نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

بررسی و نقش موتور جستجو در کسب و کار الکترونیک

فهرست مطالب این مقاله

بررسی و نقش موتور جستجو در کسب و کار الکترونیک

تعداد صفحات : ۱۰۵ | قابل ویرایش

پیشرفت فناوری ارتباطات و اطلاعات در سایه تحول علم کامپیوتر سبب تغییرات شگرفی در دنیای کسب و کار شده است .کسب و کار الکترونیک ، عمده ترین دستاورد بکارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) در زمینه اقتصادی است.

مقدمه

پیشرفت فناوری ارتباطات و اطلاعات در سایه تحول علم کامپیوتر سبب تغییرات شگرفی در دنیای کسب و کار شده است .کسب و کار الکترونیک ، عمده ترین دستاورد بکارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) در زمینه اقتصادی است. استفاده از این فناوری موجب توسعه تجارت، تسهیل ارتباطات عوامل اقتصادی ، فراهم کردن امکانات فعالیت برای بنگاه های کوچک و متوسط ، ارتقای بهره وری ، کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان شده است .فناوری ارتباطات و اطلاعات امکان افزایش قابلیت رقابت پذیری بنگاه ها را فراهم ساخته و همچنین به ایجاد مشاغل جدید منجر شده است.

تعاریف متعددی از کسب و کار الکترونیکی ارائه شده است از جمله ؛ هدایت ارتباطات کاری و معاملات بر روی شبکه ها ازطریق رایانه ؛ خرید و فروش کالاها و خدمات و انتقال سرمایه ها از طریق ارتباطات دیجیتالی ؛ کاربرد وسایل الکترونیک برای تبلیغ ، فروش،توزیع ، و پشتیبانی محصولات . اتحادیه اروپا در سال۱۹۹۷ آن را به این شکل تعریف کرده است: کسب و کار الکترونیک بر پردازش و انتقال الکترونیک داده ها شامل متن ، صدا و تصویر مبتنی است .کسب و کار الکترونیک فعالیت های گوناگونی از قبیل مبادله الکترونیک کالاهاو خدمات و تحویل فوری مطالب دیجیتالی و انتقال الکترونیک را در بر دارد.

فهرست منابع

  1. خداداد حسینی ، حمید ، عزیزی ، شهریار، الهی ، شعبان (۱۳۸۴) ، شناسائی موانع و راهکارهای بکارگیری کسب و کار الکترونیک : مورد مطالعه شرکت ایران خودرو، پژوهشنامه بازرگانی،شماره ۳۷
  2. صباغ کرمانی ، مجید، اسفیدانی ، محمد رحیم ، (۱۳۸۴) ، بررسی تاثیر عوامل رقابتی یر جهانی شدن و کسب و کار الکترونیک ، تحقیقات اقتصادی ، شماره ۷۰.
  3. صباغ کرمانی ، مجید ، اسفیدانی ، محمد رحیم ، (۱۳۸۵) ، بررسی تاثیر کسب و کار الکترونیکی بر بین المللی شدن بنگاه های ایران ، پژوهشنامه بازرگانی ، شماره ۳۸.
  4. مدهوشی ، مهرداد ، صفاری نژاد، میثم (۱۳۸۳)، وب سایت های کسب و کار الکترونیکی در ایران : استراتژهای و مدل ها ، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی ، شماره ۳۰.
  5. نوری ، روح الله، (۱۳۸۶)، بررسی میزان بلوغ کسب و کار الکترونیکی شرکت های صنعتی صادرکننده ، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی ، شماره ۴۲.
به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.