بررسی و نقش موتور جستجو در کسب و کار الکترونیک
تعداد صفحات : ۱۰۵ | قابل ویرایش
پیشرفت فناوری ارتباطات و اطلاعات در سایه تحول علم کامپیوتر سبب تغییرات شگرفی در دنیای کسب و کار شده است .کسب و کار الکترونیک ، عمده ترین دستاورد بکارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) در زمینه اقتصادی است.
مقدمه
پیشرفت فناوری ارتباطات و اطلاعات در سایه تحول علم کامپیوتر سبب تغییرات شگرفی در دنیای کسب و کار شده است .کسب و کار الکترونیک ، عمده ترین دستاورد بکارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) در زمینه اقتصادی است. استفاده از این فناوری موجب توسعه تجارت، تسهیل ارتباطات عوامل اقتصادی ، فراهم کردن امکانات فعالیت برای بنگاه های کوچک و متوسط ، ارتقای بهره وری ، کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان شده است .فناوری ارتباطات و اطلاعات امکان افزایش قابلیت رقابت پذیری بنگاه ها را فراهم ساخته و همچنین به ایجاد مشاغل جدید منجر شده است.
تعاریف متعددی از کسب و کار الکترونیکی ارائه شده است از جمله ؛ هدایت ارتباطات کاری و معاملات بر روی شبکه ها ازطریق رایانه ؛ خرید و فروش کالاها و خدمات و انتقال سرمایه ها از طریق ارتباطات دیجیتالی ؛ کاربرد وسایل الکترونیک برای تبلیغ ، فروش،توزیع ، و پشتیبانی محصولات . اتحادیه اروپا در سال۱۹۹۷ آن را به این شکل تعریف کرده است: کسب و کار الکترونیک بر پردازش و انتقال الکترونیک داده ها شامل متن ، صدا و تصویر مبتنی است .کسب و کار الکترونیک فعالیت های گوناگونی از قبیل مبادله الکترونیک کالاهاو خدمات و تحویل فوری مطالب دیجیتالی و انتقال الکترونیک را در بر دارد.
فهرست منابع
- خداداد حسینی ، حمید ، عزیزی ، شهریار، الهی ، شعبان (۱۳۸۴) ، شناسائی موانع و راهکارهای بکارگیری کسب و کار الکترونیک : مورد مطالعه شرکت ایران خودرو، پژوهشنامه بازرگانی،شماره ۳۷
- صباغ کرمانی ، مجید، اسفیدانی ، محمد رحیم ، (۱۳۸۴) ، بررسی تاثیر عوامل رقابتی یر جهانی شدن و کسب و کار الکترونیک ، تحقیقات اقتصادی ، شماره ۷۰.
- صباغ کرمانی ، مجید ، اسفیدانی ، محمد رحیم ، (۱۳۸۵) ، بررسی تاثیر کسب و کار الکترونیکی بر بین المللی شدن بنگاه های ایران ، پژوهشنامه بازرگانی ، شماره ۳۸.
- مدهوشی ، مهرداد ، صفاری نژاد، میثم (۱۳۸۳)، وب سایت های کسب و کار الکترونیکی در ایران : استراتژهای و مدل ها ، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی ، شماره ۳۰.
- نوری ، روح الله، (۱۳۸۶)، بررسی میزان بلوغ کسب و کار الکترونیکی شرکت های صنعتی صادرکننده ، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی ، شماره ۴۲.