نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

نرم افزارها و تصویرسازی کودکان

فهرست مطالب این مقاله

نرم افزارها و تصویرسازی کودکان

تعداد صفحات : ۳۶ | قابل ویرایش

تصویرسازی دارای جایگاه و اهمیت خاص خود در دنیای امروز می باشد همگان می دانیم که هدف از تصویر سازی برقراری ارتباط به زبان نوشتاری می باشد،که این نوشتاری می تواند به صورت کلمه باشد و می تواند به صورت اشکال مختلف قرار می گیرد.

مقدمه

تصویرسازی دارای جایگاه و اهمیت خاص خود در دنیای امروز می باشد همگان می دانیم که هدف از تصویر سازی برقراری ارتباط به زبان نوشتاری می باشد،که این نوشتاری می تواند به صورت کلمه باشد و می تواند به صورت اشکال مختلف قرار می گیرد. تفاوت بارز بین تصویرسازی و تصویرسازی کودک در نوع درک مخاطب در دهه ی سنی مخاطب می باشد که این امر خود باعث تغییرات چشم گیری بین این دو می شود در تصویر سازی کودک باید پیام را در حد فهم و درک کودک به تصویر کشید که فهم آن برای کودک خسته کننده و سخت نباشد و فرق دیگر این دو در استفاده از رنگ می باشد در تصویرسازی کودک برای جذابیت بیشتر و شیرین تر شدن بیشتر کار باید از رنگ های شاد و رنگ های که در مخاطب اثر مثبت می گذارد استفاده کرد.

در تصویرسازی کودک به دلیل اینکه مخاطب ما از گروه سنی کم برخوردار می باشد و کودکان تاثیر مثبت را در سن پایین از اطراف خود با دیدن رنگ های شاد می گیرند تیب کارهای تصویرسازی کودک باید بسیار جذب و بیشتر دارای رنگ های شاد و روشن باشد که اثر مستقیمی روی کودک می گذارد و رنگ باید طوری بکار برود که کودک را خسته نکند چشم آن را نیازارد و تنوع رنگ باید در کار تصویرسازی کودک زیاد باشد که جذابیت خود را حفظ کند در نتیجه استفاده از رنگ های روشن در تصویرسازی کودک مهم ترین بخش آن است و تاثیر مستقیمی در نتیجه کار خواهد داشت.

در ابتدای دهه پنجاه و شصت در ایران کامپیوتر فراگیر نشده بود و استفاده از آن تنها معطوف به سازمان ها و ارگانه های بزرگ و معتبر دولتی و غیردولتی بود و همچنین استفاده از نرم افزار های خاص هم رواج نداشت .

به بیان روان تر و بهتر می توان گفت که نرم افزارهای کامپیوتری همچون  دهه هشتاد و نود تنوع نداشت و برای زمینه های گوناگون تنها یک یا چند نرم افزار خاص می توان تهیه کرد.

استفاده از نرم افزارها در میان دارندگان محدود و کم کامپیوتر مرسوم نبود و بیشتر از کامپیوتر برای انجام کارهای ضروری و مهم و اغلب هم با سیستم داس استفاده می شد.

همچنین تهیه یک نرم افزار هم کاری شاق و خیلی سخت و دشواربود.جدای از همه ی این موارد بحث آموزش نرم افزار هم مطرح می باشد. به هر حال هر نرم افزار دارای آموزش خاص به خود می باشد.

استفاده از نرم افزار آسان نبود و حتی بیش از ۹۰ درصد دارندگان کامپیوتر و کسانی که کامپیوتر در دسترس داشتند از نصب یک نرم افزار عاجز بودند.

همه ی موارد بالا باعث شد در دهه های پنجاه و شصت که اتفاقا تصویرگری در کشور ما رواج خوبی هم داشت نقش کامپیوتر در ان کم رنگ و حتی شاید بتوان گفت بی تأثیر بوده است.

 منابع و مآخذ

  1. فلسفه هنر و زیبا شناسی ، انتشارات دانشگاه تهران ، تألیف جان هاسپرز، ترجمه دکتر یعقوب آژند.
  2. نقش تصویرسازی در بهداشت روان کودکان ، علی‌میرزابیگی، انتشارات مدرسه،سال انتشار۱۳۸۷،نوبت چاپ اول،صفحات ۹۲تا۱۰۵
  3. تصویرسازی برای کودکان ، نوشته پروفسور دانگ واگودیاک و تئودور رمزی، مترجم مرضیه قره داغی ، تهران،۱۳۸۰،سوم،صفحات ۱۷ تا۲۹
  4. روانشناسی تصاویر گرافیکی ، دکتر ماکس لوشر، مترجم لیدا عبیدزاده،تهران،۱۳۸۵،صفحات۴۴تا ۶۹
  5. پایگاه اینترنتی به شرح زیر:

www.designers.blogfa.com

www.wikipedia.org

www.graphic-novin.blogfa.com

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.