امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵
خانه » پایان نامه های فنی و مهندسی » پایان نامه های گرافیک » نرم افزارها و تصویرسازی کودکان

اطلاعیه سایت

سلام خدمت شما کاربران گرامی، دوستانی که تمایلی به پرداخت اینترنتی مبلغ فایل ها ندارند، می توانند مبلغ فایل را به شماره کارت زیر، کارت به کارت کرده و نام فایل موردنظر و کد رهگیری را به شماره زیر پیامک کنند تا فایل از طریق ایمیل یا تلگرام (به درخواست شما) برای شما ارسال شود.

شماره کارت: 6104337871930416 بانک ملت به نام محمد افراسیابی

شماره پیامک: 09386494070

با تشکر - مدیریت سایت

نرم افزارها و تصویرسازی کودکان

نرم افزارها و تصویرسازی کودکان

نرم افزارها و تصویرسازی کودکان

تعداد صفحات : 36 | قابل ویرایش

تصویرسازی دارای جایگاه و اهمیت خاص خود در دنیای امروز می باشد همگان می دانیم که هدف از تصویر سازی برقراری ارتباط به زبان نوشتاری می باشد،که این نوشتاری می تواند به صورت کلمه باشد و می تواند به صورت اشکال مختلف قرار می گیرد.

مقدمه

تصویرسازی دارای جایگاه و اهمیت خاص خود در دنیای امروز می باشد همگان می دانیم که هدف از تصویر سازی برقراری ارتباط به زبان نوشتاری می باشد،که این نوشتاری می تواند به صورت کلمه باشد و می تواند به صورت اشکال مختلف قرار می گیرد. تفاوت بارز بین تصویرسازی و تصویرسازی کودک در نوع درک مخاطب در دهه ی سنی مخاطب می باشد که این امر خود باعث تغییرات چشم گیری بین این دو می شود در تصویر سازی کودک باید پیام را در حد فهم و درک کودک به تصویر کشید که فهم آن برای کودک خسته کننده و سخت نباشد و فرق دیگر این دو در استفاده از رنگ می باشد در تصویرسازی کودک برای جذابیت بیشتر و شیرین تر شدن بیشتر کار باید از رنگ های شاد و رنگ های که در مخاطب اثر مثبت می گذارد استفاده کرد.

در تصویرسازی کودک به دلیل اینکه مخاطب ما از گروه سنی کم برخوردار می باشد و کودکان تاثیر مثبت را در سن پایین از اطراف خود با دیدن رنگ های شاد می گیرند تیب کارهای تصویرسازی کودک باید بسیار جذب و بیشتر دارای رنگ های شاد و روشن باشد که اثر مستقیمی روی کودک می گذارد و رنگ باید طوری بکار برود که کودک را خسته نکند چشم آن را نیازارد و تنوع رنگ باید در کار تصویرسازی کودک زیاد باشد که جذابیت خود را حفظ کند در نتیجه استفاده از رنگ های روشن در تصویرسازی کودک مهم ترین بخش آن است و تاثیر مستقیمی در نتیجه کار خواهد داشت.

در ابتدای دهه پنجاه و شصت در ایران کامپیوتر فراگیر نشده بود و استفاده از آن تنها معطوف به سازمان ها و ارگانه های بزرگ و معتبر دولتی و غیردولتی بود و همچنین استفاده از نرم افزار های خاص هم رواج نداشت .

به بیان روان تر و بهتر می توان گفت که نرم افزارهای کامپیوتری همچون  دهه هشتاد و نود تنوع نداشت و برای زمینه های گوناگون تنها یک یا چند نرم افزار خاص می توان تهیه کرد.

استفاده از نرم افزارها در میان دارندگان محدود و کم کامپیوتر مرسوم نبود و بیشتر از کامپیوتر برای انجام کارهای ضروری و مهم و اغلب هم با سیستم داس استفاده می شد.

همچنین تهیه یک نرم افزار هم کاری شاق و خیلی سخت و دشواربود.جدای از همه ی این موارد بحث آموزش نرم افزار هم مطرح می باشد. به هر حال هر نرم افزار دارای آموزش خاص به خود می باشد.

استفاده از نرم افزار آسان نبود و حتی بیش از 90 درصد دارندگان کامپیوتر و کسانی که کامپیوتر در دسترس داشتند از نصب یک نرم افزار عاجز بودند.

همه ی موارد بالا باعث شد در دهه های پنجاه و شصت که اتفاقا تصویرگری در کشور ما رواج خوبی هم داشت نقش کامپیوتر در ان کم رنگ و حتی شاید بتوان گفت بی تأثیر بوده است.

 منابع و مآخذ

  1. فلسفه هنر و زیبا شناسی ، انتشارات دانشگاه تهران ، تألیف جان هاسپرز، ترجمه دکتر یعقوب آژند.
  2. نقش تصویرسازی در بهداشت روان کودکان ، علی‌میرزابیگی، انتشارات مدرسه،سال انتشار1387،نوبت چاپ اول،صفحات 92تا105
  3. تصویرسازی برای کودکان ، نوشته پروفسور دانگ واگودیاک و تئودور رمزی، مترجم مرضیه قره داغی ، تهران،1380،سوم،صفحات 17 تا29
  4. روانشناسی تصاویر گرافیکی ، دکتر ماکس لوشر، مترجم لیدا عبیدزاده،تهران،1385،صفحات44تا 69
  5. پایگاه اینترنتی به شرح زیر:

www.designers.blogfa.com

www.wikipedia.org

www.graphic-novin.blogfa.com

36,000 ریال – خرید
اشتراک گذاری مطلب

تمامی حقوق این سایت، متعلق به وبسایت "خرید فایل" می باشد. - طراحی شده توسط پارس تمز