مرد پارسی دروغ نگوید حتی بهنگام مرگ در جنگ (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶
خانه » پایان نامه های علوم انسانی » پایان نامه های جغرافیا » رویکرد تحلیلی بر مکان یابی فضاهای آموزشی

اطلاعیه سایت

سلام خدمت شما کاربران گرامی، دوستانی که تمایلی به پرداخت اینترنتی مبلغ فایل ها ندارند، می توانند مبلغ فایل را به شماره کارت زیر، کارت به کارت کرده و نام فایل موردنظر و کد رهگیری را به شماره های زیر پیامک و یا از طریق تلگرام ارسال کنند تا فایل از طریق ایمیل یا تلگرام (به درخواست شما) برای شما ارسال شود.

شماره کارت:

6037997225225383 - بانک ملی به نام سید محمد علوی

شماره تماس و پیامک:

09176858460 (سید محمد علوی - تلگرام)

با تشکر - مدیریت سایت

رویکرد تحلیلی بر مکان یابی فضاهای آموزشی

رویکرد تحلیلی بر مکان یابی فضاهای آموزشی

رویکرد تحلیلی بر مکان یابی فضاهای آموزشی

تعداد صفحات : 36 | قابل ویرایش

آموزش و یادگیری بخش مهمی‌از زندگی هر انسان است و همه انسان‌ها در طول زندگانی خود تحت تعلیم و آموزش قرار می‌گیرند.

«فهرست مطالب»

عنوان                                                                                                                                    صفحه

فصل اول:کلیات تحقیق……………………………………………………………………………………………… 1

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….. 1

بیان مسأله………………………………………………………………………………………………………………. 2

پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………… 3

اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………….. 4

سوالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………… 5

فرضیات تحقیق……………………………………………………………………………………………………….. 5

محدودیت های انجام تحقیق………………………………………………………………………………………. 6

فصل دوم:مبانی نظری……………………………………………………………………………………………….. 7

معرفی شهر گله دار………………………………………………………………………………………………….. 8

اصول و معیارهای کلی مکان یابی فضاهای آموزشی ……………………………………………………… 10

مکان یابی فضاهای آموزشی با توجه به چهره طبیعی…………………………………………………….. 11

مکان یابی فضاهای آموزشی با توجه به عوامل اقلیمی……………………………………………………. 12

باد…………………………………………………………………………………………………………………………. 13

تابش آفتاب…………………………………………………………………………………………………………….. 13

سیل………………………………………………………………………………………………………………………. 14

زلزله و تکتونیک……………………………………………………………………………………………………… 15

ریزش کوه و بهمن……………………………………………………………………………………………………. 16

انطباق مکانی واحد آموزشی با نیازهای آموزشی…………………………………………………………… 17

مکان یابی فضاهای آموزشی و شعاع دسترسی……………………………………………………………… 18

دسترسی………………………………………………………………………………………………………………… 18

دسترسی پیاده………………………………………………………………………………………………………… 19

دسترسی سواره………………………………………………………………………………………………………. 19

مقطع ابتدایی………………………………………………………………………………………………………….. 20

مقطع راهنمایی تحصیلی…………………………………………………………………………………………… 20

مقطع متوسطه…………………………………………………………………………………………………………. 20

سرانه آموزشی………………………………………………………………………………………………………… 20

فصل سوم:روش تحقیق……………………………………………………………………………………………. 22

روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… 23

روش جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………………………………….. 24

فصل چهارم:یافته های تحقیق…………………………………………………………………………………… 26

فصل پنجم:نتیجه گیری،منابع و مآخذ………………………………………………………………………… 28

نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………. 29

جدول مکان های آموزشی منطقه گله دار……………………………………………………………………. 31

واحدهای آموزشی گله دار………………………………………………………………………………………… 32

پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………….. 34

محدودیت های تحقیق…………………………………………………………………………………………….. 35

منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………………………… 36

مقدمه

آموزش و یادگیری بخش مهمی‌از زندگی هر انسان است و همه انسان‌ها در طول زندگانی خود تحت تعلیم و آموزش قرار می‌گیرند. این امر در مقاطع مختلف تحصیلی و در فضاهای گوناگون مانند مهد کودک،  دبستان راهنمایی و دبیرستان و…. صورت می‌گیرد.

به لحاظ اینکه فضا و محیطی که در آن به امر آموزش و یادگیری پرداخته می‌شود تاثیر بسیار مهمی‌ در امر یادگیری دارد دقت در طراحی و ساخت این فضاها باید مورد توجه معماران و برنامه ریزان کشوری قرار گیرد و طراحی اینگونه فضاها به نحو احسن انجام شود.

در طراحی فضاهای آموزشی دو مورد اساسی وجود دارد که نقش بسیار مهمی ‌را در چگونگی طراحی این فضاها بازی می‌کند و آن دو مورد که یکی جنسیت افراد استفاده کننده از فضا و دیگری مقطع تحصیلی افراد استفاده کننده می‌باشد اصول کلی فکر یک طراح را برای طراحی مشخص می‌کند.

تعیین توزیع بهینه کاربری‌ها و مراکز خدماتی مسئله‌ای است که اغلب اوقات برنامه‌ریزان با آن سرو کار دارند،  چرا که به دلیل رشد پرشتاب جمعیت و کالبد شهرها،  مشکلاتی مانند کمبود و عدم توزیع فضایی مناسب کاربریها بوجود آمده است. در  این میان فضاهای آموزشی در زمره کارکردها یی است که از اهمیت روزافزونی برخوردار بوده و با توجه به جوانی جمعیت کشورمان،  لزوم تاسیس مدارس جدید و مکانیابی بهینه و مناسب آن‌ها مستمراً بیشتر می‌شود.

منابع و مآخذ

  1. کتاب کار، اداره آموزش وپرورش، 1381
  2. سایت www.sid.ir
  3. ایراهستان درگذرتاریخ، محمدصادق فریدون نژاد
  4. نگرشی بر ادبیات گله دارواسیر، محمدرضا زارع
  5. فارسنامه ناصری، میرزا حسن حسینی فسایی
  6. فارسنامه 1و2، عبدالمحمدطاهری
36,000 ریال – خرید
امتیاز 5.00 ( 3 رای )
اشتراک گذاری مطلب

تمامی حقوق این سایت، متعلق به وبسایت "خرید فایل" می باشد. - طراحی شده توسط پارس تمز