خداوند آزادی را آفرید و انسان بردگی را.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶
خانه » پایان نامه های علوم انسانی » پایان نامه های روانشناسی » مقاله چگونه بر استرس غلبه کنیم؟

اطلاعیه سایت

سلام خدمت شما کاربران گرامی، دوستانی که تمایلی به پرداخت اینترنتی مبلغ فایل ها ندارند، می توانند مبلغ فایل را به شماره کارت زیر، کارت به کارت کرده و نام فایل موردنظر و کد رهگیری را به شماره های زیر پیامک و یا از طریق تلگرام ارسال کنند تا فایل از طریق ایمیل یا تلگرام (به درخواست شما) برای شما ارسال شود.

شماره کارت:

6037997225225383 - بانک ملی به نام سید محمد علوی

شماره تماس و پیامک:

09176858460 (سید محمد علوی - تلگرام)

با تشکر - مدیریت سایت

مقاله چگونه بر استرس غلبه کنیم؟

مقاله چگونه بر استرس غلبه کنیم؟

تعداد صفحات : ۳۴ | قابل ویرایش

«فهرست مطالب»

عنوان                                                                         صفحه

مقدمه……………………………………………………………………………………………………….. ۱

استرس چیست؟ و برای درمان آن چه کاری باید انجام داد………………………… ۲

چرخه استرس و مداخله درآن…………………………………………………………………… ۵

تمرین اتوژنیک…………………………………………………………………………………………. ۹

تمرینات اتوژنیک……………………………………………………………………………………… ۱۱

تمرین سنگینی…………………………………………………………………………………. ۱۱

تمرین گرمی…………………………………………………………………………………….. ۱۲

تغییر دادن طرز فکر یا تاب دادن ذهن……………………………………………………….. ۱۲

اسطوره‌های نقش‌ها و وظایف……………………………………………………………………. ۱۲

اسطوره همسر کامل…………………………………………………………………………. ۱۳

اسطوره روانشناس……………………………………………………………………………. ۱۴

اسطوره مدیر کامل…………………………………………………………………………… ۱۴

اسطوره دونده کامل…………………………………………………………………………. ۱۴

اسطوره پرستار کامل………………………………………………………………………… ۱۴

تمرین ابراز احساسات واقعی……………………………………………………………………. ۱۵

بکارگیری تمامی تکنیک‌ها………………………………………………………………………… ۱۸

« نه» گفتن………………………………………………………………………………………………… ۱۸

منابع………………………………………………………………………………………………………… ۲۰

مقدمه:

«استرس» یکی از لغاتی است که از لحاظ معنایی در زبان فارسی جای خود را باز نموده و مفهوم ذهنی کمابیش مشابهی را در افراد متعلق به اقشار گوناگون اجتماع با سطح تحصیلات و آگاهی متفاوت ایجاد می‌نماید.

به عنوان یک پدیده روحی روانی، استرس حالتی است که اکثر ما در زندگی روزانه چــه در محیط خانواده و چه در اجتماع و محیط کار آن را تجربه می‌نمائیم و این تجربه مــنـجر بــه نــتـایج گاه مثبت و گاه منفی می‌گردد. امروزه علت بسیاری از اختلالات روانی و حتی فیـزیـکی انسان دنیای صنعتی، و همچنین منشأ تعداد کثیری از بیماریهای صعب‌العلاج ، استرس تشخیص داده شده و راههای گوناگونی جهت مقابله با آن پیشنهاد و ارائه گردیده‌اند که عناوین کتابهای بسیاری را به خود اختصاص می‌دهند.

اما تا کنون هیچ راه قطعی جهت اجتناب از دچار شدن به استرس ارائه نگردیده و در واقع می‌توان گفت که در دنیای امروز استرس جزء لاینفکی از زندگی گردیده است بدانگونه که نفس کشیدن. اما آیا واقعاً نیاز و الزامی هست که از استرس اجتناب نمود؟ یعنی حتی اگر چنین شیوه‌ای کشف می‌گردید آیا بکار بردن آن مفید فایده بود؟ در واقع جواب این سؤال منفی است یعنی آنکه استرس به عنوان یکی از عواملی است که موجب آسیب رسیدن به جسم و روان می‌گردد اما به همان اندازه نیز برای ادامه حیات موفق لازم و ضروری می‌باشد.

بسیار اتفاق افتاده است که یافتن راه حلی برای مشکلی اساسی تنها در نتیجه ایجاد استرس در فرد، به وقوع پیوسته است. یعنی اگر شخص دچار استرس نمی‌گردید هیچگاه قادر نبود چنین راه‌حلی را یافته و یا واکنشی از خود نشان دهد. پس راه حل چیست و با استرس بایستی چگونه برخورد نمود؟

در واقع ما به فیلتری نیاز داریم که زهر کشنده استرس را گرفته و عصاره شیرین و حیات‌بخش آن را بر جای گذارده و آن را قابل استفاده نماید و این فیلتر همان چیزی است که در نتیجه رفتار و طرز برخورد ما در مواجهه با شرایط استرس‌زا به وجود می‌آید.

منابع:

۱ – چگونه بر استرس خود غلبه کنیم پیش از آن که استرس بر ما غلبه کند، تألیف: ۱) جنی اشتاین متز،۲) جان بلنکن شیب،۳) لیندا براون، ۴) دبوراهال، ۵) گریس میلر، مترجم: علی مکی.

۲ – استرس خوب/ بد / زشت ، تألیف: فرد لاسکین، مترجم: مهدی قراچه داغی.

۳ – روانشناسی کودکی و نوجوانی، مؤلف: محمدعلی احمدوند.

اشتراک گذاری مطلب

معادله امنیتی *

تمامی حقوق این سایت، متعلق به وبسایت "خرید فایل" می باشد. - طراحی شده توسط پارس تمز