نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

رابطه تأثیر اینترنت بر هویت جوانان ۱۸ تا ۲۸ سال

فهرست مطالب این مقاله

رابطه تأثیر اینترنت بر هویت جوانان ۱۸ تا ۲۸ سال

تعداد صفحات : ۱۴۵ | قابل ویرایش

عصر حاضر عصر مطبوعات، رسانه های گروهی و ارتباطات است. دنیای کنونی ما عصر تاخت و تاز وسایل ارتباط جمعی ازجمله رادیو، تلویزیون، ماهواره، اینترنت می باشد.

مقدمه

عصر حاضر عصر مطبوعات، رسانه های گروهی و ارتباطات است. دنیای کنونی ما عصر تاخت و تاز وسایل ارتباط جمعی ازجمله رادیو، تلویزیون، ماهواره، اینترنت می باشد. جوان امروز دیگر محدودیت های گذشته را ندارد. هر لحظه در هر کجاکه باشد می تواند با هر نقطه ای از جهان که بخواهد ارتباط برقرار کند. جوان امروز با توجه به این که چه کسی را الگوی خود قرار دهد شخصیت خود را در قالب او در آورد( اسدی، ۱۳۷۹ ).ورود به دنیای مجازی و یا به عبارت بهتر زندگی درمحیط های مجازی امری بدیهی به شمار میرود. لازمه تعادل در این محیط ها برخورداری از یکسری مهارت های فنی و

فناوری است. از مهم ترین ویژگی های اینترنت ایجاد پیوندهای مناسب بین افراد در اقصی نقاط دنیا می باشد. بانزدیک کردن ملت ها به همراه تقویت تعامل و روابط انسانی صحیح میان آنها، آرزوی دیرین بشر برای ایجاد آرمان شهری جهانی یا به عبارت دیگر جهانی شدن میسر خواهد شد( دیلمقانی ، ۱۳۸۲ ). واقعیت این است که گسترش شبکه جهانی اینترنت فاصله ها را کم کرده و به ایجاد نوعی تشابه به ویژه در جوانان انجامیده است. جهان گستری جامعه اطلاعاتی که درقالب اینترنت تبلور یافته است راه را برای کسانی که اقلیت نامیده می شوند و م یخواستند صدایشان شنیده شود، هموار ساخته است( ثانی، ۱۳۸۲ ). شبکه اینترنت همانند یک محل مجازی ملاقات عمومی شهروندان جهان است، یک نقطه تلاقی عمومی است که در آن میلیون ها نفر از بیش از ۱۵۵ کشور جهان باهم در رابطه قرار می گیرند و سازمان عظیمی است که نظم آن از پیش تا حدودی تنظیم شده است. قاعده کلی حاکم بر اینترنت استفاده از اطلاعات به گونه ای آزاد است.رسانه های جمعی، روزنامه، تلویزیون، ماهواره، و … با ورود خود به عرصه جامعه در هر مقطع زمانی که آمده اند تأثیر خودرا بر ساخت جوامع به خصوص غیر صنعتی و مصرف کننده این ابزار بوده اند، بر جاگذاشته اند و روابط اجتماعی بین افراد را دچار تحول و دگرگونی نموده اند، تحولات و دگرگونی هایی که گاه آثار سازنده و گاه مخرب داشته اند( شفاهی،

۱۳۸۳  ).رسانه ها با تسخیر همه جانبه ابعاد زندگی انسان ها در سطح جهانی زمان و مکان را در هم نوردیده اند. از دیدگاه کارکرد گرایان می توان برای ورود رسانه ها به جوامع دو نوع کارکرد قائل شد کارکرد مثبت آن اینست که موجب گسترش غیر قابل آموزش و علوم و انتقال فرهنگ و تسریع در ارتباطات و … می شود. اما کارکرد منفی آن این است که موجب کمتر شدن روابط اجتماعی و خانوادگی افراد از نظر عاطفی و همینطور بحران هویت بین جوانان میشود.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.