آسمان برای گرفتن ماه تله نمی گذارد، آزادی خود ماه است كه او را پایبند می كند.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶
خانه » پایان نامه های علوم انسانی » پایان نامه های علوم اجتماعی » مقاله راهبردهای آموزشی در زمینه اختلالات دیکته نویسی و نحوه درس

اطلاعیه سایت

سلام خدمت شما کاربران گرامی، دوستانی که تمایلی به پرداخت اینترنتی مبلغ فایل ها ندارند، می توانند مبلغ فایل را به شماره کارت زیر، کارت به کارت کرده و نام فایل موردنظر و کد رهگیری را به شماره های زیر پیامک و یا از طریق تلگرام ارسال کنند تا فایل از طریق ایمیل یا تلگرام (به درخواست شما) برای شما ارسال شود.

شماره کارت:

6037997225225383 - بانک ملی به نام سید محمد علوی

شماره تماس و پیامک:

09176858460 (سید محمد علوی - تلگرام)

با تشکر - مدیریت سایت

مقاله راهبردهای آموزشی در زمینه اختلالات دیکته نویسی و نحوه درس

مقاله راهبردهای آموزشی در زمینه اختلالات دیکته نویسی و نحوه درس

تعداد صفحات : 16 | قابل ویرایش

با توجه به یافته های جدید از ناتوانی هایی که تبدیل به توانایی کامل نمی شود را می توان به عنوان اختلالات یادگیری به کار برد. مهم ترین اختلالات املایی نشناختن صدا و حروف است سایر اختلالات از نوع دیداری، شنیداری، دقت و آموزشی هستند.

فهرست مطالب

چکیده مطالب 1

راهبردهای آموزش در زمینه اختلالات دیکته نویسی و درمان آن 3

اختلالات املایی و نحوه درمان آن 4

جدول بررسی اشکالات املایی 6

روش بررسی اشکالات موجود در دیکته دانش آموزان 7

اولین جلسه توجیهی املاء 8

علامت ضعف دانش آموزان در درس دیکته 8

روش های تدریسی آموزش املا 10

روش آزمون- مطالعه- آزمون 10

روش مطالعه و آزمون 11

روش نمایش: 11

4- روش تصحیح انفرادی: 12

5- روش چند حسی: 12

6- کاربرد جمله سازی در زنگ املاء: 13

7- آشنا کردن دانش آموزان با متن املاء: 13

نحوه قرائت املاء در کلاس 14

منابع و مآخذ: 15

چکیده مطالب

با توجه به یافته های جدید از ناتوانی هایی که تبدیل به توانایی کامل نمی شود را می توان به عنوان اختلالات یادگیری به کار برد.

مهم ترین اختلالات املایی نشناختن صدا و حروف است سایر اختلالات از نوع دیداری، شنیداری، دقت و آموزشی هستند.

اختلالات دیداری به سه دسته دیداری، تمیزدیداری و توالی دیداری تقسیم می شوند.

مثال: حافظه ی دیداری: منزور (منظور)         توالی دیداری: مارد به جای مادر و …

درمـان تقـویت تمـیزدیداری و توالی: استفاده از کارت های مخصوص حروف و نشان دادن آن ها

بررسی اشکالات موجود در املاء: اشتباهات دیکته های دانش آموزان را از روی دفتر یادداشت می کنیم پس از یافتن علت آن برای رفع اشکالات تکالیف خاصی را در نظر می گیریم.

یکی از عوامل مؤثر برای موفقیت ایجاد انگیزه در دانش آموز می باشد که می توان از طریق کار گروهی در کلاس سریع تر به نتیجه رسید.

علامت ضعف دانش آموزان در دیکته: تند گفتن دیکته از سوی معلم باعث خستگی و کم شدن دقت در دانش آموزان می شود.

روش تدریس آموزش املاء: 1- روش آزمون- مطالعه: در این روش متن نوشته شده بعد از تصحیح تا جلسه ی بعدی کلمات غلط در املاء توسط دانش آموز تمرین می شود متن دوم با کمک متن اول اما در قالب جملات جدید تهیه می گردد.    2- روش نمایشی: به منظور تقویت دیداری با آموزش حروف هم صدا (ص- ث- س) ابتدا کلمه را بنویسند بعد به تخته نگاه کنند و در صورت اشتباه درست آن را بالای کلمه بنویسند.     3- کاربرد جمله سازی در زنگ املاء: 20 جمله از 5 درس انتخاب شده و در هر جمله جای یک کلمه با ارزش املایی را خالی گذاشته تا دانش آموز کامل کند.    4- آشنا کردن دانش آموز با متن املاء: قبل از نوشتن آموزگار یک بار متن را بخواند یا روی تخته قبلاً آن را بنویسد.

نحوه قرائت املاء در کلاس نیز می تواند در تقویت املاء مؤثر باشد. سرعت گفتن املای کلمه با توان نوشتن دانش آموزان متناسب باشد.

منابع و مآخذ:

مجله رشد آموزش ابتدایی سال ششم، بهمن 81 ،

روش اموزش  تدریس املا  جواد فتح ابادی

رشه معلم دوره 22 سال 83

یاد گیری مشارکتی محمد رضا کرامتی

اشتراک گذاری مطلب

تمامی حقوق این سایت، متعلق به وبسایت "خرید فایل" می باشد. - طراحی شده توسط پارس تمز