دانشگاه تمام استعدادهای افراد از جمله بی استعدادی آن ها را آشکار می کند.(آنتوان چخوف)
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶
خانه » پایان نامه های علوم انسانی » پایان نامه های علوم سیاسی » نقش تبلیغات انتخاباتی در جذب آراء و تعیین رفتار سیاسی مردم

اطلاعیه سایت

سلام خدمت شما کاربران گرامی، دوستانی که تمایلی به پرداخت اینترنتی مبلغ فایل ها ندارند، می توانند مبلغ فایل را به شماره کارت زیر، کارت به کارت کرده و نام فایل موردنظر و کد رهگیری را به شماره های زیر پیامک و یا از طریق تلگرام ارسال کنند تا فایل از طریق ایمیل یا تلگرام (به درخواست شما) برای شما ارسال شود.

شماره کارت:

6037997225225383 - بانک ملی به نام سید محمد علوی

شماره تماس و پیامک:

09176858460 (سید محمد علوی - تلگرام)

با تشکر - مدیریت سایت

نقش تبلیغات انتخاباتی در جذب آراء و تعیین رفتار سیاسی مردم

نقش تبلیغات انتخاباتی در جذب آراء و تعیین رفتار سیاسی مردم

نقش تبلیغات انتخاباتی در جذب آراء و تعیین رفتار سیاسی مردم

تعداد صفحات : 30 | قابل ویرایش

از بدو انقلاب تاکنون برای برانگیختن مردم، به منظور مشارکت و حضور بیشتر در صحنه‌های سیاسی، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

بیان مسأله

از بدو انقلاب تاکنون برای برانگیختن مردم، به منظور مشارکت و حضور بیشتر در صحنه‌های سیاسی، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است. معضلات ناشی از شکل‌گیری جامعه‌ی مدنی و سازمان‌های وابسته به آن از یک سو و جنگ و محاصره‌ی اقتصادی از سوی دیگر، باعث شده است که اهمیت ویژه‌ای برای تبلیغات قائل شوند. (احمدیان، 1372، 66-54). به همین سبب تلیغات در جامعه‌ی ایران توانسته است در شکل دهی افکار عمومی و بسیج مردم در مشارکت سیاسی ـ اجتماعی نقش مهمی ایفا کند ( معتمدنژاد، 1369، 8-2) به طور کلی در شرایط عادی، یعنی در شرایطی که جامعه درگیر بحرانی جدی و یا در حال جنگ و ستیز با کشور دیگر و یا گروه‌های فاقد مشروعیت سیاسی و اجتماعی نباشد، تبلیغات فقط سهم خاصی از شکل دهی و تأثیر بر افکار عمومی را بر عهده داردو سهم دیگر بر عهده گروه‌های دوستی و همسالان و خانواده و رهبران و گروه‌های فشار و سازمان‌های اجتماعی است؛ سازمانهایی که دورکیم آن‌ها را سازمان‌های واسط می‌نامد. وظیفه‌ی این سازمان‌ها میانجیگری میان دولت و ملت است و همین سازمان‌ها هستند که افکار عمومی را شکل می‌بخشند.

منابع و مآخذ

  1. احمدیان، محمدتقی، رابطه‌ی تبلیغات و توسعه ملی، رسانه، سال چهارم، شماره 2، تابستان 1372، ص 66-54
  2. اسدی، علی، افکار عمومی و ارتباط، سروش، تهران، 1371
  3. اسدی طاری، محمد حسن، تاریخچه تبلیغات بازرگانی، رسانه، سال چهارم، شماره 1، بهار 1372، ص 60-54.
  4. عشایری، حسن، عملیات روانی، ماهنامه جامعه سالم، شماره دوازدهم، آبان 1372، ص 20-18
  5. فرقانی، محمد مهدی، سیمای آگهی‌های بازرگانی در یک دوره 8 ساله (1327-1334)، رسانه، سال چهارم، شماره 4، زمستان 1372، ص 38-32
  6. کریستنس، ریو، ام و رابرت او. مک ویلیامز، صدای مردم، ترجمه ی محمود عنایت، کتاب سرا، چاپ اول، 1365.
  7. سووی، آلفرد، افکار عمومی و اثر آن در زندگی اجتماعی، ترجمه‌ی جمال شمیرانی، شرکت سهامی کتاب‌های جیبی، 1350.
  8. معتمدنژاد، کاظم، آگهی‌های بازرگانی و از خودبیگانگی، رسانه، سال چهارم، شماره 2، تابستان 1372، ص 66-44
  9. واحد سنجش افکار، مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بولتن سنجش افکار، شماره‌ی 116- تا 101.
30,000 ریال – خرید
اشتراک گذاری مطلب

تمامی حقوق این سایت، متعلق به وبسایت "خرید فایل" می باشد. - طراحی شده توسط پارس تمز