گفتگو با خردمندان و دانشوران ، پاداشی کمیاب است.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶

اطلاعیه سایت

سلام خدمت شما کاربران گرامی، دوستانی که تمایلی به پرداخت اینترنتی مبلغ فایل ها ندارند، می توانند مبلغ فایل را به شماره کارت زیر، کارت به کارت کرده و نام فایل موردنظر و کد رهگیری را به شماره زیر پیامک کنند تا فایل از طریق ایمیل یا تلگرام (به درخواست شما) برای شما ارسال شود.

شماره کارت: 6104337871930416 بانک ملت به نام محمد افراسیابی

شماره پیامک: 09386494070

با تشکر - مدیریت سایت

بررسی ویژگی های شخصیتی کارآفرینان

بررسی ویژگی های شخصیتی کارآفرینان

بررسی ویژگی های شخصیتی کارآفرینان

تعداد صفحات : 41 | قابل ویرایش

با توجه به نرخ فزاینده تغییر و تحولات در حوزه­های علمی، اقتصادی و اجتماعی، کسب و کارها در صورتی اثربخش و کارآمد خواهند بود که بتوانند با ایجاد بسترهای لازم، منابع انسانی تحت آموزش خویش را به دانش، مهارت و ویژگی­های کارآفرینان تجهیز کنند و روحیه­ی کارآفرینی را در آن­ها پرورش دهند.

«فهرست مطالب»

عنوان                                              صفحه

چکیده……………………………………….. 1

مقدمه……………………………………….. 2

بیان مسأله…………………………………… 3

ویژگی های خاص فردی، سرمایه اصلی کارآفرینان………. 9

ویژگی های کلیدی شخصیتی کارآفرینان……………… 30

عوامل موثر در خلاقیت کار………………………. 32

منابع و مآخذ………………………………… 39

مقدمه

با توجه به نرخ فزاینده تغییر و تحولات در حوزه­های علمی، اقتصادی و اجتماعی، کسب و کارها در صورتی اثربخش و کارآمد خواهند بود که بتوانند با ایجاد بسترهای لازم، منابع انسانی تحت آموزش خویش را به دانش، مهارت و ویژگی­های کارآفرینان تجهیز کنند و روحیه­ی کارآفرینی را در آن­ها پرورش دهند. در این زمینه، برخورداری مدیران کسب و کارها از این ویژگی­ها، زمینه­ساز پرورش و تقویت روحیه­ی کارآفرینی در نظام کسب و کار جهانی است. در این پژوهش به ارزیابی و مقایسه­ی ویژگی­های شخصیتی کارآفرینانه مدیران زن کسب و کارها از منظر جهانی­شدن و فرهنگ اسلامی پرداخته شده است. جامعه­ی آماری این پژوهش، مدیران زن کسب و کارهای بین­المللی می­باشد که 57 نفر از این مدیران زن با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی- طبقه­ای انتخاب شدند. یافته­های توصیفی پژوهش نشان می­دهد که در بین ویژگی­های کارآفرینی مدیران زن کسب و کارهای بین­المللی، ریسک­پذیری بالاترین میانگین را به خود اختصاص داده است. یافته­های استنباطی پژوهش نشان می­دهد که بین ویژگی­های شخصیتی مدیران زن کسب و کارها رابطه­ی معناداری وجود دارد.

زمانی تصور می‌شد که کارآفرینان به جای ساخته شدن، متولّد می‌شوند و صفات آنها به قدری نادر و خاص تصور می‌شد که در هر جایی یافت نمی‌شد. اما امروزه، شواهد کافی نشان می‌دهند صفات کارآفرینی می‌توانند در نتیجه آموزش دوران کودکی، استقلال، به خود متّکی بودن و در معرضِ ارزشهای فرهنگی مرتبط با کار و صنعت قرار گرفتن، پرورانده شوند. در این مقاله ـ که در واقع بخشی از پایان‌نامه تحصیلی با موضوع بررسی و مقایسه ویژگیهای شخصیتی و روانشناختی کارآفرینان می‌باشد ، سعی در جمع‌آوری اهّم ویژگی‌های کارآفرینان داشته و درصدد ارائه راهی در جهت آموزش کارآفرینی هستیم.

منابع و مآخذ

1. اتکینسون و همکاران، 1369. زمینه روانشناسی. (جلد اول ). ترجمه براهنی و همکاران. تهران : انتشارات رشد.
2. امید، هما. 1358. “بررسی عوامل مؤثر در شکوفائی خلاقیت “. پایان نامه تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران.
3. براهنی، محمد تقی. 1366. آفرینندگی. نشریه دانشکده علوم تربیتی، شماره اول، دوره هفتم، صص 11-19
4. شعاری نژاد، علی اکبر. ( 1364 ). فرهنگ علوم رفتاری. تهران : انتشارات امیرکبیر.
5. کردناییج، اسدالله، شناسایی وتدوین تجربیات یکصد کار آفرین ایرانی، پروژه تحقیقاتی، مرکز کار آفرینی دانشگاه امیر کبیر، تهران، 1380.
6. کریمی، یوسف، 1370، روانشناسی شخصیت. تهران: دانشگاه پیام نور.
7. لیبرت، رابرت و اسپیلبگر، میشل، 1375. شخصیت از دیدگاه رفتاری. ترجمه حسن صبوری مقدم، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
8. ماسن، هنری پاول. ( 1370 ). رشد و شخصیت کودک. ترجمه: مهشید یاسایی، تهران: نشر مرکز.
9. محمد هادی، فریبرز، 1379. بررسی رابطه کانون کنترل مدیران با گرایش آنان به عدم تمرکز در تصمیم گیری در سازمان های آموزش. پایان نامه تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران.

Ardichvili, A., Cardozo, R. & Ray, S. (2003), “A theory of entrepreneurial opportunity identification and development”, Journal of Business Venturing, 18(1), 105–23

Cools, E. & Broeck, H.V. (2008), “The Hunt for the heffalump continues: can trait and cognitive characteristic predict entrepreneurial orientation?”, Journal of Small Business Strategy, 18(2), 23-41

Donatus, O. (2009), “Entrepreneurial orientation and psychological traits: the moderating influence of supportive environment”, Journal of Behavioral Studies in Business, 2(1)

Dvir, D. , Sadeh, A. , Malach-Pines, A. (2010), “The fit between entrepreneurs’ personalities and the profile of the ventures they manage and business success: An exploratory study”, Journal of High Technology Management Research, 21(1), 43–51

Furnham, A. & Bachtiar, V. (2008), “Personality and intelligence as predictors of creativity”, Personality and Individual Differences, 45(7), 613–617

Gurol, Y. & Atsan, N. (2006), “Entrepreneurial characteristics amongst university students some insights for entrepreneurship education and training in Turkey”, Education & Training, 48(1), 25-38

Howard, S. (2004), “Developing Entrepreneurial Potential in Youth: The Effects of Entrepreneurial Education and Venture Creation”, University of South Florida Repot, pp. 3-17

Kajs, L.T. & Mccollum, D. L. (2009), “Examining Tolerance for Ambiguity in the Domain of Educational Leadership”, Academy of Educational Leadership Journal, 13(2)

Kruzic, D. & Pavic, I. (2010), “Students’ Entrepreneurial Characteristics: Empirical Evidence from Croatia”, The Business Review Cambridge, 14(2), 216-221

Matviuk, S. G. (2010), “A Study of Peruvian Entrepreneurs Leadership Expectations”, Journal of American Academy of Business Cambridge, 16(1), 65-70

Mohar, Y. (2007), “Relationship between Psychological Characteristics and Entrepreneurial inclination: a Case Study of Students at University TUN ABDUL RAZAK”, Journal of Asia Entrepreneurship and Sustainability, 3(2), 24-41

Thompson, J.L. (1999), “The Worlds of Entrepreneur: A new Perspective”, Journal of the workplace learning, 11(6), 209-224.

41,000 ریال – خرید
اشتراک گذاری مطلب

تمامی حقوق این سایت، متعلق به وبسایت "خرید فایل" می باشد. - طراحی شده توسط پارس تمز