اتحادتان را در تمام زندگی حفظ کنید تا همیشه پایدار و سرافراز باشید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶
خانه » پایان نامه های علوم انسانی » پایان نامه های مدیریت بازرگانی » بررسی تأثیر ارزش های معنوی بر رعایت اصول رفتار حرفه ای کارکنان در سازمان

اطلاعیه سایت

سلام خدمت شما کاربران گرامی، دوستانی که تمایلی به پرداخت اینترنتی مبلغ فایل ها ندارند، می توانند مبلغ فایل را به شماره کارت زیر، کارت به کارت کرده و نام فایل موردنظر و کد رهگیری را به شماره های زیر پیامک و یا از طریق تلگرام ارسال کنند تا فایل از طریق ایمیل یا تلگرام (به درخواست شما) برای شما ارسال شود.

شماره کارت:

6037997225225383 - بانک ملی به نام سید محمد علوی

شماره تماس و پیامک:

09176858460 (سید محمد علوی - تلگرام)

با تشکر - مدیریت سایت

بررسی تأثیر ارزش های معنوی بر رعایت اصول رفتار حرفه ای کارکنان در سازمان

بررسی تأثیر ارزش های معنوی بر رعایت اصول رفتار حرفه ای کارکنان در سازمان

بررسی تأثیر ارزش های معنوی بر رعایت اصول رفتار حرفه ای کارکنان در سازمان

تعداد صفحات : 94 | قابل ویرایش

از اواخر قرن گذشته در دهه نود قرن بیستم نوعی یکپارچگی مجدد بین زندگی بیرونی و درونی در حال شکل گیری بوده است. یکی از حوزه های مهمی که این یکپارچگی در آن مطرح شده است، محیط کسب و کار سازمانها می باشد.

«فهرست مطالب»

عنوان                                              صفحه

چکیده……………………………………….. 1

فصل اول:کلیات پروژه…………………………… 2

مقدمه……………………………………….. 3

مسأله اصلی پروژه(بیان مسأله)…………………… 4

ضرورت انجام پروژه…………………………….. 6

سابقه مطالعات انجام گرفته(تحقیقات پیشین)………… 7

اهداف اساسی از انجام پروژه…………………….. 8

قلمرو پروژه………………………………….. 9

تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق……………. 10

فصل دوم:مبانی نظری پروژه……………………… 14

تعریف معنویت………………………………… 15

رابطه میان دین و معنویت ……………………… 15

معنویت در کار……………………………….. 18

جنبه های معنویت……………………………… 19

جنبه های درونی………………………………. 19

جنبه های تلفیقی……………………………… 20

دلایل احتمال تغییر محیط کار غیر معنوی به محیط کار معنوی   21

معنویت محیط کاری…………………………….. 23

تعاریف و دیدگاه های معنویت و معنویت در محیط کار…. 24

اعتماد درون یک تیم…………………………… 30

اعتماد و تعارض ……………………………… 31

اعتماد و عملکرد تیم………………………….. 32

خلاقیت………………………………………. 33

رویکرد مخالفان معنویت در محیط کار……………… 34

معنویت در محیط کار…………………………… 37

ضرورت معنویت در زندگی فردی،کاری،سازمانی………… 38

منافع معنویت در محیط کار……………………… 40

تشویق و پرورش معنویت در محیط کار………………. 41

مدیریت اخلاق در سازمان………………………… 42

فواید مدیریت اخلاق در محیط کار…………………. 46

برنامه های مدیریت اخلاق……………………….. 47

نقش ها و مسئولیت های کلیدی در مدیریت اخلاق………. 49

رهبری معنوی در سازمان های معاصر ………………. 59

معنویت کاری و رهبری معنوی…………………….. 65

تعاریف و دیدگاه های موجود در زمینه معنویت کاری….. 70

فصل سوم:بررسی وضعیت موجود در شرکت مورد تحقیق……. 80

تاریخچه…………………………………….. 81

چارت سازمانی………………………………… 86

خدمات ارائه شده توسط شهرداری ها……………….. 87

فصل چهارم:نتیجه گیری،منابع و مآخذ……………… 92

نتیجه گیری………………………………….. 93

پیشنهادات برای تحقیقات آینده………………….. 94

محدودیت ها………………………………….. 95

منابع و مآخذ………………………………… 96

مقدمه

از اواخر قرن گذشته در دهه نود قرن بیستم نوعی یکپارچگی مجدد بین زندگی بیرونی و درونی در حال شکل گیری بوده است. یکی از حوزه های مهمی که این یکپارچگی در آن مطرح شده است، محیط کسب و کار سازمانها می باشد. (نیل و بایرمن2003م)

ورود مفاهیمی هم چون اخلاق، حقیقت، باور به خدا یا نیروئی برتر، درستکاری، وجدان، اعتماد، احساسات، معناجوئی در کار، همبستگی با همکاران، تشویق همکاران و …..پژوهشها، اقدامات مدیریتی و کسب و کار همه حکایت از ظهور پارادایم جدیدی دارند.

به عقیده بسیاری از محققان این پارادایم جدید محیط کار که برگرفته از فیزیک کوانتوم، علوم سایبرنتیک، نظریه آشوب، علوم شناختی میباشد و در واقع عکس العمل به پارادایم خشک و مکانیستی مدرن است پارادایم معنویت میباشد. (بایرمن و ویتی، 1997 م، پولمن )

معنویت نیروئی روح بخش و انگیزاننده زندگی است، انرژی که الهام بخش فرد به سمت و سوی فرجامی معین یا هدفی به سوی ورای فردیت می باشد. (مک نایت، 1987)

Panjwani می گوید: معنویت امری است که به زندگی معنای متعالی می دهد. از معنویت اغلب به عنوان مذهب و ارتباط با خدا یاد می شود، اما معنویت به امور دیگری مانند اعتقاد به آنچه خوب است مانند طبیعت و …..اعتقاد به اهمیت داشتن جامعه و خانواده اشاره دارد.

معنا در زندگی هویت هر شخصی را تشکیل می دهد و معنا در زندگی امری است که افراد بشر را منحصر به فرد می سازد.

Clark : معنویت عبارت است از تجربه و احساس درونی فرد زمانیکه امور ماوراء طبیعت را درک می کند. زمانی معنویت آشکار می شود که این تجربه و احساس درونی روی رفتار فرد اثر گذاشته و وی فعالانه تلاش می کند تا زندگی خود را با آن امور ماورائی هماهنگ سازد.

منابع و مآخذ

  1. رستگار ، علی ،1384 ،معنویت درسازمان، رساله دکترا، دانشگاه تهران
  2. کاظمی ، خدیجه ، 1383 ، مدیریت ، تکیه برمعنویت ، مجله تدبیر ، شماره 149 ، ص 79-80
  3. فرهنگی ، علی اکبر ، 1385 ، معنویت درمحیط کار ونقش آن دربهبود رفتار شهروندی سازمانی ، نشریه فرهنگ مدیریت ، شماره سیزدهم ، سال چهارم ، تابستان 1385 ، ص 9- 17
  4. فتاحی ، مهدی ، 1385 ، معنویت درکار ، نشریه فرهنگ مدیریت ، شماره سیزدهم ، سال چهارم ، تابستان 1385 ، ص 19- 25
  5. شیخی نژاد ، فاطمه 1384 ، مدیریت درپرتو معنویت ، مجله تدبیر ، شماره 202 ،ص 3-5.
96,000 ریال – خرید
اشتراک گذاری مطلب

معادله امنیتی *

تمامی حقوق این سایت، متعلق به وبسایت "خرید فایل" می باشد. - طراحی شده توسط پارس تمز