آینده را قضا و قدر می سازد و امید و تلاش تو آن را می گذراند.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶
خانه » پایان نامه های علوم انسانی » پایان نامه های مدیریت بازرگانی » عوامل تأثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت

اطلاعیه سایت

سلام خدمت شما کاربران گرامی، دوستانی که تمایلی به پرداخت اینترنتی مبلغ فایل ها ندارند، می توانند مبلغ فایل را به شماره کارت زیر، کارت به کارت کرده و نام فایل موردنظر و کد رهگیری را به شماره های زیر پیامک و یا از طریق تلگرام ارسال کنند تا فایل از طریق ایمیل یا تلگرام (به درخواست شما) برای شما ارسال شود.

شماره کارت:

6037997225225383 - بانک ملی به نام سید محمد علوی

شماره تماس و پیامک:

09176858460 (سید محمد علوی - تلگرام)

با تشکر - مدیریت سایت

عوامل تأثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت

عوامل تأثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت

عوامل تأثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت

تعداد صفحات : 89 | قابل ویرایش

در تاثیر و ضرورت اخلاق می توان با گفته ‌ای از افلاطون بحث را باز کرد. افلاطون معتقد است که خوب دانستن به خاطر خوب انجام دادن کارهاست، زیرا انجام دادن خوب کارها مفیدتر از انجام دادن بد آنهاست.

فـهـرسـت مـطالـب

عنوان                                                                                                                                    صفحه

فصل اول:کلیات تحقیق……………………………………………………………………………………………. 1

چکیده……………………………………………………………………………………………………………………. 2

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….. 4

بیان مسأله……………………………………………………………………………………………………………….. 6

سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………… 8

اهمیت موضوع و ضرورت انجام تحقیق…………………………………………………………………….. 9

اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………… 11

فرضیه های تحقیق………………………………………………………………………………………………….. 12

مدل تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… 13

قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………………….. 14

تعاریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق…………………………………………………………………………. 15

فصل دوم: ادبیات تحقیق…………………………………………………………………………………………. 17

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. 18

تعاریف مختلف ازانواع رفتاراخلاقی………………………………………………………………………… 20

تعریف اخلاق از دیدگاه بعضی از بزرگان…………………………………………………………………. 24

اخلاق کاری………………………………………………………………………………………………………….. 25

اخلاق در اسلام………………………………………………………………………………………………………. 26

عوامل تأثیرگذار بر رفتار اخلاقی…………………………………………………………………………….. 29

رفتار متقابل مشتریان با کارگران جایگاه……………………………………………………………………. 29

رفتار مدیریت با کارکنان………………………………………………………………………………………… 31

امکانات رفاهی……………………………………………………………………………………………………….. 34

ایمنی بهداشت و محیط زیست کارکنان……………………………………………………………………. 34

انواع رفتار اخلاقی…………………………………………………………………………………………………. 37

اصول اخلاقی در کار……………………………………………………………………………………………… 40

تأثیر متغییرهای موثر بر اخلاق کار به صورت مجزا……………………………………………………. 45

پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………….. 47

فصل سوم : روش تحقیق……………………………………………………………………………………..50

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. 51

روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… 52

جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………….. 53

تعیین حجم نمونه و روش آمارگیری………………………………………………………………………… 54

روش گردآوری اطلاعات……………………………………………………………………………………….. 55

ابزار گردآوری اطلاعات………………………………………………………………………………………… 57

شرح سوالات پرسشنامه……………………………………………………………………………………………. 58

روایی و پایایی ابزار جمع آوری داده……………………………………………………………………… 59

روش تجزیه و تحلیل داده……………………………………………………………………………………….. 61

فصل چهارم :یافته های تحقیق…………………………………………………………………………………. 62

یافته های تحقیق………………………………………………………………………………………………..63

فصل پنجم: نتیجه گیری منابع ومآخذ……………………………………………………………………….. 77

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. 78

نتیجه فرضیه ها……………………………………………………………………………………………………….. 79

نتیجه گیری کلی……………………………………………………………………………………………………. 82

پیشنهادات تحقیق……………………………………………………………………………………………………. 83

پیشنهاداتی برای محققین آینده……………………………………………………………………………….. 84

پرسشنامه رفتار اخلاقی در محیط کار………………………………………………………………………… 85

منابع و مآخذ………………………………………………………………………………………………………….. 87

منابع اینترنتی…………………………………………………………………………………………………………. 89

مقدمه

در تاثیر و ضرورت اخلاق می توان با گفته ‌ای از افلاطون بحث را باز کرد. افلاطون معتقد است که خوب دانستن به خاطر خوب انجام دادن کارهاست، زیرا انجام دادن خوب کارها مفیدتر از انجام دادن بد آنهاست. دیگر آنکه اگر کسی رفتاری غیراخلاقی دارد، عمدتا ناشی از ناآگاهی  اوست.(افلاطون،1380)
باور همگانی آن است که اگر اصول قدرتمند اخلاق به کارگرفته شوند، عملکرد را در هر محیط کاری بهبود می‌بخشند. بدین ترتیب کلید اخلاق خوب، آگاهی است.
ضعف اخلاقی بر عملکرد شغلی تاثیر منفی دارد. وقتی رفتار شغلی ازنظر اخلاقی ضعیف باشد به صورت آشکار و پنهان هزینه عملکرد بالا می‌رود. این هزینه را می توان در حوزه های مختلف محیط کاری شناسایی کرد مانند پایین بودن بهره‌وری، کندی پویایی محیط کار، عدم شفافیت و به هم ریختگی ارتباطات شغلی.

اخلاق واقعی شغلی، فرایندی عقلایی برای کشف گزینه های تصمیمی و رفتاری و انتخاب بهترین گزینه های ممکن برای همه دست‌اندرکاران است. اخلاق واقعی، در سطح محیط کار، فراتر از ارزشها و اخلاق شخصی مطرح است. اخلاق واقعی یک تعهد جمعی یا یک تلاش جمعی و سیستمی با همان ویژگیهای سیستمی برای اخذ نتایج است.(احد فرامرزقراملکی،1386)

یکی از راهکارهای اساسی که یک موسسه خدماتی می تواند با توسل به آن خود را از سایر رقبا متمایز کند ارایه دائمی کیفیت خدمات برتر به مشتریان می باشد و بسیاری از سازمانها و شرکتها به این نکته مهم پی برده اند که ارایه خدماتی دارای کیفیت، می تواند مزیت رقابتی نیرومندی برای آنان به ارمغان آورد مزیتی که بر انجام سود بالاتر می انجامد و برای رسیدن به این امر مهم کافی است و به انتظارات مشتریان از کیفیت خدمات ارایه شده پاسخی مناسب داده شود و یا اینکه از آن پیشی گرفته شود.(کاتروآرمسترانگ،ص817، 1379)
بر کسی پوشیده نیست که امروزه موفقیت کسب و کار تا حد زیادی بر پایه افراد می چرخد، نه سرمایه. اکنون بسیاری از تولید کنندگان سنتی در واقع کسب و کارهای خدماتی هستند. در بیشتر صنایع هزینه های نیروی انسانی بسیار بیشتر از هزینه های سرمایه ای است. از آن جائیکه کارکنان ، هم هزینه اصلی و هم محرک اصلی ایجاد ارزش هستند، حرکت های مدیریت نیروی انسانی که حتی موجب تغییرات کوچک در عملکرد عملیاتی شود، می توانند اثر عمده ای بر بازده ها داشته باشند.

در اواخر 1970s و اوایل 1980s، حرکتی رخ داده است که به موجب آن پرسنل به گروه “منابع انسانی” تغییر نام داد.
این تغییر اذعان کرد که کارکنان دارایی های مهم  اند، نه اینکه تنها قطعات دارایی باشند.این نیز حاکی از به رسمیت شناختن در حال ظهور است که سازمان باید به عنوان هزینه های عمل تاریخی از کارکنان با توجه به قطع، و نه به عنوان منابع مهمی از درآمد و سود پرداخت کند.

با این حال، در بسیاری از محیط های کاری، تغییر بیشتر نمادین و نه اساسی بود.

از همین رو مسئله اصلی تحقیق حاضر این است که چه عواملی بر رفتارهای اخلاقی انسان ها به عنوان کارکنان یک مجموعه (جایگاه  سوخت) تاثیر می گذارد؟

منابع و مآخذ

  1. آذر ، عادل و مومنی ، منصور (1380) ؛ آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد دوم چاپ پنجم، تهران(1380)
  2. بیجاری ، حسین (1386) ؛ ارزش مدیریت منابع انسانی برای عملکرد سازمانی
  3. پژوهش ‌نیا، توماژ و ترکاشوند ، علی (1389) ؛ اخلاق حرفه‌ ای از اعتماد آفرینی ایجاد می ‌شود   منبع: روزنامه رسالت – تاریخ شمسی نشر 19/3/1389
  4. تولّایی، روح الله(2008) ؛ عوامل تاثیرگذار بررفتار اخلاقی کارکنان درسازمان ؛ سال انتشار(میلادی 2008)
  5. جورجز اندرل ، مترجم: توسّلی ، محمّداسماعیل (اکتبر 1997) مجلّه اخلاق‏ کسب وکار
  6. جی سینگر ، مارکوس (….) ؛ نگرش کلی به فلسفه اخلاق، مسائل، دیدگاه ها و رشته ”، ترجمه حمید شهریاری ، مجله معرفت، شماره .15
  7. حسینی ، سیدحسین و حضرتی ، محمود (1390) ؛ (شناسایی و تبیین مدل رفتارهای شهروندی سازمانی در سازمانهای دولتی) پژوهشهای مدیریت عمومی سال چهارم شماره سیزدهم (پاییز 1390- ص139 تا 156 )
  8. دلاور، علی (۱۳۷۴ ) ؛ مبانی نظری و عملی در علوم انسانی و اجتماعی؛ انتشارات رشد؛ چاپ سوم
  9. زلفیگل ، نیلوفر و محمودی ، سپیده و فلاح هاشمی، سیده محبوبه (1382) ؛ کتابچه ایمنی و سلامت شغلی و بهداشت محیط؛ دانشگاه علوم پزشکی قم مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی
  10. سارو خانی، باقر( ۱۳۷۲) ؛ روشهای تحقیق در علوم اجتماعی ؛جلد اول؛انتشارات موسسه تحقیقات فرهنگی
  11. معید فر، سعید (1385 ) ؛ اخلاق کار و عوامل موثر برآن در کارکنان ادارات دولتی، فصلنامه علمی-پژوهشی، رفاه اجتماعی، سال ششم، زمستان 1385 .
  12. معید فر، سعید (1380) ؛ بررسی اخلاق کار و عوامل فردی و اجتماعی موثر برآن
  13. ستایشگر ، داریوش و قدسی ، غلامعباس (زمستان 87) ؛ مقاله ترویج OCB (رفتارشهروندی سازمانی) راهکاری جهت جلوگیری از فرسودگی شغلی در سازمان گردآورنده گان
  14. ستوده ، برادری و امیررضا ، احمد (1385) ؛ کتاب جلوه های معلّمی امام خمینی ، تهران، نشر پنجره، چاپ چهارم. و “اخلاق کارگزاران در کلام و پیام امام خمینی” ص 90 – 96 .
  15. سلطانی ، مرتضی )اردیبهشت 1382 – شماره 132 صفحه – از 34 تا 40) ؛ نشریه: مدیریت تدبیر
  16. شریفی ، عبدالهادی (1337) ؛ کتاب الاخلاق النظریه، صفحه 10
  17. قراملکی ، احد فرامرز (1386و1382) ؛ کتابهایی با نامهای (اخلاق حرفه ای، سازمان های اخلاقی در کسب وکار، موانع رشد اخلاق حرفه ای در سازمان ها)
  18. مکارم شیرازی ، ناصر (…..) ؛ اخلاق در قرآن کریم- جلد 1 و 2 ، آدرس سایت:
  19. مجلسی ، محمد باقر (…..) ؛ بحارالانوار، ج67؛ باب 59، ص372
  20. مسکوی، ا بوعلی احمدبن محمدبن یعقوب (1371) ؛ تهذیب‌الاخلاق و تطهیر الاعراق، چ پنجم، قم، بیدار
  21. مطهری ، مرتضی (…..) آشنایی با علوم اسلامی، حکمت عملی، انتشارات صدرا، چاپ اول، ص22.
  22. مجله فرهنگ ملی وبلاگ روانشناسی خانوادهblogsky.com
  23. (…..)ترجمه: لطفی ، محمدحسن (1380) ؛ دوره آثار افلاطون،جلد3،4،2، ،تهران ،خوارزمی
  24. (……) کتاب چهل حدیث درباره “اخلاق پسندیده از دیدگاه نهج البلاغه”(ذکر شده از امامان معصوم)

منابع اینترنتی

http://www.vista.ir

http://www.anthropology.ir

http://journals.miau.ac.ir/jedu/library/upload/article/af_42524952.pdf

http://www.shareh.com/persian/magazine/iqtisad_i/13/07.htm

http://www.al-shia.com/html/far/books/akhlaqh/akhlagh-quran1/index.htm

89,000 ریال – خرید
اشتراک گذاری مطلب

تمامی حقوق این سایت، متعلق به وبسایت "خرید فایل" می باشد. - طراحی شده توسط پارس تمز