خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶
خانه » پایان نامه های علوم انسانی » پایان نامه های مدیریت دولتی » رابطه بین توانمندسازی با خلاقیت و فرسودگی شغلی در بین کارکنان شهرداری

اطلاعیه سایت

سلام خدمت شما کاربران گرامی، دوستانی که تمایلی به پرداخت اینترنتی مبلغ فایل ها ندارند، می توانند مبلغ فایل را به شماره کارت زیر، کارت به کارت کرده و نام فایل موردنظر و کد رهگیری را به شماره های زیر پیامک و یا از طریق تلگرام ارسال کنند تا فایل از طریق ایمیل یا تلگرام (به درخواست شما) برای شما ارسال شود.

شماره کارت: 6037997225225383 - بانک ملی به نام سید محمد علوی

شماره تماس و پیامک: 09176858460 (سید محمد علوی - تلگرام)

با تشکر - مدیریت سایت

رابطه بین توانمندسازی با خلاقیت و فرسودگی شغلی در بین کارکنان شهرداری

رابطه بین توانمندسازی با خلاقیت و فرسودگی شغلی در بین کارکنان شهرداری

رابطه بین توانمندسازی با خلاقیت و فرسودگی شغلی در بین کارکنان شهرداری

تعداد صفحات : ۱۳۲ | قابل ویرایش

عصر کنونی دوره تحولات شتابزده و غیر قابل پیش‌بینی است. وضعیت کنونی مدیریت در جامعه امروزی ما بیانگر عدم توازن میان پیچیدگی‌های روز‌افزون سازمان‌ها و عدم توانایی این سازمان‌ها در پیش‌بینی و مقابله با این تحولات و پیچیدگی‌هاست.

«فهرست مطالب»

عنوان                                                                                                                                    صفحه

فصل اول:کلیات پروژه………………………………………………………………………………………………… ۱

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………… ۲

مسأله اصلی پروژه……………………………………………………………………………………………………. ۴

تشریح بیان موضوع………………………………………………………………………………………………….. ۷

ضرورت انجام پروژه………………………………………………………………………………………………….. ۹

پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………….. ۷

سابقه مطالعات انجام گرفته………………………………………………………………………………………. ۱۱

قلمرو پروژه…………………………………………………………………………………………………………….. ۲۵

اهداف اساسی از انجام پروژه…………………………………………………………………………………….. ۲۶

تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی به کار رفته در تحقیق…………………………………………… ۲۷

فصل دوم:مبانی نظری پروژه……………………………………………………………………………………… ۲۹

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………. ۳۰

مباحث نظری پروژه………………………………………………………………………………………………….. ۳۱

دلایل توانمندسازی…………………………………………………………………………………………………… ۳۴

مزایای توانمندسازی………………………………………………………………………………………………… ۳۴

فرهنگ سازمانی و توانمندسازی…………………………………………………………………………………. ۳۵

فرهنگ قدرت………………………………………………………………………………………………………….. ۳۵

فرهنگ تمرکز بر تقسیم وظایف………………………………………………………………………………….. ۳۶

فرهنگ کارگروهی…………………………………………………………………………………………………….. ۳۷

دیدگاه های مختلف توانمندسازی……………………………………………………………………………….. ۳۷

دیدگاه انگیزشی………………………………………………………………………………………………………. ۳۸

دیدگاه فوق انگیزشی………………………………………………………………………………………………… ۳۸

مدل های توانمندسازی…………………………………………………………………………………………….. ۴۰

انواع نگرش به توانمندسازی……………………………………………………………………………………… ۴۶

ابعاد توانمندسازی……………………………………………………………………………………………………. ۴۷

عوامل روان شناختی توانمندسازی……………………………………………………………………………… ۵۳

ویژگی های سازمان توانمند……………………………………………………………………………………….. ۶۰

فرآیند توانمندسازی………………………………………………………………………………………………….. ۶۴

روش های توانمندسازی……………………………………………………………………………………………. ۶۸

رهنمودهایی برای تفویض کار…………………………………………………………………………………….. ۷۳

شفاف کردن اهداف و نقش آن در توانمندسازی کارکنان…………………………………………………. ۷۵

مشارکت اطلاعاتی و نقش آن در توانمندسازی کارکنان…………………………………………………. ۷۷

گروه توانمندسازی……………………………………………………………………………………………………. ۷۹

مباحث نظری خلاقیت………………………………………………………………………………………………. ۸۱

نظریه های خلاقیت………………………………………………………………………………………………….. ۹۰

ویژگی های افراد خلاق……………………………………………………………………………………………… ۹۳

راهکارهای تقویت خلاقیت………………………………………………………………………………………… ۹۴

فرسودگی شغلی………………………………………………………………………………………………………. ۹۶

علل فرسودگی شغلی………………………………………………………………………………………………. ۱۰۱

نظریه های مربوط به فرسودگی…………………………………………………………………………………. ۱۰۴

راههای پیشگیری از فرسودگی شغلی………………………………………………………………………… ۱۰۸

فصل سوم:بررسیوضعیت موجود شرکت مورد تحقیق……………………………………………………. ۱۰۹

تاریخچه……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۰

چارت سازمانی………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۵

خدمات ارائه شده توسط شهرداری…………………………………………………………………………… ۱۱۶

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل نتایج و ارائه پیشنهادات……………………………………………………. ۱۲۱

تجزیه و تحلیل نتایج……………………………………………………………………………………………….. ۱۲۲

پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۲

محدودیتها…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۳

پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده……………………………………………………………………………….. ۱۲۴

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۵

مقدمه

عصر کنونی دوره تحولات شتابزده و غیر قابل پیش‌بینی است. وضعیت کنونی مدیریت در جامعه امروزی ما بیانگر عدم توازن میان پیچیدگی‌های روز‌افزون سازمان‌ها و عدم توانایی این سازمان‌ها در پیش‌بینی و مقابله با این تحولات و پیچیدگی‌هاست. سازمان‌ها برای مقابله با تهدیدات محیطی و استفاده از فرصت‌های احتمالی، ناچارند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی خود را بشناسند، نقاط ضعف را ترمیم و به تقویت نقاط قوت بپردازند. مسائل و مشکلات مدیریت آن چنان پیچیده و درهم‌تنیده است که تشخیص مشکل به آسانی میسر نیست و ماهیت انسانی سازمان‌ها و پیچیده بودن رفتارهای کارکنان این پیچیدگی را مضاعف نموده است. با چنین اوصافی سازمان‌ها نبایستی در انتظار موج باشند، بلکه باید خود منبع موج وتحول گردند و در جهت بهبودی خود بکوشند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای جدید تمدن امروزی باشند (مقیمی، ۱۳۸۶).

سازمانها امروزه در محیطی کاملاً رقابتی که همراه با تحولات شگفت انگیز است باید اداره شوند. در چنین شرایطی مدیران فرصت چندانی برای کنترل کارکنان دراختیار ندارند و باید بیشترین وقت و نیروی خود را صرف شناسایی محیط خارجی و داخلی سازمان کنند و سایر وظایف روزمره را به عهده کارکنان بگذارند. کارکنان زمانی می توانند به خوبی از عهده وظایف محوله برآیند که از مهارت، دانش و توانایی لازم برخوردار بوده و اهداف سازمان را به خوبی بشناسند. ابزاری که می تواند در این زمینه به کمک مدیران بشتابد فرایند توانمندسازی است.توانمندسازی روش نوینی برای بقای سازمانهای پیشرو در محیط رقابتی است. (آقایر ـ تدبیر ۱۳۵ )

یک سازمان موفق مجموعه ای است مرکب از انسانهایی با فکر و اندیشه و اهداف مشترک که با کار گروهی در نظام انعطاف پذیر سازمان , تجارب و دانش خود را با عشق به پیشرفت روز افزون سازمان در اختیار قرار می دهند . بنابرین هر فرد نسبت به سازمان وظیفه ای که انجام می دهد احساس مالکیت خواهد داشت

استفاده از توانیهای بالقوه مناسب هر سازمانی مزیتی بزرگ بشمار می رود . آموزش و توانمند سازی کارکنان یکی از اهداف سازما نها می باشد . و همیشه براین باور و بر این تبلیغات استوار است که بهره وری در گرو کارکنان تحصیل کرده و توانمند می باشد . سازمانهان های امروز تحت تآثیر عواملی از قبیل افزایش رقابت جهانی ، دگرگونیهای ناگهانی ، نیاز به کیفیت و خدمات پس از فروش و وجود منابع محدود و ……. زیر فشارهای زیادی قرار دارند . پس از سالهای زیادی تجربه ، دنیا به این نتیجه رسیده است که اگر سازمانی بخواهد در اقتصاد و امور کاری خود پیشتاز باشد و در عرصه رقابت عقب نماند باید از نیروی انسانی متخصص ، خلاق و با انگیزه بالا برخوردار باشد . منابع انسانی اساس ثروت واقعی یک سازمان را تشکیل می دهند نظام آموزشی موثر با ارتقأ سطح مهارتهای کاری و فردی موجب کارآمدی نیروی انسانی می شود.

فهرست منابع

  • سلطانی،ایرج و روحانی ،عباس (۱۳۸۶) فرسودگی شغلی در موسسات صنعتی و تولیدی ، نشریه تدبیر . شماره ۱۰۹
  • ساعتچی ، محمود (۱۳۸۴)روانشناسی بهره وری . ویرایش دوم تهران ، ویرایش
  • قجاوند، زهرا(۱۳۸۴) بررسی اثربخشی مشاوره شغلی به روش نظریه یادگیری اجتماعی برکاهش فرسودگی شغلی پرستاران شهر اصفهان ، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی .
  • ساعتچی ،محمود (۱۳۸۶) روانشناسی صنعتی و سازمانی . ویرایش
  • زهرا کار ،کیانوش . (۱۳۸۷)مشاوره استرس (پیشامدها،پیامدها و راهبردهای درمان استرس. تهران انتشارات بال.
  • چراغی، رضا(۱۳۸۷)اثربخشی مشاوره شغلی به روش نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتر بر کاهش فرسودگی شغلی معلمان زن مدارس ابتدایی شهرستان فسا. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد مرودشت.
  • کرمی ، فاطمه(۱۳۸۴)بررسی رابطه فرسودگی شغلی و انگیزه پیشرفت مشاوران آمورشگاه های مقطع متوسطه گچساران ، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه اهواز.
  • امین شایان جهرمی ،شاپور(۱۳۸۲)تئوریهای سازمان و مدیریت، شیراز، کوشامهر.
  • عزیزنژاد، پروین؛حسینی،سیدجواد(۱۳۸۳).فرسودگی شغلی و علل آن در پرستاران شاغل در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بابل ، مجله دانشگاهعلوم پرشکی بابل، دوره هشتم، شماره ۲
  • صفایی، رباب(۱۳۸۶).بررسی رابطه بین فرسودگی شغلی با رضایت شغلی و سطوح نقش کارکنان عملیاتی شرکت گاز پارسیان،پایان نامه کارشناسی دانشگاه شیراز .
  • رفیعی ، منیر(۱۳۸۳)بررسی رابطه بین مکان کنترل و خودپنداره کارکنان تمام وقت مرکز مشاوره سازمان آموزش و پرورش استانهای کشور با فرسودگی شغلی آنها در سال ۸۳-۸۲ . مرکز استاد احمد آرام.
  • شکاری، نرجس(۱۳۸۵).بررسی رابطه بین افسردگی شغلی کارکنان عملیاتی شرکت ملی نفت و گاز شهرستان گچساران، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه اهواز .
  • رضایی،طاهره(۱۳۸۶)بررسی رابطه بین رضایت شغلی و عدالت سازمانی با رفتار شهروند ی سازمانی در بین کارکنان کارخانه یلاستیک دنا. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مرودشت.
  • حسینی، ابوالقاسم (۱۳۸۷). تحلیل قوای بدن و روانی ناشی از کار و روش های پیشگیری از آن.فصلنامه اصول بهداشت روانی.
  • نعامی، عبدالزهرا و شکرکن، حسین(۱۳۸۱).بررسی رابطه میان فرسودگی شغلی و سلامت روان در کارکنان بندر امام خمینی.
  • پیامی، میترا (۱۳۷۹).بررسی وضعیت حمایت های اجتماعی و ارتباط آن با فرسودگی شغلی پرستاران مراقبت های ویژه. مجله دانشگاه علوم پزشکی زنجان.شماره ۳۳۹ .
  • سترگ ، ط،(۱۳۸۸)،بررسی فرهنگ سازمانی با خلاقیت و اثربخشی در معلمان ابتدایی شهر مرودشت
  • صمد آقایی،ج .،۱۳۸۰،تکنیک های خلاقیت فردی و گروهی ،تهران ،چاپ اول،مرکز آموزش مدیریت دولتی.
  • زارعی، م، ۱۳۷۳،خلاقیت و نوآوری، مجله دانش مدیریت، شماره ۲۴،
  • پور علی خانی ، ه .،۱۳۸۴.، مفهوم خلاقیت ،فصلنامه فرهنگی آموزشی سال اول پیش شماره ۲.
  • امیر حسینی ، خ.،۱۳۸۴، مبانی اصول و تکنیک ها ،تهران ، انتشارات عارف کامل
  • پیر خایقی، ع، ، ۱۳۸۰ ،خلاقیت،مدیریت و کار آفرینی، فصلنامه خلاقیت و نوآوری شماره۹
  • سام خانیان،م. جهانیان و مرتضایی،۱۳۸۱،خلاقیت ونو آوری در سازمان و مدیریت آموزشی ،تهرات،انتشارات هنر .
  • فرنودیان ، ف ، ۱۳۷۰ ، مقاله محتوی درسی و پژوهش خلاقیت دانش آموزان شماره های ۵و۶و۷
  • افروز ،غ ، ۱۳۸۹ ، مباحثی در روان شناسی تربیتی ، انجمن اولیاء و مربیان ص ۱۰۰
  • باستانی،م.، ۱۳۸۱ ، ویژگی مدیر خلاق، مجله رشد مدیریت در مدرسه ،سال اول شماره۴.
  • رابینز ،ا.،۱۳۷۴ ،رفتار گروهی ،ترجمه ع ، پارسیان و م ، اعرابی ،جلد سوم، تهران: مؤسسه انتشارات وزارت امور خارجه.
  • یغمایی ،ع؛ ۱۳۸۱،مدیریت خلاق در مدارس، تهران : انتشارات نور
  • مداد ، ع .،۱۳۸۰ ،روانشناسی صنعتی و سازمانی .اصفهان، انتشارات جنگل
  • الوانی ، م .،۱۳۸۲ ،مدیریت عمومی، چاپ نوزدهم،نشر.
  • ساعتچی ، م .،۱۳۷۴، روانشناسی کاربردی برای مدیران ، تهران ،انتشارات ویرایش .
  • ساعتچی، م.، ۱۳۷۴،روان شناسی کاربردی برای مدیران در خانه، مدرسه و سازمان، تهران: انتشارات نشر ویرایش، ص ۲۲۰ .
  • رضائیان ،ع.، ۱۳۷۰ ،اصول مدیریت تهران ، انتشارات سمت .
  • ـ رضائیان ، ع . ،۱۳۷۴،مدیریت رفتار سازمان .تهران ، انتشارات دانشگاه تهران.
  • رابینز ،ا.۱۳۷۴، رفتار گروهی ،ترجمه ع ، پارسیان و م ، اعرابی ،جلد اول ،تهران: مؤسسه انتشارات وزارت امور خارجه .
  • ـ رابینز ،ا.،۱۳۷۴ ، رفتار گروهی ،ترجمه ی ع ، پارسیان و م ، اعرابی ،جلد دوم، تهران: مؤسسه انتشارات وزارت امور خارجه .
  • رابینز ،ا.،۱۳۷۴ ،رفتار گروهی ،ترجمه ع ، پارسیان و م ، اعرابی ،جلد سوم، تهران: مؤسسه انتشارات وزارت امور خارجه.
  • آذری، ش،۱۳۸۰،برانگیختن خلاقیت کارآفرین ،شماره ۱۰ و۱۱
  • -آرام فرد،م ، ۱۳۸۰، راه های پرورش خلاقیت نشریه موفقیت ، شماره۱ .
  • جزنی، ن .، ۱۳۸۰،مدیریت منابع انسانی، نشرنی،  چاپ سوم ، ص ۳۴
  • زارعی ،م .،۱۳۷۳،خلاقیت،فصلنامه دانش مدیریت ،دانشگاه تهران.
  • زارعی، م، ۱۳۷۳،خلاقیت و نوآوری، مجله دانش مدیریت، شماره ۲۴ .
  • رضایی‌، ق‌.،۱۳۸۵، بررسی رابطه‍بین‍‌سبک رهبری مدیران و اثر بخشی مدرسه در مدارس متوسطه شهر شیراز ،دانشگاه تهران .
  • صافی، ا .،۱۳۸۰،اصول و فنون راهنمایی ومشاوره در دوره های تحصیلی ،تهران،انتشارات رشد .
  • دهقان، عباس.،۱۳۸۰ ،راهگشای خلاق در مدیریت، نشر پیکان تهران .
  • حق شناس،مرجان۱۳۸۱ ،خلاقیت در آموزش و پرورش فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش شماره۲۳و ۲۴.
  • طوبائی ، شهین ؛ دقیق افکار ، مریم ؛ حق شناس ، حسن . (۱۳۸۸) . « رابطه ی فرسودگی شغلی با سطح بهداشت روان و ویژگیهای شخصیتی دندانپزشکان » ، مجله دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، دوره ی دهم، شماره ی چهار .
  • پیامی‌بوساری، میترا . (۱۳۷۴) . « بررسی وضعیت حمایت‌های اجتماعی و ارتباط آن با فرسودگی شغلی پرستاران مراقبت‌های ویژه » ، پایان نامه کارشناسی‌ارشد ، دانشگاه تربیت مدرس ، دانشکده علوم پزشکی ، رشته آموزش پرستاری – گرایش بهداشت جامعه .
  • بدری‌گرگوری، رحیم . (۱۳۷۴) . « سندرم روانشناختی فرسودگی شغلی معلمین و مکانیزم‌های مقابله‌ای » ، پایان نامه کارشناسی ارشسد ، دانشگاه تربیت مدرس ، دانشکده علوم انسانی ، رشته روانشناسی عمومی .
  • عبدی، هما . (۱۳۷۳) . « بررسی میزان تنیدگی ناشی از محیط کار و ارتباط آن با فرسودگی شغلی پرستاران شاغل در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای شهر یزد در سال ۱۳۷۳ » ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علوم پزشکی ایران ، دانشکده پرستاری و مامائی ، رشته پرستاری .
  • حسنی، فاطمه . (۱۳۸۱) . « بررسی میزان فرسودگی شغلی معلمان زن ریاضی و هنر دبیرستانهای عادی شهر تهران » ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه الزهرا(س)، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، رشته روانشناسی تربیتی .
  • بیگی فرد ، سلیمه . (۱۳۷۸) . « بررسی ارتباط ویژگی شخصیتی سخت رویی و حمایت اجتماعی با فرسودگی شغلی در بین کارکنان مراکز توانبخشی بهزیستی شیراز » ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، رشته وانشناسی بالینی .
  • روح‌اللهی، مهدی . (۱۳۷۲) . « بررسی تاثیر آموزش‌های ارائه شده در دوره متوسطه بر خلاقیت دانش‌آموزان پایه سوم (خمینی‌شهر، اصفهان) » ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه تربیت معلم ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی ، رشته برنامه‌ریزی درسی .
  • مرعشی، منصور . (۱۳۷۲) . « بررسی تطبیقی پرسشها و تکالیف کتب درسی علوم تجربی دوره ابتدائی با عوامل خلاقیت گیلفورد » ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه تربیت معلم ، دانشکده علوم تربیتی ، رشته برنامه‌ریزی درسی .
  • داودآبادی‌فراهانی، روح‌الله .ء (۱۳۷۳) . « بررسی و تعیین عوامل موثر در تشویق، بروز و نهادی ساختن خلاقیت و نوآوری در واحدهای تولیدی کشور » ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه تهران ، دانشکده مدیریت ، رشته مدیریت بازرگانی .
  • رحیمی، مینو . (۱۳۷۸) . « بررسی تجربی شیوه آموزش خلاقیت در تدریس درس انشاء دوره راهنمایی » ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه الزهرا ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، رشته روانشناسی .
  • عباسی، منوچهر . (۱۳۶۲) . « بررسی ارتباط ساختار سازمانی و خلاقیت کارکنان شرکت سهامی بیمه دانا » ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت ، رشته مدیریت دولتی .
  • بیات، حمیدرضا . (۱۳۷۵) . « بررسی و تجزیه وتحلیل اثرات فرهنگ سازمانی برروی خلاقیت و نوآوری سازمانی درسطح سازمانهای دولتی استان زنجان » ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علامه طباطبائی،حسابداری ومدیریت،گروه مدیریت دولتی ، رشته مدیریت دولتی .
  • خضری، مهدی . (۱۳۸۱) . « بررسی رابطه بین خلاقیت کارکنان با جو سازمانی در شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان » ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی ، رشته مدیریت دولتی .
  • ارغوانی، فاطمه . (۱۳۶۲) . « بررسی و تجزیه و تحلیل اثرات فرهنگ سازمانی بر خلاقیت سازمانی در واحدهای صنعتی استان قم » ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه مجتمع آموزش عالی قم ، رشته مدیریت دولتی .
  • حکیم شوشتری ، میترا ؛ خواجه الدین ، نیلوفر ؛ عرب گل ، فریبا ؛ الهی ، فاطمه . (۱۳۸۳) . « ارتباط سندرم فرسودگی شغلی مادران پرستار با مشکلات رفتاری کودکان آنها » ، تازه های علوم شناختی، سال ۶، شمارۀ ۱ و ۲ .
  • عبدی ماسوله ، فتانه ؛ کاویانی ، حسین ؛ خاقانی زاده ، مرتضی ؛ مؤمنی عراقی ، ابوالفضل . (۱۳۸۶) . « بررسی رابطه فرسودگی شغلی با سلامت روان: مطالعه در ۲۰۰ پرستار » ، مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوره ۶۵ ، شماره ۶ .
  • علوی ، سید سلمان ؛ جنتی فرد ، فرشته ؛ داوودی ، علی . (۱۳۸۸) . « بررسی و مقایسه سلامت روانی و فرسودگی شغلی در کارکنان و کارگران شرکت سایپا » ، ماهنامه مهندسی خودرو و صنایع وابسته ، سال اول ، شماره ۶ .
  • مختاری‌زاد، سعید . (۱۳۸۳) . « بررسی و تحلیل عوامل موثر بر توانمند‌سازی منابع انسانی در شرکت برق منطقه‌ای غرب و ارائه راهکارهای توسعه آن » ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت ، رشته مدیریت اجرایی .
  • شریفی پور ، ابراهیم ؛ فتحی بیرانوند ، مجید ؛ بهاروند ، بهجت ؛ موسوی ، سید سعید . (۱۳۸۸) . « بررسی عوامل انگیزشی، آموزشی و مدیریتی بر توانمندسازی کارکنان و بهره وری در شرکت توزیع برق استان لرستان » ، کنفرانس شبکه های توزیع برق ، شرکت توزیع برق استان لرستان .
  • بیک زاده مرزبانی ، ناصر ؛ سوری ، حسن . (۱۳۸۶) . « رهبری سازمانی و توانمندسازی منابع انسانی در مدل راهبردی مدیریت دانش » ، چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت .
  • ادیب حاج باقری, محسن ؛ صلصالی ، مهوش ؛ احمدی ، فضل اله . (۱۳۸۲) . « تصمیم گیری بالینی: راهی برای توانمندسازی حرف های در پرستاری » ، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی ، شماره ۱۰ .
  • .ای وتن، دیوید کمرون،تواناسازی و تفویض اختیار، (۱۳۷۸)، ترجمه: بدرالدین اورعی، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وابسته به وزارت نیرو.
  • . محمدی، محمد،برنامه های توانمندسازی،(۱۳۸۲)،،فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره۳۵و۳۶
  • . محمدی، محمد، توانمندسازی کارکنان، رویکردها و فرایندها،(۱۳۸۰)، فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره ۳۳و۳۴
  • ،. هندی، چارلز، خدایان مدیریت،(۱۳۷۶)، ترجمه: کهزاد آذرهوش، تهران، انتشارات فردا  ..
  • اسکندی، مجتبی، ،طراحی و تبیین الگوی توانمندسازی مدیران،(۱۳۸۱)، پایان نامه دوره دکتری مدیریت رفتار سازمانی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
  • شاهرکنی، سید حبیب الله، مدیریت توانمندسازی کارکنان،(۱۳۸۱)، توسعه مدیریت، شماره۳۹
  • ویلکاکس، گراهام،، فن توانمندسازی،(۱۳۷۹) ترجمه:محمدی، تهران، انتشارات یساولی.
  • عبدالهی ، بیژن (۱۳۸۳) ؛ طراحی الگوی توانمندسازی روانشناختی، کارشناسان حوزه ستادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ پایان نامه دوره دکتری ، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم تهران.
  • فراهانی ،ابوالفضل و فلاحتی ،مهدی(۱۳۸۶)بررسی رابطه بین عوامل شناختی توانمندسازی و کارآفرینی سازمانی کارشناسان ادارات تربیت بدنی دانشگاه ها. پژوهش در علوم ورزشی ، شماره پانزدهم ،
  • سیادت و همکاران.(۱۳۸۶)بررسی رابطه ی بین ماهیت شغل و میزان خلاقیت کارکنان از نظر پرستاران در کارخانه ی ذوب آهن اصفهان. مجله دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان.
  • علوی و همکاران. (۱۳۸۲). بررسی رابطه ی بین خلاقیت کارکنان , جو سازمانی شرکت صنایع مس باهنر کرمان.فصل نامه پیام مدیریت شماره ۷ و ۸ .
  • فراهانی ابوالفضل ، فلاحتی مهدی (۱۳۸۶). بررسی رابطه ی بین عوامل شناختی توانمندسازی و کارآفرینی سازمانی کارشناسان ادارات تربیت بدنی دانشگاه ها ، مجله پژوهش در علوم ورزشی شماره ۱۵.
  • گلی، زهرا .(۱۳۸۵) بررسی رابطه بین رضایت شغلی و خلاقیت در شرکت آب و فاضلاب شهرستان رشت. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا (س)
  • مقیمی، محمد(۱۳۸۶) . سازمان و مدیریت با رویکرد پژوهشی . تهران :ترمه.
  • حیدری، مهسا(۱۳۸۷). بررسی رابطه میان فرسودگی شغلی و رضایت شغلی معلمان متوسطه شهرستان گچساران .پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد مرودشت.
۱۳۲,۰۰۰ ریال – خرید
اشتراک گذاری مطلب

معادله امنیتی *

تمامی حقوق این سایت، متعلق به وبسایت "خرید فایل" می باشد. - طراحی شده توسط پارس تمز