یكدیگر را مسخره نكنید (اگر دین دارید)
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶
خانه » پایان نامه های علوم انسانی » پایان نامه های مدیریت دولتی » طراحی یک مدل ارزیابی و رتبه بندی عملکرد مدیران بیمارستان ها با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره

اطلاعیه سایت

سلام خدمت شما کاربران گرامی، دوستانی که تمایلی به پرداخت اینترنتی مبلغ فایل ها ندارند، می توانند مبلغ فایل را به شماره کارت زیر، کارت به کارت کرده و نام فایل موردنظر و کد رهگیری را به شماره های زیر پیامک و یا از طریق تلگرام ارسال کنند تا فایل از طریق ایمیل یا تلگرام (به درخواست شما) برای شما ارسال شود.

شماره کارت:

6037997225225383 - بانک ملی به نام سید محمد علوی

شماره تماس و پیامک:

09176858460 (سید محمد علوی - تلگرام)

با تشکر - مدیریت سایت

طراحی یک مدل ارزیابی و رتبه بندی عملکرد مدیران بیمارستان ها با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره

طراحی یک مدل ارزیابی و رتبه بندی عملکرد مدیران بیمارستان ها با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره

طراحی یک مدل ارزیابی و رتبه بندی عملکرد مدیران بیمارستان ها با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره

تعداد صفحات : 71 | قابل ویرایش

ارزیابی عملکرد در تسهیل اثربخشی سازمانی یک وظیفه مهم مدیریت منابع انسانی تلقی می‌شود. در سالهای اخیر به نقش ارزشیابی عملکرد توجه زیادی معطوف شده است.

مقدمه

ارزیابی عملکرد در تسهیل اثربخشی سازمانی یک وظیفه مهم مدیریت منابع انسانی تلقی می‌شود. در سالهای اخیر به نقش ارزشیابی عملکرد توجه زیادی معطوف شده است. به عقیده صاحبنظران یک سیستم اثربخش ارزشیابی عملکرد می‌‌تواند انبوهی از مزیت‌ها را برای سازمان‌ها و کارکنان آنها ارزانی دارد. لانجنکر و نیکودیم (1996)، بیان کرده‌اند که سیستم ارزشیابی عملکرد؛ الف) بازخورد عملکردی مشخصی را برای بهبود عملکرد کارکنان فراهم می‌آورد، ب) الزامات کارآموزی کارمند را معین می‌کند ج) زمینه توسعه کارکنان را فراهم و تسهیل می‌کند، د) بین نتیجه‌گیری پرسنلی و عملکرد ارتباط نزدیکی برقرار می‌نماید و هـ) انگیزش و بهره‌وری کارکنان را افزایش می‌دهد. همچنین رابرتس و پاولاک (1996) معتقدند که ارزشیابی عملکرد برای مقاصد متعدد سرپرستی و توسعه‌ای از جمله، الف) برای ارزشیابی عملکرد فردی بر حسب نیازهای سازمانی، ب) پیش‌بینی بازخورد به کارکنان در جهت اصلاح یا تقویت رفتار آنها و ج) تخصیص پاداش و ارتقای شغلی افراد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در عین حال، امروزه بسیاری از نظام‌های منابع انسانی و مدیریت معمول، مناسب به نظر نمی‌رسند و الگوهای قدیمی، ناکارآمد تلقی می‌شوند. طی دهه اخیر، بسیاری از سازمانها دریافته‌اند که در عمل فاقد نظام ارزشیابی عملکردی که بتوان از طریق آن اولویت‌ها و اهداف خود را به کارکنان انتقال داد و بهسازی آنها را پی گرفت، هستند. انسان به دلیل گستردگی حیطه‌های شناختی و استفاده از ابزار‌های مختلفی نظیر احساس، مشاهده، ادراک، تجربه و قدرت تعلق و تفکر در موضوعات مختلف بویژه در ارزیابی و تفسیر رفتار و عملکرد کارکنان حساس بوده و مجموعه این عوامل کاردستیابی مدیران به ارزیابی عملکرد مؤثر را تحت الشعاع قرار داده است(استردویک ،2005 ص10).

منابع و مآخذ

  1. خاکی ، غلامرضا ، روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی ، تهران دانشگاه وزارت فرهنگ و آموزش عالی ، انتشارات درایت 1378
  2. دسلر گری ، 1942 مبانی مدیریت منابع انسانی ، ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی ، تهران دفتر پژوهشهای فرهنگی
  3. میر سپاسی ، ناصر ، مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار ، تهران ، انتشارات میر 1381
  4. ارائه مدل ارزشیابی عملکرد کارکنان شرکت ملی نفت ایران ، مدیریت امور اداری شرکت ملی نفت ایران 1383
  5. مفاهیم و راهبردهای توانمندسازی کارکنان ، ناهید نادری ، دکتر سعید رجائی پور  عبدالرسول جمشیدیان ، مجله تدبیر شماره 786
  6. اسمی، سیدفرید. خرم‌آباد شناسی. چاپ اول. خرم‌آباد: افلاک، ۱۳۷۸.
  7. قاسمی، سیدفرید. تاریخ خرم‌آباد. چاپ اول. خرم‌آباد: افلاک، ۱۳۷۵.
  8. ابیلی ،خدایار (1381).تحلیلی بر اثربخشی نظام ارزشیابی کارکنان دولت. دانش مدیریت
  9. قدسی پور سید حسن”مباحثی در تصمیم گیری چند معیاره” ,انتشارات دانشگاه صنعتی امیر کبیرچاپ اول 1382
  10. قدسی پور سید حسن”فرآیند تحلیل سلسله مراتبی “,انتشارات دانشگاه صنعتی امیر کبیر چاپ چهارم 1384
  11. آذر عادل رجب زاده علی تصمیم گیری کاربردی نگاه دانش چاپ چهارم 1381
  12. اصغر پور محمد جواد “تصمیم گیری چند معیاره” ,انتشارات دانشگاه تهران چاپ چهارم 1385
  13. اصغر پور محمد جواد” تصمیم گیری و تحقیق عملیات در مدیریت ” انتشارات دانشگاه تهران چاپ دهم 1381
  14. ساعتی توماس ال” تصمیم سازی برای مدیران ” مترجم علی اضغر توفیق سازمان مدیریت صنعتی چاپ اول 1378
  15. مومنی منصور ” مباحث تحقیق در عملیات ” انتشارات دانشگاه تهران چاپ اول 1385
  16. صنیعی منفرد” آشنایی با تصمیم گیری چند معیاره ” ,جزوه درسی دانشگاه الزهرا
  17. استانداردهای بینالمللی مدیریت کیفیت: موسسه مطالعات و برنامه ریزی آموزشی سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران چاپ اول، ۱۳۷۳
  18. مدیریت کیفیت فراگیر (TQM): رجب بیگی، مجتبی و سلیمی، محمدحسین، مرکز اطلاع رسانی وزارت جهاد سازندگی، مرکز نشر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، چاپ اول، ۱۳۷۴.
  19. مدیریت براساس ارزش ها: کن بلانکارد- مایکل آکانر، مترجم: کامران پروانه، نشر آبنگاه ۱۳۸۲.
  20. مدیریت شگفت انگیز: کنت بلانچارد، شلدون بالز، مترجم صدیقه ابراهیمی، نشر نسل نواندیش، زمستان ۱۳۸۳
  21. هوشین کانری یا مدیریت کیفیت جامع: اوجی آکائو، ترجمه داوود محب علی و محمد جابری، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی، تهران، ۱۳۷۶
  22. مدیریت: جیمز استونر و ادوارد فریدمن، ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی، جلد اول، انتشارات چاپ و نشر بازرگانی، چاپ اول، تهران ۱۳۷۵
  23. تدبیر، ماهنامه علمی و آموزشی در زمینه مدیریت شماره ۱۴۵ خرداد ۸۳
  24. رمضانعلی غریب- کارشناس دفتر منابع انسانی شرکت توانیر
71,000 ریال – خرید
اشتراک گذاری مطلب

تمامی حقوق این سایت، متعلق به وبسایت "خرید فایل" می باشد. - طراحی شده توسط پارس تمز