تعداد صفحات : ۲۴ | قابل ویرایش
فهرست مطالب:
اثر بازیهای رایانه ای بر کودکان و نوجوانان. ۳
- محـــاســـن بازیهــــای رایانـــــه ای.. ۳
خشونت در بازی های کامپیوتری.. ۵
- معایب بازیهـــای رایانـــه. ۶
الف ) آسیبهـــــای جسمانــــی.. ۶
ب ) آسیبهـــای روانــــــی ـ تــــربیتــــی.. ۶
۱) تقــویت حس پرخاشگــــری . ۶
۲) انـــــزواطلبـــــی : ۷
ج) تنبــــل شـــدن ذهــــن: ۷
د) تاثیــــر منفــــی در روابط خانـــــوادگـــی : ۸
و) افـــــت تحصیلـــــــــــی.. ۸
افت اخلاقى.. ۹
از خود بیگانگى.. ۹
حساسیت زدایی.. ۱۰
بازیهای رایانهای؛ اختلال در رشد حرکتی ـ عاطفی کودکان. ۱۲
- کودک و اسباببازی.. ۱۵
- والدین و اسباببازی.. ۱۶
رهنمــــــــودهــا ۱۷
بازیهای کامپیوتری کودکان را می توان کنترل کرد. ۱۹
بهترین بازی کامپیوتری انتخاب شد. ۲۳
اثر بازیهای رایانهای بر کودکان و نوجوانان
این پدیده جدید دانش بشری که تقریباً درهمه شئون زندگی انسان راه یافته است، همچون دیگر ساخته های دست بشر دو رو دارد که یک روی آن استفاده صحیح در کارها و کمک به رشد و سعادت بشراست. و روی دیگر آن استفاده غلط است که معمولاً جز در موارد علمی وشغلی ازآن استفاده می شود. آنچه بیشتر کودکان و نوجوانان را شیفته خود می کند بازی های رایانه ای است. پیشرفت کیفیتی این بازی ها به فاصله کوتاهی در ایران رواج یافته و بازار اسباب بازی و لوازم سمعی و بصری را به تسخیر خود درآورده است.
این بازی ها که دارای تصاویر دو بعدی است تا ۵۰ درصد با تصاویر واقعی انطباق دارد و همچنین دارای موسیقی متن هست. چیزی که اخیراً بر تعداد طرفداران این بازیها افزوده، قیمت مناسب آنها برای مصرف کننده است. علاوه بر این چون کودک و نوجوان خود اجرا کننده و در بطن بازی است و همراه با سایر شخصیت های بازی درگیر ماجراهایی می شود که طراح بازی برای او تدارک دیده است، برای او بسیار جذاب است.
این بازی ها با استفاده از تصاویر پرتحرک و صداهای مهیج، دنیایی از هیجان را به این انسانهای تشنه جنب و جوش ارزانی می کند و همین جذبه، روح و جسم آنان را مطیع خود می سازد و به عالمی از تخیلات می برد که خود را محور و قهرمان اصلی ماجرا می پندارند.