نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

مقاله تحول در روان درمانی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات : ۱۸ | قابل ویرایش

افسردگی یک سلامتی در دنیاست. بقدری توسعه پیدا کرده که آنرا سرماخوردگی اختلالات دماغی نامیده اند، با این حال تفاوت ظریفی میان سرماخوردگی و افسردگی وجود دارد. افسردگی کشنده است.

با توجه به تحقیقات به عمل آمده در سال های اخیر آمار خودکشی حتی در میان کودکان و پا به سن گذاشته ها رشد تکان دهنده یی داشته؛ و این در شرایطی است که انواع داروهای آرام بخش و ضد افسردگی که شمارش از میلیارد گذشته، در دهه جاری برای درمان افسردگی تجویز شده است.

به راستی تأسف انگیز است. اما برای آنکه افسرده تر شوید، باید بدانید که افسردگی نوعی بیماری است و بنابراین لازمه زندگی سالم نیست. و مهم تر آن که می توانید به کمک روش های ساده بر این بیماری چیره شوید. اخیراً گروهی از روان پزشکان و روان شناسان دانشکده پزشکی پنسیلوانیا به پیشرفت های بزرگی در زمینه درمان اختلالات روانی دست یافته اند.

این عده که از روش ای مرسوم درمان افسردگی، به آن جهت که در شفای بیماران از سرعت لازم بی بهره است دل خوشی نداشتند، روش تازه ای برای درمان افسردگی و سایر اختلالات احساسی ابداع کردند. پژوهش های اخیر ضمن تأیید موفقیت روشهای جدید درمان افسردگی ، بر سرعت و اثر بخشی بیشتر آن نسبت به دارو درمانی و یا روان درمانی مرسوم مهر تأیید زده است. نام این شیوه درمانی انقلابی را «شناخت درمانی» گذاشته اند.

شخصاً در این تحول نقشی داشته ام و کتاب حاضر نخستین اثری است که روش های آن را به مردم معرفی می کند. کاربرد منظم و ارزیابی علمی آن در درمان افسردگی های بالینی از دکتر آرون بک نشأت می گیرد که در اواسط دهه ۱۹۵۰، نظرش به موضوع جلب شد.

در پی اهتمام دکتر بک در دهه گذشته، تحقیقات گسترده یی در زمینه سلامت روانی صورت گرفت و روش های «شناخت درمانی» مرکز پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا و بسیاری از دستاوردهای مؤسسات علمی از بوته آزمایش گذشت.

شناخت درمانی را می توان تکنولوژی سریع رسیدن به شادابی دانست؛ مفاهیم ساده­یی دارد که می توانید یاد بگیرید و آنها را در مورد خودتان به کار برید. به کمک آن می توانید از شر افسردگی نجات پیدا کنید؛ به شادابی برسید و به جنگ ناراحتی های روان و افسردگی های آتی بروید.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.