نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

نقش ارزشیابی توصیفی در کاهش اضطراب دانش آموزان

فهرست مطالب این مقاله

نقش ارزشیابی توصیفی در کاهش اضطراب دانش آموزان

تعداد صفحات : ۵۱ | قابل ویرایش

طرح ارزشیابی توصیفی مشهور به ارزشیابی کیفی یا طرح حذف نمره ،تجربه نو آورانه ی برخاسته از عمل در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ایران است.

«فهرست مطالب»

عنوان                                                                                                                                    صفحه

فصل اول:کلیات تحقیق………………………………………………………………………………………………. ۱

چکیده…………………………………………………………………………………………………………………….. ۲

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………… ۳

ضرورت و اهمیت مسأله…………………………………………………………………………………………….. ۴

فصل دوم:ادبیات تحقیق…………………………………………………………………………………………….. ۶

کاربرد ارزشیابی توصیفی……………………………………………………………………………………………. ۷

تأثیر ارزشیابی توصیفی در بروز و رشد خلاقیت دانش آموزان…………………………………………… ۸

ابزارهای ارزشیابی توصیفی……………………………………………………………………………………….. ۱۱

مختصات طرح ارزشیابی توصیفی………………………………………………………………………………. ۱۴

نتایج ارزشیابی از نحوه اجرای سه ساله طرح آزمایشی ارزشیابی توصیفی………………………… ۲۵

معیارهایی برای ارزشیابی پوشه ای…………………………………………………………………………….. ۲۹

اختلالات اضطرابی کودکان………………………………………………………………………………………… ۳۷

راه های کاهش اضطراب امتحان………………………………………………………………………………… ۴۲

فصل سوم:نتیجه گیری،منابع و مآخذ…………………………………………………………………………… ۴۴

نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………….. ۴۵

منابع و مآخذ ………………………………………………………………………………………………………….. ۵۰

مقدمه

طرح ارزشیابی توصیفی مشهور به ارزشیابی کیفی یا طرح حذف نمره ،تجربه نو آورانه ی برخاسته از عمل در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ایران است.این طرح به صورت پیش آزمایشی در سال تحصیلی ۸۲-۸۱ اجرا و ارزشیابی شد. گزارش ارزشیابی طرح توسط نویسنده این مقاله که مجری این ارزشیابی بوده بلافاصله منتشر گردید(محمد حسن مقنی زاده،۱۳۸۱). اجرای آزمایشی این طرح درچهار سال تحصیلی بعد ادامه داشته است.هدف ارزشیابی خدمت به آموزش است، نه در کمین نشستن برای غافلگیر کردن دانش آموز و محک زدن او با معیار آنچه «نمی داند» فرهنگ موفقیّت رامی توان با کاربرد روش صحیح در آموزش و ارزشیابی بر فضای کلاس غالب کرداطّلاعات حاصل از سنجش و ارزشیابی مستمر هر دانش آموز باید به این پرسش معلم پاسخ دهد که این دانش آموز درکجا قرار دارد و من برای پیشرفت او چه میتوانم بکنم؟ نه اینکه معلم نتیجه گیری کند که مثلاً این دانش آموز زیرحد متوسط یا کند ذهن یا تیزهوش است.

منابع و مآخذ

  1. حمدی، حسین،۱۳۸۵،خداحافظ نمره(مصاحبه با روزنامه جام جم در تاریخ ۲۳/۱۰/۱۳۸۵
  2. حسنی، محمد، ۱۳۸۲، راهنمای ارزشیابی توصیفی،دفتر ارشیابی تحصیلی وتربیتی
  3. حسنی، محمد، ۱۳۸۵، ارزشیابی توصیفی پاسخی به کاستی های
  4. حسنی، محمد، ۱۳۸۵، ارزشیابی توصیفی پاسخی به کاستی های نظام ارزشیابی تحصیلی موجود
  5. حسنی، محمد، ۱۳۸۵، راهنمای اجرای ارزشیابی توصیفی پایه های اول،دوم و سوم ابتدایی
  6. حصاربانی،زهرا،۱۳۸۵،ارزشیابی توصیفی الگویی جدید در ارزشیابی تحصیلی
  7. شریفی،حسن پاشا،۱۳۸۱،یادداشت سردبیر ویژه نامه ارزش یابی تحصیلی،فصلنامه تعلیم وتربیت شماره ۷۰-۶۹ ، بهار و تابستان ۱۳۸۱
  8. شریفی،حسن پاشا،۱۳۸۲، استانداردها وراهبردهای نوین سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموز،خلاصه مقالات همایش ارزشیابی تحصیلی.
  9. شکوهی،مرتضی، ۱۳۸۵، مصاحبه معاون دفتر آموزش پیش دبستانی و ابتدایی وزارت آموزش وپرورش با خبرنگار آموزشی ایسنا در سوم دی ماه ۱۳۸۵
  10. محقق معین،محمد حسن،۱۳۸۲،ارزشیابی اجرای پیش آزمایشی طرح ارزشیابی توصیفی،دفتر ارزشیابی تحصیلی و تربیتی
  11. محمدیان بهرام،۱۳۸۵، تغییر شیوه های ارزشیابی مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه روی میز مطالعه،مصاحبه با خبر گزاری مهر در تاریخ۲۸/۸/۸۵
  12. مهر محمدی، محمود،۱۳۸۲، نظام ارزش یابی از آموخته های دانش آموزان یا ایدئولوژی عملیاتی شده نظام آموزشی، خلاصه مقالات همایش ارزشیابی تحصیلی.
  13. واحد ارزشیابی توصیفی معاونت آموزش عمومی ،گزارش اجرای آزمایشی طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس منتخب کشور درسال تحصیلی ۸۳-۸۲، اردیبهشت ۱۳۸۴
  14. خدمت آموزش مؤلف طاهره رستگار ناشر: موسسه فرهنگی منادی تربیت چاپ اول: ۱۳۸۲، ناشر: موسسه فرهنگی منادی تربیت چاپ اول۱۳۸۴
  15. روش های اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی دکتر علی اکبر سیف تهران نشر دوران ۱۳۷۵.
به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.