نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

نقش تبلیغات انتخاباتی در جذب آراء و تعیین رفتار سیاسی مردم

فهرست مطالب این مقاله

نقش تبلیغات انتخاباتی در جذب آراء و تعیین رفتار سیاسی مردم

تعداد صفحات : ۳۰ | قابل ویرایش

از بدو انقلاب تاکنون برای برانگیختن مردم، به منظور مشارکت و حضور بیشتر در صحنه‌های سیاسی، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

بیان مسأله

از بدو انقلاب تاکنون برای برانگیختن مردم، به منظور مشارکت و حضور بیشتر در صحنه‌های سیاسی، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است. معضلات ناشی از شکل‌گیری جامعه‌ی مدنی و سازمان‌های وابسته به آن از یک سو و جنگ و محاصره‌ی اقتصادی از سوی دیگر، باعث شده است که اهمیت ویژه‌ای برای تبلیغات قائل شوند. (احمدیان، ۱۳۷۲، ۶۶-۵۴). به همین سبب تلیغات در جامعه‌ی ایران توانسته است در شکل دهی افکار عمومی و بسیج مردم در مشارکت سیاسی ـ اجتماعی نقش مهمی ایفا کند ( معتمدنژاد، ۱۳۶۹، ۸-۲) به طور کلی در شرایط عادی، یعنی در شرایطی که جامعه درگیر بحرانی جدی و یا در حال جنگ و ستیز با کشور دیگر و یا گروه‌های فاقد مشروعیت سیاسی و اجتماعی نباشد، تبلیغات فقط سهم خاصی از شکل دهی و تأثیر بر افکار عمومی را بر عهده داردو سهم دیگر بر عهده گروه‌های دوستی و همسالان و خانواده و رهبران و گروه‌های فشار و سازمان‌های اجتماعی است؛ سازمانهایی که دورکیم آن‌ها را سازمان‌های واسط می‌نامد. وظیفه‌ی این سازمان‌ها میانجیگری میان دولت و ملت است و همین سازمان‌ها هستند که افکار عمومی را شکل می‌بخشند.

منابع و مآخذ

  1. احمدیان، محمدتقی، رابطه‌ی تبلیغات و توسعه ملی، رسانه، سال چهارم، شماره ۲، تابستان ۱۳۷۲، ص ۶۶-۵۴
  2. اسدی، علی، افکار عمومی و ارتباط، سروش، تهران، ۱۳۷۱
  3. اسدی طاری، محمد حسن، تاریخچه تبلیغات بازرگانی، رسانه، سال چهارم، شماره ۱، بهار ۱۳۷۲، ص ۶۰-۵۴.
  4. عشایری، حسن، عملیات روانی، ماهنامه جامعه سالم، شماره دوازدهم، آبان ۱۳۷۲، ص ۲۰-۱۸
  5. فرقانی، محمد مهدی، سیمای آگهی‌های بازرگانی در یک دوره ۸ ساله (۱۳۲۷-۱۳۳۴)، رسانه، سال چهارم، شماره ۴، زمستان ۱۳۷۲، ص ۳۸-۳۲
  6. کریستنس، ریو، ام و رابرت او. مک ویلیامز، صدای مردم، ترجمه ی محمود عنایت، کتاب سرا، چاپ اول، ۱۳۶۵.
  7. سووی، آلفرد، افکار عمومی و اثر آن در زندگی اجتماعی، ترجمه‌ی جمال شمیرانی، شرکت سهامی کتاب‌های جیبی، ۱۳۵۰.
  8. معتمدنژاد، کاظم، آگهی‌های بازرگانی و از خودبیگانگی، رسانه، سال چهارم، شماره ۲، تابستان ۱۳۷۲، ص ۶۶-۴۴
  9. واحد سنجش افکار، مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بولتن سنجش افکار، شماره‌ی ۱۱۶- تا ۱۰۱.
به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.