نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

تأثیر تغییر نام و نشان تجاری بر وفاداری مشتری

فهرست مطالب این مقاله

تأثیر تغییر نام و نشان تجاری بر وفاداری مشتری

تعداد صفحات : ۴۵ | قابل ویرایش

نام و نشان تجاری عبارتست از: یک نام، عبارت، اصطلاح، نشانه، علامت، نماد، طرح یا ترکیبی از آنها که هدف آن معرفی کالا یا خدمتی است که یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان عرضه می کنند و بدین وسیله آنها را از محصولات شرکت های رقیب متمایز می نمایند(کلر)نام و نشان تجاری، یک تعهد ایجاد شده بوسیله یک شرکت است تا بوسیله آن ازمشتریانش حمایت کند.

فـهـرست

عنوان                                              صفحه

فصل اول :کلیات تحقیق…………………………… ۱

مقدمه……………………………………….. ۲

بیان مسأله…………………………………… ۳

اهمیت موضوع و ضرورت انجام تحقیق…………………… ۵

اهداف تحقیق: هدف کلی و اهداف جزئی……………….. ۶

سوالات تحقیق…………………………………… ۷

تعریف واژه های کلیدی تحقیق……………………… ۸

وفاداری مشتری…………………………………. ۸

فصل دوم:ادبیات تحقیق…………………………… ۹

نگاه اجمالی به شهر عسلویه …………………….. ۱۰

انتخاب یک نام تجاری…………………………… ۱۲

ابعاد نام تجاری………………………………. ۱۳

ماتریس استراتژی های نام تجاری…………………… ۱۵

ساختن نام تجاری قدرتمند…………………………. ۱۶

ترفیع محرک نام تجاری…………………………… ۱۷

ویژگی های فردی در ساختن نام تجاری……………….. ۱۸

گونه شناسی روابط نام تجاری…………………….. ۱۹

ارزش اجتماعی نام تجاری………………………… ۲۵

ارزش ویژه نام و نشان تجاری…………………….. ۲۶

دیدگاههای مطالعه ارزش ویژه ی برند……………… ۲۸

مدل ارزش ویژه نام تجاری اکرا…………………… ۳۱

ارائه ارزش به مشتری توسط ارزش ویژه نام و نشان تجاری . ۳۵

وفاداری به نام تجاری در ایران………………….. ۳۶

چرخه عمر نام تجاری……………………………. ۳۷

مزایای وفاداری به برند……………………….. ۳۸

فصل سوم : روش تحقیق…………………………… ۴۰

روش تحقیق……………………………………. ۴۱

روش جمع آوری اطلاعات…………………………… ۴۲

فصل چهارم : نتیجه گیری و منابع و مآخذ………….. ۴۳

نتیجه گیری………………………………….. ۴۴

منابع و مآخذ………………………………… ۴۵

مقدمه

نام و نشان تجاری عبارتست از: یک نام، عبارت، اصطلاح، نشانه، علامت، نماد، طرح یا ترکیبی از آنها که هدف آن معرفی کالا یا خدمتی است که یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان عرضه می کنند و بدین وسیله آنها را از محصولات شرکت های رقیب متمایز می نمایند(کلر)نام و نشان تجاری، یک تعهد ایجاد شده بوسیله یک شرکت است تا بوسیله آن ازمشتریانش حمایت کند.

مشتری و سازمان هر دو از مزایای نام گذاری تجاری بهره می برند. زمانیکه مصرف کننده تجربه یکبار استفاده از یک نام تجاری را داشته باشد، با آن احساس راحتی بیشتری داشته تمایل به استفاده از آن محصول با نام تجاری مشخص بالا می رود. همچنین ریسک ادراک شده از مصرف آن محصول کاهش خواهد یافت . در واقع سمبلها و نامهای تجاری اطلاعاتی در مورد کیفیت کالا، عملکرد و سایر جنبه های کالا می باشند و باعث می شوند مشتری ریسک کمتری را متحمل شود. همچنین نام تجاری مشخص اطمینان روانی مجدد و یا پاداش برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت.
نامهای تجاری که از اعتبار بالایی برخوردارند، بدون شک به مالکان خود احساس خشنودی اعطا می کنند و این خشنودی مانند آن است که از آنها تعریف شده باشد. حتی نامهای تجاری که از اعتبار کمتری برخوردار هستند نیز می توانند به عنوان یک ابزار ارتباطی مؤثر واقع شوند.

منابع و مآخذ

۱- اسماعیل پور، مجید، “نقش مارک گذاری در موفقیت محصول”، صنعت و توسعه، شماره ۲۹،۱۳۸۷

۲-اسکندری،شیرین پاییز سال (۱۳۸۸) ، وفاداری به مارک دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم تحقیقات

۳- حسنی پارسا الهام، بررسی تاثیر عملکرد کالا بر شهرت نام تجاری،رضایت و وفاداری، دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم تحقیقات

۴– حسن دوست ،زهرا – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

۵-شخم کاری بناب مهدی  (۱۳۸۶)، ارزش ویژه نام ونشان تجاری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

۶-روناسی،سید رسول(۱۳۸۷)

۷-صفار راحله ، عوامل موثر درارزش نام تجاری

۸- لیلا ظریف فیروز عسگری -دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی عنوان مقاله:نام تجاری و تاثیر آن بر فروش

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.