نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

بررسی مدیریت استراتژیک بر عملکرد معاونت پژوهشی دانشگاه پیام نور

فهرست مطالب این مقاله

بررسی مدیریت استراتژیک بر عملکرد معاونت پژوهشی دانشگاه پیام نور

تعداد صفحات : ۹۷ | قابل ویرایش

امروزه نیروی انسانی در تو سعه صنعتی واقتصادی جوامع،نقش اصلی را بر عهده دارد. نیروی انسانی در حال حاضر، دیگر به عنوان یک عا مل کمی در تولید وتوسعه مطرح نیست،بلکه کارآیی وکیفیت نیروی انسانی وافزایش بهره وری بسیار حائز اهمیت است.

«فهرست مطالب»

عنوان                                                                                                                                    صفحه

فصل اول:کلیات تحقیق……………………………………………………………………………………………… ۱

چکیده……………………………………………………………………………………………………………………. ۲

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….. ۳

اهمیت و ضرورت انجام تحقیق……………………………………………………………………………………. ۵

فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………………………………… ۷

فصل دوم:ادبیات تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۸

تعاریف واژه های مورد استفاده در تحقیق استراتژی …………………………………………………….. ۹

مدیریت استراتژیک…………………………………………………………………………………………………. ۹

تصمیم استراتژیک…………………………………………………………………………………………………… ۱۰

برنامه ریزی استراتژیک……………………………………………………………………………………………. ۱۱

تدوین استراتژی……………………………………………………………………………………………………… ۱۲

اجرای استراتژی …………………………………………………………………………………………………….. ۱۲

مأموریت………………………………………………………………………………………………………………… ۱۳

استراتژیک بازرگانی…………………………………………………………………………………………………. ۱۳

برنامه استراتژیک……………………………………………………………………………………………………. ۱۴

خط مشی……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۴

سرآغاز کاربرد مفهوم استراتژی در تئوری های سازمان………………………………………………… ۱۵

تعریف استراتژی……………………………………………………………………………………………………… ۱۷

مدل۱)استراتژی خطی……………………………………………………………………………………………… ۱۸

مدل۲) استراتژی انطباقی…………………………………………………………………………………………. ۱۹

مدل۳)استراتژی تفسیری ……………………………………………………………………………………….. ۲۰

چندتعریف از استراتژی……………………………………………………………………………………………. ۲۲

مدیریت استراتژیک………………………………………………………………………………………………… ۳۲

تعریف مدیریت استراتژی………………………………………………………………………………………… ۳۵

تعریف مدیریت استراتژیک(گری هامل)…………………………………………………………………….. ۳۵

اصطلاحات کلیدی در مدیریت استراتژیک…………………………………………………………………. ۳۷

الگوی مدیریت استراتژیک………………………………………………………………………………………. ۴۰

تدوین استراتژی……………………………………………………………………………………………………… ۴۱

تدوین پیش نیازها…………………………………………………………………………………………………… ۴۳

فرق ارزش و استراتژی بنیادی………………………………………………………………………………….. ۴۷

رویکردهای تدوین استراتژی……………………………………………………………………………………. ۴۷

بررسی عوامل داخلی در تدوین استراتژی…………………………………………………………………… ۴۹

بررسی عوامل خارجی در تدوین استراتژی …………………………………………………………………. ۵۲

الگوی پورتر(۵نیروی رقابتی)……………………………………………………………………………………. ۵۵

اجرای استراتژی……………………………………………………………………………………………………… ۶۱

ارزیابی استراتژی…………………………………………………………………………………………………….. ۶۳

اصول ارزیابی استراتژی……………………………………………………………………………………………. ۶۵

فصل سوم:مدیریت استراتژیک در دانشگاه………………………………………………………………… ۶۷

برنامه ریزی استراتژیک معاونت پژوهشی…………………………………………………………………… ۶۸

ذینفع ها در به کارگیری مدیریت استراتژیک………………………………………………………………. ۶۹

رسالت،مأموریت ها و اهداف کلی معاونت پژوهشی……………………………………………………….. ۷۱

موقعیت استراتژیک معاونت پژوهشی………………………………………………………………………… ۷۳

فصل چهارم:روش تحقیق………………………………………………………………………………………….. ۷۶

روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… ۷۷

ابزار جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………… ۷۸

جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………….. ۷۸

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات…………………………………………………………………………………… ۷۸

فصل پنجم:نتایج تحقیق،منابع و مآخذ،ضمائم………………………………………………………………. ۷۹

جدول شماره۱…………………………………………………………………………………………………………. ۸۰

جدول شماره۲…………………………………………………………………………………………………………. ۸۱

جدول شماره۳………………………………………………………………………………………………………… ۸۲

جدول شماره۴………………………………………………………………………………………………………… ۸۳

جدول شماره۵………………………………………………………………………………………………………… ۸۴

جدول شماره۶…………………………………………………………………………………………………………. ۸۵

پاسخ به سوالات پرسشنامه………………………………………………………………………………………. ۸۶

منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………………………… ۹۵

پرسشنامه مدیریت استراتژیک………………………………………………………………………………… ۹۶

مقدمه

امروزه نیروی انسانی در تو سعه صنعتی واقتصادی جوامع،نقش اصلی را بر عهده دارد. نیروی انسانی در حال حاضر، دیگر به عنوان یک عا مل کمی در تولید وتوسعه مطرح نیست،بلکه کارآیی وکیفیت نیروی انسانی وافزایش بهره وری بسیار حائز اهمیت است. بنا براین افزایش بهره وری عوامل تولید،به ویژه بهره وری عوامل نیروی انسانی (که خود موجب بهره وری وکیفیت در تولید می شود)از عمده ترین اهداف اقتصادی در جریان تو سعه است ودر این میان مدیریت نقش به سزایی در بهره ورکردن نیروی انسانی دارد وبا استراتژی صحیحی که انتخاب می کند به افزایش بهره وری نیروی انسانی کمک شایانی خواهد کرد.یکی از مهم ترین کوشش های انسانی ،مدیریت ،است زیرا همه مدیران در همه رده ها ودر هر سازمانی ،وظیفه بنیادی طراحی ونگهداری محیطی را بر عهده دارند که قرار است افراد از راه همکاری وبه گونه گروهی ،ماًموریت ها وهدفهای برگزیده را به اجرا در آوردند.

به عبارت دیگر مدیران این مسًولیت را بر عهده دارند تا فرصتی پدید آورند که افراد بتوانند بهترین یاریهای خود را برای رسیدن گروه به هدفهای خود ارایه دهند.

فرض کنید که قرار است محصولی را بوجود آوریم وکلیه ی عوامل از قبیل نیروی کار،وسایل وتجهیزات ومواد اولیه را نیز برای تو لید آن محصول فراهم کرده ایم ،دست به تو لید نمی زنیم ،چرا که قبل از هر تو لیدی باید به پرسشهایی پاسخ داده شود .

پرسشهایی که تو لید یا عدم تو لید به آن بستگی دارد،نظیر :

آیا هر شخصی میتواند کاری را که به او محول شده انجام دهد ؟

آیا کار انجام شده همان کاری بوده که از او خواسته شده یا نشده ؟

وآیا تو لید محصولی که قرار است تو لید شود مقرون به صرفه است؟

از کیفیت مطلوب برخوردار است ؟چه مقدار برای تولید آن با ید هزینه کرد؟

وتا چه وقت وچه مقدار باید آن را تو لید کرد؟

وپرسشهایی دیگر .

کسی که به این سوالها پاسخ می دهد ،مدیر وفرآیندی که این کار را به سامان می رساند ،فرآیند مدیریت است.

منابع و مآخذ

  1. مقاله ی سیر تحول مفهوم استراتژی در تئوریهای سازمان ،سیروس علیدوستی ،تابستان ۱۳۷۸
  2. مدیریت استراتژیک «فرآیند استراتژیک»، جیمز براون کویین،هنری مینتس برگ،رابرت ام.جیمز ،ترجمه :محمد صائبی
  3. ict-iran.com
  4. mim.gov.ir/article/ (مقاله ی نقش فرهنگ در پیش برد اهداف استراتژیک سازمانها)
  5. mim.gov.ir/article/(مقاله ی فرهنگ واستراتژی)
  6. Hamshahry.org/hamnews/1382/820416/news/elmif.htm
  7. ketabdar.org
  8. kmu.ac.ir
به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.