نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

نقش مدیریت دانش در توانمند سازی منابع انسانی

فهرست مطالب این مقاله

نقش مدیریت دانش در توانمند سازی منابع انسانی

تعداد صفحات : ۴۰ | قابل ویرایش

مدیریت دانش رویکرد نظام مند خلق دریافت سازماندهی دست‌یابی و استفاده از دانش و آموخته‌ها در سازمان است که در سازمان‌های آموزشی به بهبود تصمیم‌گیری، انعطاف‌پذیری بیشتر و کاهش بار کاری افزایش بهره‌وری ایجاد فرصت‌های جدید کسب و کار کاهش هزینه و بهبود انگیزه کارکنان کمک می‌کند.

مقدمه

مدیریت دانش رویکرد نظام مند خلق دریافت سازماندهی دست‌یابی و استفاده از دانش و آموخته‌ها در سازمان است که در سازمان‌های آموزشی به بهبود تصمیم‌گیری، انعطاف‌پذیری بیشتر و کاهش بار کاری افزایش بهره‌وری ایجاد فرصت‌های جدید کسب و کار کاهش هزینه و بهبود انگیزه کارکنان کمک می‌کند. مدیریت دانش یکی از ابزارها برای مقابله با مسایل جاری سازمان و موضوع مهمی است زیرا به مهم‌ترین سرمایه ارزشمند سازمان یعنی سرمایه فکری (Intellectual Capital) مربوط می‌شود.

اصطلاح مدیریت دانش طی دهه گذشته توجه و اقبال بسیاری در عرصه کسب و کار یافته است. علت این اقبال و توجه آن است که بسیاری از مدیران سازمان‌های مختلف مدیریت دانش را به عنوان فرآیندی قلمداد می‌کنند که سازمان‌ها را قادر می سازد از دارایی‌های دانش برای ایجاد ارزش در سازمان‌ها استفاده کنند. امروزه مدیریت دانش به عنوان یکی از وظایف و کارکردهای اصلی سازمان محسوب می‌شود. مدیریت دانش و مدیریت نوآوری در حوزه مدیریتی متمایزی هستند که به نظر می‌رسد دارای تأثیرات و نتایج مجزایی هستند. با وجود این یکی از دغدغه‌های عمده و اصلی مدیران ارشد سازمان‌ها این است که از طریق کاربرد مؤثر دارایی‌های  دانش به ایجاد، تحکیم و توسعه نوآوری بپردازند.

منابع

ـ بات، گانب، «مدیریت دانش در سازمان‏ها: بررسی تأثیر متقابل فناوری، فنون و انسان»، علوم اطلاع‏رسانی، ش ۱و۲.
ـ جعفری، مصطفی، «اولویت انتخاب بین دانش و مهندسی مجدد در سازمان»، تدبیر، ش ۱۶۷.
ـ رادینگ، آلن، مدیریت دانش، ترجمه محمدحسین لطیفی، تهران، سمت، ۱۳۸۱.
ـ رضائیان، علی، «نقش مدیر عالی دانش در مدیریت دانش» تدبیر، ش ۱۵۵.
ـ زرگر، محمود، اصول و مفاهیم فن‏آوری اطلاعات، تهران، بهینه، ۱۳۸۲.
ـ شرکت مشاوران توسعه آینده، مدیریت دانش: مفاهیم، تجربیات و پیاده‏سازی، تهران، شرکت مشاوران توسعه آینده، ۱۳۸۵.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.