نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

پیاده سازی تجارت الکترونیک در صنعت خودروسازی

فهرست مطالب این مقاله

پیاده سازی تجارت الکترونیک در صنعت خودروسازی

تعداد صفحات : ۱۳۸ | قابل ویرایش

تجارت الکترونیک عبارت است از مبادله اطلاعات تجاری بدون استفاده ازکاغذ است که در آن نوآوریها مانند مبادله الکترونیکی داده ها- پست الکترونیک وسایر فن آوریهای مبتنی بر شبکه به کاربرده می شود.

«فهرست مطالب»

عنوان                                                                                                                                    صفحه

چکیده…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱

فصل اول:کلیات تحقیق………………………………………………………………………………………………. ۲

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………… ۳

بیان مسأله………………………………………………………………………………………………………………. ۵

سوالات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………. ۷

اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… ۸

اهمیت و ضرورت تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۹

متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………… ۱۱

محدودیت های تحقیق……………………………………………………………………………………………… ۱۵

فصل دوم:ادبیات تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۱۶

تاریخچه تجارت الکترونیک در صنعت خودروسازی………………………………………………………. ۱۷

مبادله الکترونیکی داده ها………………………………………………………………………………………….. ۲۰

فوائد مبادله الکترونیکی…………………………………………………………………………………………….. ۲۱

محور مبادله الکترونیکی داده ها………………………………………………………………………………….. ۲۲

اجزای مبادله الکترونیکی…………………………………………………………………………………………… ۲۲

تجارت الکترونیک از طریق اینترنت…………………………………………………………………………….. ۲۴

انجام تدارکات از طریق تجارت الکترونیک…………………………………………………………………… ۲۵

مزایای تجارت الکترونیک………………………………………………………………………………………….. ۲۶

مدل فرآیند تجارت الکترونیک……………………………………………………………………………………. ۲۶

گردش کار و تجارت الکترونیک………………………………………………………………………………….. ۲۸

تأثیر تجارت الکترونیک بر فرآیند تولید و مدیریت تولید………………………………………………….. ۲۹

تعاریف تجارت الکترونیک از دیدگاه دانشمندان…………………………………………………………….. ۳۴

چارچوب های نظری تجارت الکترونیک……………………………………………………………………….. ۳۵

انواع وسایل پرداخت ها در تجارت الکترونیکی……………………………………………………………… ۳۷

امنیت شبکه……………………………………………………………………………………………………………. ۳۹

خرید زیرکانه با کارت اعتباری……………………………………………………………………………………. ۳۹

روش های دیگر پرداخت…………………………………………………………………………………………… ۴۰

ویژگی ها و خواص معاملات امن اینترنتی…………………………………………………………………….. ۴۲

چگونگی انجام خرید و فروش در تجارت الکترونیک………………………………………………………. ۴۲

گام های اصلی برای تبدیل شدن به فروشندگان اینترنتی………………………………………………… ۴۳

پول نقد الکترونیکی………………………………………………………………………………………………….. ۴۳

چالش های پول نقد الکترونیکی…………………………………………………………………………………. ۴۴

امضای دیجیتال……………………………………………………………………………………………………….. ۴۵

قانونی بودن تجارت الکترونیک…………………………………………………………………………………… ۴۵

تاریخچه پیدایش اینترنت…………………………………………………………………………………………. ۴۷

پست الکترونیک………………………………………………………………………………………………………. ۴۷

دلایل بهره برداری از اینترنت در تجارت الکترونیک……………………………………………………….. ۴۸

ده فرمان برای طراحی سایتی که مشتری را فراری می دهد……………………………………………. ۵۴

بازاریابی…………………………………………………………………………………………………………………. ۵۵

تفاوت بازار فیزیکی و بازار الکترونیکی…………………………………………………………………………. ۵۶

چرخه ژنریک تجارت………………………………………………………………………………………………… ۵۸

موتورهای جستجو…………………………………………………………………………………………………… ۵۹

پیاده سازی تجارت الکترونیک در صنعت خودروسازی…………………………………………………… ۶۰

معرفی شرکت ایساکو………………………………………………………………………………………………. ۶۲

زنجیره ارزش در شرکت ایساکو…………………………………………………………………………………. ۶۴

اجرای پروژه تجارت الکترونیکی در شرکت ایساکو………………………………………………………… ۶۵

نتایج اجرای طرح تجارت الکترونیک در صنعت خودروسازی…………………………………………… ۷۳

پیاده سازی تجارت الکترونیک در مخابرات………………………………………………………………….. ۷۴

مزایای تجارت الکترونیک………………………………………………………………………………………….. ۷۶

معایب تجارت الکترونیک………………………………………………………………………………………….. ۷۹

فصل سوم:روش تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۸۱

روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… ۸۲

روش جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………. ۸۳

چارت سازمانی………………………………………………………………………………………………………… ۸۴

انتخاب نیرو در شرکت ایران خودرو…………………………………………………………………………….. ۸۵

اسامی اعضای هیئت مدیره شرکت ایران خودرو…………………………………………………………… ۸۹

شرح وظایف پرسنل ایران خودرو……………………………………………………………………………….. ۹۰

برنامه ریزی سالانه در شرکت ایران خودرو…………………………………………………………………. ۱۰۱

فصل چهارم:یافته های تحقیق………………………………………………………………………………….. ۱۰۳

نتیجه گیری،منابع و مآخذ،یافته های تحقیق………………………………………………………………… ۱۰۴

پیش نیازهای برون زای استقرار و نهادینه شدن تجارت الکترونیک…………………………………. ۱۱۱

پیش نیازهای درون زای استقرار و نهادینه شدن تجارت الکترونیک………………………………… ۱۱۲

عوامل مانع در رشد و توسعه تجارت الکترونیک…………………………………………………………… ۱۱۴

کلاهبرداری در تجارت الکترونیکی…………………………………………………………………………….. ۱۱۹

امنیت تبادل داده های شخصی در بستر الکترونیک……………………………………………………….. ۱۲۱

نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۵

منابع و مآخذ………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۸

مقدمه

تجارت الکترونیک عبارت است از مبادله اطلاعات تجاری بدون استفاده ازکاغذ است که در آن نوآوریها مانند مبادله الکترونیکی داده ها- پست الکترونیک وسایر فن آوریهای مبتنی بر شبکه به کاربرده می شود. تجارت الکترونیک نه تنها عملیاتی را که در انجام معاملات به طور دستی و با استفاده از کاغذ صورت میگیرد به حالت خود کار در می آورد. بلکه سازمان ها را یاری می کند که به یک محیط کاملا الکترونیک قدم بردارند و شیوه های کار خود را تغییر دهند.

در ظرف  چند سال اخیر سازمانهای استفاده از تجارت الکترونیک را از اینترنت شروع کرده اند. اینترنت از لحاظ دیگری موجب پیشرفت تجارت الکترونیک شده است. استانداردهای تجارت الکترونیک هم اکنون در حال توسعه است.

البته تاریخچه تجارت الکترونیک با تاریخچه اختراعات قدیمی مثل کابل، مودم، الکترونیک، کامپیوتر و اینترنت پیوند خورده‌است. تجارت الکترونیک به شکل کنونی در سال ۱۹۹۱ محقق شد. از آن زمان هزاران هزار کسب و کار و تجار وارد این دنیا شده‌اند. در ابتدا تجارت الکترونیک به معنای فرایند انجام اعمال تراکنش الکترونیکی مورد نظر را انجام دادن بود.درواقع تجارت الکترونیک برای اسان سازی معاملات اقتصادی به صورت الکترونیک تعریف شد. استفاده از این فناوری مانند Electronic Data Interchange (EDI)تبادل الکترونیکی اطلاعات وElectronic Funds TRANSFER (EFT) انتقال الکترونیکی سرمایه، که هر دو در اواخر ۱۹۷۰ معرفی شده‌اند. و به شرکتها و سازمان‌ها اجازه ارسال اسناد الکترونیکی را داد. و اجازه تجارت کردن با ارسال اسناد تجاری مثل سفارشهای خرید یا فاکتورها را به صورت الکترونیکی، می‌دهد. با رشد و پذیرش کارت اعتباری،(ATM) Automated teller machine ماشین تحویلدار خودکار و تلفن بانک در دهه ۱۹۸۰ باعث فرم گیری تجارت الکترونیک شد. نوع دیگر تجارت الکترونیک سیستم رزرواسیون هواپیمایی بوسیله Sabre در امریکا و Travicom در بریتانیا، ارایه شده‌است. از دهه ۱۹۹۰ به بعد تجارت الکترونیک شامل اضافاتی مثل enterprise resource planning system (ERP) سیستم برنامه ریزی منابع سرمایه، data miningداده کاوی، data warehousingانبار داده شده‌است. در ۱۹۹۰، Tim Bermers-leeمرورگر وب جهان گسترده را اختراع کرد و شبکه ارتباطی اکادمیک را به سیستم ارتباطی هرروز و برای هر شخص در جهان وسیع دگرگون ساخت که اینترنت یا www خوانده می‌شود. سرمایه گذاری تجاری بروی اینترنت بخاطر کافی نبودن سرمایه گذاری کاملاً محدود شده بود. اگر چه اینترنت محبوبیت جهانی گسترده‌ای در حدود ۱۹۹۴ با استفاده از مرورگر وب Mosaic پیدا کرده بود. معرفی پروتکلهای امنیتی و DSL (اشتراک خط دیجیتال) که ارتباط مستمر را با اینترنت را اجازه می‌داد حدود ۵ سال طول کشید.. البته در سال ۲۰۰۰ بحران The dot-com bust باعث برشکستگی خیلی از شرکت‌های تجاری بزرگ و نتایج ناگواری را بوجود اورد، باعث بازبینی قوانین و افزایش مزایا و امکانات تجارت الکترونیک کردند و تا انتهای سال ۲۰۰۰، خیلی از شرکتهای تجاری امریکایی و اروپایی سرویس هایشان را از طریق اینترنت ارایه دادند. از ان موقع مردم به کلمه‌ای به عنوان تجارت الکترونیک با توانایی خرید کالاهای گوناگون از طریق اینترنت با استفاده از پروتکل‌های امنیتی و سرویس‌های پرداخت الکترونیکی که در ان مشارکت کردند، اشنا شدند. واز این زمان رقابت شدید بین شرکت‌ها و سازمانها شدت گرفتو با گذشت زمان هم اینرقابت تنگتر شده‌است. جالب این که تا پایان سال ۲۰۰۱ بیش از ۲۲۰ بیلیون دلار معاملات مالی توسط صدها سایت تجاری بر روی اینترنت انجام پذیرفته‌است و در همین سال مدل تجارت الکترونیک B2B دارای در حدود ۷۰۰ میلیارد تراکنش بود. و در سال ۲۰۰۷ سهم تجارت الکترونیک در خرده فروشی کل دنیا ۳٫۴ % بوده‌است که آنرا در سال ۲۰۱۰، ۵٫۱ % اعلام نمودند که این امار رشد سریع این شیوه تجارت کردن را می رساند.

منابع و مآخذ

۱- نیلی ، هادی و بوالحسنی ، حمید رضا ؛ بررسی کاربردها و آثار تجارت الکترونیک در توسعه صادرات ، همایش ملی تجارت الکترونیک در سال  ۱۳۸۶

۲- هاشمی ، سید مجید ، بررسی تاثیر کاربری تجارت الکترونیک بر میزان صادرات ، همایش ملی تجارت الکترونیک در سال  ۱۳۸۶

۳- حسینی ، سید حمید خداداد ، شهریار عزیزی و حسن میر حسینی (۱۳۸۵ ) ؛ کسب و کار تجارت الکترونیکی ، تهران : انتشارات سمت .

وب سایت های اینترنتی

  1. http://www.itkar.com
  2. http://altavista.com
  3. http://elsevier.com
  4. http://tender.wrm.ir/art1.asp
  5. http://itdevelopteam.com
به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.