نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

بررسی تأثیر پیوستن به سازمان تجارت جهانی و تأثیر آن بر صنایع غذایی ایران

فهرست مطالب این مقاله

بررسی تأثیر پیوستن به سازمان تجارت جهانی و تأثیر آن بر صنایع غذایی ایران

تعداد صفحات : ۲۲۳ | قابل ویرایش

هر سازمان و نهاد برای پیشرفت و رسیدن به آرزوهای توسعه ای خود بدون شک در پی همکاری با سازمان های بالای خود و در واقع سازمان هایی که به عنوان رأس هرم یک مجموعه قرار می گیرند خواهند بود.

فهرست

فصل اول:کلیات تحقیق

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………… ۲

بیان مسئله………………………………………………………………………………………………………………. ۳

اهمیت و ضرورت تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۷

اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… ۸

سوال تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. ۹

فصل دوم:وضعیت اقتصادی ایران و عوامل مؤثر در پیشرفت و رشد یا عقب ماندگی آن

جایگاه ایران در تجارت جهانی…………………………………………………………………………………… ۱۱

وضعیت اقتصادی ایران از نگاه بانک جهانی…………………………………………………………………. ۱۷

عوامل تأثیرگذار بر افزایش نرخ رشد اقتصادی کشور ……………………………………………………. ۲۴

مقایسه وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی با ایران…………………………………………………….. ۲۵

آمارهای صادرات و واردات کشور……………………………………………………………………………….. ۳۰

آمار کل صتدرات ایران در سال ۱۳۸۷ ………………………………………………………………………… ۴۰

صادرات غیرنفتی و موانع پیش رو………………………………………………………………………………. ۵۱

رشد جهش وار صنعت در ۸ سال گذشته …………………………………………………………………….. ۵۷

بررسی وضعیت اقتصادی از طریق ۲۱ شاخص مهم اقتصادی…………………………………………. ۵۹

جهش صادراتی در بخش صنعت و بررسی مسائل و مشکلات صادرات……………………………. ۶۶

برنامه های اجرایی…………………………………………………………………………………………………… ۶۷

فصل سوم:مسئولیت های ایران در زمان پذیرش و ورود به سازمان تجارت جهانی و تحلیل اثرات پیوستن به این سازمان

سازمان تجارت جهانی(WTO)…………………………………………………………………………………… 74

تشکیل سازمان جهانی تجارت…………………………………………………………………………………… ۷۵

اصول و اهداف سازمان جهانی تجارت………………………………………………………………………… ۷۸

مسئله عضویت در سازمان جهانی تجارت …………………………………………………………………… ۸۱

اهداف سازمان جهانی تجارت……………………………………………………………………………………. ۸۳

ساختار و تشکیلات سازمان تجارت جهانی………………………………………………………………….. ۸۴

سازمان تجارت جهانی در یک نگاه……………………………………………………………………………… ۸۷

ایران وWTO………………………………………………………………………………………………………….. 90

تحکیم گام های اقتصادی………………………………………………………………………………………….. ۹۲

درون مایه اقتصادی و اجتماعی جهانی شدن و جهانی سازی………………………………………….. ۹۳

نکاتی درباره عضویت ایران در سازمان جهانی بازرگانی…………………………………………………. ۹۳

ایران و مجامع و سازمان های بین المللی،فرامنطقه ای و منطقه ای …………………………………. ۹۵

الزامات پیوستن به سازمان جهانی تجارت…………………………………………………………………… ۹۶

اثرات اقتصادی عضویت ایران در سازمان جهانی تجارت …………………………………………….. ۱۰۷

فصل چهارم:صنایع غذایی در راه ورود به تجارت جهانی

صنایع غذایی در راه ورود به تجارت جهانی…………………………………………………………………. ۱۱۴

جهانی شدن و جهانی سازی ……………………………………………………………………………………. ۱۱۵

روند اقتصاد جهانی………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۶

WTO و معضلات صادرات نفتی ایران……………………………………………………………………… ۱۱۶

ساختار فرسوده تولید ……………………………………………………………………………………………… ۱۱۷

سؤالاتی درباره نوسازی صنایع (تولیدات داخلی)………………………………………………………….. ۱۱۷

ضرورت پیوستن ایران به WTO……………………………………………………………………………… 118

سهم ایران  از بازار میلیاردی صنایع غذایی…………………………………………………………………. ۱۱۸

تعادل دولت و تشکل های اقتصادی…………………………………………………………………………… ۱۲۳

بازارهای جدید صادراتی…………………………………………………………………………………………… ۱۲۴

استانداردهای مواد غذایی………………………………………………………………………………………… ۱۲۶

بزرگترین مشکل صنایع غذایی کشور بازاریابی است……………………………………………………. ۱۲۸

بازاریابی، تنها راه جهانی شدن صنایع غذایی ایران……………………………………………………… ۱۳۲

شاخص های موفقیت صنایع غذایی در بازاریابی………………………………………………………….. ۱۳۵

رقبا چه می کنند؟……………………………………………………………………………………………………. ۱۳۷

دیپلماسی و فرهنگ…………………………………………………………………………………………………. ۱۳۸

تنوع بخشیدن به مواد غذایی و نوشیدنی ها………………………………………………………………… ۱۳۹

تاریخ مصرف،کالری و ویتامین ها………………………………………………………………………………. ۱۴۱

سهم ا/ا میلیارد دلاری محصولات غذایی نانو در بازار جهانی………………………………………….. ۱۴۲

تأثیر توجه و بهادادن به وضعیت فعلی صنایع غذایی در توسعه صادرات غیر نفتی…………….. ۱۵۶

تحلیل وضعیت صنایع غذایی ایران و صنایع وابسته به آن……………………………………………… ۱۵۸

مشکلات تولید و صادرات محصولات صنایع غذایی……………………………………………………… ۱۵۹

همایش ملی صادرات………………………………………………………………………………………………. ۱۶۰

اقلام عمده صادراتی در صنایع غذایی………………………………………………………………………… ۱۶۵

آمار ۱۰ ساله صنایع غذایی………………………………………………………………………………………. ۱۶۷

طرح حمایت از صنایع تبدیلی غذایی …………………………………………………………………………. ۱۹۵

مشکلات تولید و صادرات محصولات صنایع غذایی……………………………………………………… ۲۰۲

آمار صنایع غذایی…………………………………………………………………………………………………… ۲۰۳

برنامه ها و اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران به منظور توسعه صادرات محصولات صنایع غذایی و تبدیلی ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۱۰

فصل پنجم:راهکارها،پیشنهادات و نتیجه گیری

خلاصه و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………… ۲۱۵

پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………….. ۲۱۹

منابع و مآخذ………………………………………………………………………………………………………….. ۲۲۳

مقدمه

هر سازمان و نهاد برای پیشرفت و رسیدن به آرزوهای توسعه ای خود بدون شک در پی همکاری با سازمان های بالای خود و در واقع سازمان هایی که به عنوان رأس هرم یک مجموعه قرار می گیرند خواهند بود.

صنایع غذایی ایران به واسطه ی اینکه یکی از اعضای سازمان تجارت جهانی شده است خیلی بهتر و کارآمدتر می تواند به اهداف و آرمان هایش دست یابد، چراکه می تواند در همان مشی و مسیری که سازمان معین کرده گام بردارد و روند جهانی شدن و توسعه ی مطلوب خود را بهبود بخشد.

صنایع غذایی ایران به واسطه ی تولید محصولاتی که هم به لحاظ تنوع و هم به لحاظ کیفیت حرفی برای گفتن دارد توانسته در چند سال اخیر به واسطه ی پیوستن به سازمان تجارت جهانی اهداف خود را دنبال نموده و راه را برای موفقیت و پیشرفت خود بازکند.

یکی از عوامل قابل لمس در این مورد استفاده از دستگاه ها و دانش روز در تولید محصولات غذایی می باشد.

منابع و مآخذ

۱.ـ داوری اردکانی، رضا، ؛ “سازمان تجارت جهانی دیروز و امروز”، چاپ اول، ۱۳۷۹تهران: هرمس.
۲.ـ روسک، جوزف، و رولندوارن،  جایگاه ایران در سازمان تجارت جهانی، ۱۳۸۵ چاپ سوم، تهران: انتشارات کتابخانه فروردین.
۳.ـ صلاحی، جاوید، آمار و ارقام سازمان تجارت جهانی، گزارش تحقیقاتی، ۱۳۸۴ مشهد: دانشگاه فردوسی.
۴.ـ نشریه تخصصی سازمان تجارت جهانی. شماره ۸۲ . سال سوم.۱۳۸۷.تهران.

منابع اینترنتی

www.iranfoodnews.com

www.foodna.ir

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.