نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

نقش مدیریت انگیزش و اهمیت آن در بهره وری کارکنان شرکت های صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

نقش مدیریت انگیزش و اهمیت آن در بهره وری کارکنان شرکت های صنعتی

تعداد صفحات : ۱۰۲ | قابل ویرایش

موفقیت سازمان، مستلزم این امر است که اعضای آن هم بخواهند. و هم بتوانند وظیفه‌ی خود را به بهترین وجهی انجام دهند. به عبارت دیگر اعضای سازامان بایستی دارای انگیزش لاز جهت ا نجام کار از یک طرف و توان لازم جهت انجام ان از طرف دیگر باشند.

مقدمه

موفقیت سازمان، مستلزم این امر است که اعضای آن هم بخواهند. و هم بتوانند وظیفه‌ی خود را به بهترین وجهی انجام دهند. به عبارت دیگر اعضای سازامان بایستی دارای انگیزش لاز جهت ا نجام کار از یک طرف و توان لازم جهت انجام ان از طرف دیگر باشند. انگیزش و توانایی مجموعاً به صورت دو عامل اصلی کار مؤثر در سازمان است. در تعرفی دیگر از انگیزش داریم: انگیزش در واقع علت اصلی رفتار است و بیانگر این است که چرا یک عمل انجام می‌گیرد. کلمات دیگری مانند نیازها، محرک‌ها، خواسته‌ها وجه‌‌دیگری از انگیزش را بیان می‌کند.

رفتار در اصل هدفگر است. به عبارت دیگر انگیزه رفتار معمولاً آروزی رسیدن به هدف است. شخص در همه حال آگاهانه، از هدف خاص مطلع نیست. دلیل اعمال، همیشه برای ذهنی بیدار روشن نیست. کشش‌های که به حرکت درآورنده الگوهای رفتاری غریزی ( شخصیت) افراد است تا حدود متنابهی نیمه خودآگاهند و از این رو به آسانی در معرض امتحان و ارزیابی قرار نمی‌گیرد. زیجگنوند فروید از اولین کسانی بود که به اهمیت محر نیخ خودآگاه پی‌برد.

انگیزه‌های گاهی اوقات به نیازها، خواسته‌ها، کشش ها و یا طپش‌های درونی یک فرد تعبیر می‌گردد. انگیزه‌ها در «چراها» ی رفتارند. آنان باعث روز فعالیت‌اند و حاجی آن: ضمناً جهت کلی رفتار فرد را تعیین می‌نمایند.

منابع و مآخذ

۱-برومند،زهرا،مدیریت رفتار سازمانی،مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه پیام نور،چاپ سوم،اردیبهشت ۱۳۹۱.
۲-فرج وند،اسفندیار،مبانی مدیریت دولتی،انتشارات فروزش،چاپ چهارم،۱۳۹۰.
۳-الاونی،سید مهدی و فتاح شریف زاده، فرآیند خط مشی گذاری عمومی،انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی،چاپ نهم،۱۳۹۱.
۴-دولان،شیمون ال و رندال اس شولر،مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی، ترجمه محمدعلی طوسی و محمد صائبی،مرکز آموزش مدیریت دولتی،۱۳۷۷.
۵-دیوید،فردآر،مدیریت استراتژیک،ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی،دفتر پژوهش های فرهنگی،۱۳۹۱.
۶-طیبی،سید جمال الدین و امیر اشکان نصیری پور، رابطه مهارت ارتباطی مدیران با انگیزش کارکنان در بیمارستان مدرس تهران، فصلنامه بیمارستان،سال دوازدهم،شماره ۲، تابستان ۱۳۹۲.
۷-حسین پور،ناصر،بررسی تاثیر تنوع در کار بر میزان انگیزش کارکنان اداره کل راه و ترابری استان سمنان،نشریه وزارت راه و شهرسازی:راه ابریشم،سال هجدهم،شماره ۱۴۰، فروردین ۱۳۹۲.
۸-پذیره، احسان،انگیزش کارکنان: بایدها و نبایدها،نشریه نساجی امروز،شماره ۱۲۶،بهمن ۱۳۹۱.
-۹ سید جوادین،سید رضا  و علی رضا عاطفت دوست،بررسی مدل ترکیبی انگیزش کارکنان الدهام- روزنیام در شرکت برق منطقه ای تهران، فصلنامه پژوهش های مدیریت،سال سوم، شماره هشتم،تابستان ۱۳۸۹.
۱۰-روشن،سید علیقلی و سید مجتبی صادقیان،بررسی مطلوبیت شیوه ی رایج ارزیابی عملکرد از نظر کارکنان، فصلنامه پژوهش های مدیریت،سال دوم،شماره پنجم،پاییز ۱۳۸۸.
۱۲-خورشید،صدیقه،مطالعه رابطه نگرش،ادراک و انگیزش کارکنان با موفقیت سیاست و برنامه های عمومی سازی،دو ماهنامه علمی – پژوهشی دانشگاه شاهد،سال هجدهم،شماره ۱-۴۷ ، تیر ۱۳۹۰.
-۱۳ فردوسی پور،سیما،ارتقاء انگیزش کارکنان و مقابله با افسردگی و فرسودگی سازمانی،فصلنامه صنعت و کارآفرینی،شماره بیست و یکم،شهریور۱۳۸۶.
۱۴-ایزدی،مهدی،عوامل موثر بر انگیزش بیمارستان های دولتی و خصوصی شهر اصفهان،مجله مدیریت اطلاعات سلامت،ویژه نامه شماره چهارم،زمستان ۱۳۸۹.
۱۵-جواهری،مهدی،تاثیر عدالت سازمانی،رابطه رهبر- عضو،اعتماد و توانمند سازی روان شناختی بر رفتارهای شهروندی سازمانی،ماهنامه توسعه انسانی پلیس،سال ششم،شماره ۲۴،شهریور ۱۳۸۸.
۱۶-زاهدی،شمس السادات،بررسی عوامل موثر بر انگیزش کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی و ارائه راهکارهای علمی-کاربردی،فصلنامه مدیریت و منابع اسنانی در صنعت نفت، سال سوم،شماره۷، تابستان ۱۳۸۸.
۱۷-خداداد حسینی،سید حمید و داوود دعاگویان،تاثیر نظارت همگانی بر انگیزش کارکنان کلانتری تهران بزرگ، فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی،سال سوم،شماره اول،بهار ۱۳۸۷.
۱۸-مقدسی، علیرضا،برنامه های سازمانی برای ایجاد انگیزش کارکنان،ماهنامه چاپ و تبلیغات،شماره ۱۰،فروردین ۱۳۸۹.
۱۹-حسینی،مریم السادات،رابطه طراحی شغل با انگیزش کارکنان،ماهنامه علمی،فنی و تخصصی مهارت،شماره ۴۶،شهریور۱۳۸۵.
۲۰-استوار،رحیم و همکاران،بررسی عوامل موثر بر انگیزش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از دیدگاه کارکنان و مدیران دانشگاه،مجله ارمغان دانش ماهان هشتم،شماره ۳۱،پاییز ۱۳۸۲.
۲۱-قیاسی،محمد و همکاران،مطالعه رابطه تعهدی سازمانی پرستاران با سبک های مدیریتی سر پرستان در بخش های درمانی جانبازان بشری، مجله علمی پژوهشی طب جانباز،سال سوم،شماره نهم،پاییز۱۳۸۹.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.