نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

تعیین تغییرات حساسیت کانتراست با افزایش سن

فهرست مطالب این مقاله

تعیین تغییرات حساسیت کانتراست با افزایش سن

تعداد صفحات : ۵۴ | قابل ویرایش

از‌ آنجائیکه طیف وسیع تست های موجود برای ارزیابی سیستم بینایی نشان دهنده عملکرد کامل سیستم بینایی نیست اگرچه تستهایی مثل حدت بینایی ، دید رنگ و …. اطلاعات زیادی به ما می دهد ، با این حال توصیه می شود که تست های حساسیت کانتراست نیز به عنوان یکی از تستهای روتین در معاینات کلینیکی به اجرا درآید.

مقدمه

از‌آنجائیکه طیف وسیع تست های موجود برای ارزیابی سیستم بینایی نشان دهنده عملکرد کامل سیستم بینایی نیست اگرچه تستهایی مثل حدت بینایی ، دید رنگ و …. اطلاعات زیادی به ما می دهد ، با این حال توصیه می شود که تست های حساسیت کانتراست نیز به عنوان یکی از تستهای روتین در معاینات کلینیکی به اجرا درآید. به طوری که مشخص شده تستهای حساسیت کانتراست در بیماران دچار بیماری MS ، کاتاراکت و گلوکوم بیشتر از تستهای حدت بینایی در تشخیص و بررسی عملکرد بینایی موثر است .

همچنین در افراد نرمال بدون مشکلات پاتولوژیک که از کاهش و عملکرد سیستم بینایی شکایت دارند نیز ، با انجام تستهای حساسیت کانتراست می توان اظهار نظر دقیق تری نسبت به وضعیت بینایی آنها داشت ؛ لذا درصدد برآمدیم مجموعه ای از اطلاعات راجع به این تست را جمع آوری کنیم .

نتیجه گیری

کاهش حساسیت کانتراست با افزایش سن در تمام فرکانس های در آن جمعیت به خصوص در فرکانسهای فضایی بالا حتی با وجود حدت بینایی اصلاح شده دیده می شود . نتایج این آزمایش استفاده از تستهای حساسیت کانتراست به ویژه در فرکانس های بالا در افراد مسن به منظور ارزیابی جنبه های عملکرد بینایی که به تنهایی با تست های حدت بینایی قابل تشخیص نیست را توصیه می کند .

ما معمولا تست های استاندارد بینایی را که دارای شرایط کانتراست بالایی هستند برای بررسی بینایی افراد استفاده می کنیم اما دنیای واقعی پر از سایه هاست که در آن افراد با حساسیت کانتراست پایین با مشکلات جدی در تشخیص تصاویر در این شرایط مواجه هستند .

حتی اگر فرد دید کامل داشته باشد ( دید ۲۰/۲۰ ) ممکن است حساسیت کانتراست فرد پایین باشد لذا لزوم استفاده از تستهای حساسیت کانتراست جهت بررسی عملکرد سیستم بینایی در دنیای واقعی ضروری به نظر می رسد.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.