نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

به کارگیری استراتژی شش سیگما در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عسلویه

فهرست مطالب این مقاله

به کارگیری استراتژی شش سیگما در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عسلویه

تعداد صفحات : ۷۶ | قابل ویرایش

سیر تحولات جهانی به سمت دستیابی به تکنولوژی نوین و فن آوری برتر در ارائه محصولات و خدمات ، اهمیت کیفیت و لزوم توجه به آن را اجتناب ناپذیر نموده است.

فــهـــرســــت

فصل اول:کلیات تحقیق……………………………………………………………………………………………… ۱

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….. ۲

بیان مسأله………………………………………………………………………………………………………………. ۴

اهمیت و ضرورت انجام تحقیق……………………………………………………………………………………. ۶

تعاریف واژه های کلیدی تحقیق…………………………………………………………………………………. ۸

فصل دوم:ادبیات تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۱۲

معرفی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عسلویه……………………………………………………….. ۱۳

شش سیگما در مقابل سه سیگما………………………………………………………………………………… ۱۷

مزایای استفاده از شش سیگما…………………………………………………………………………………… ۱۸

بکارگیری فناوری اطلاعات در شش سیگما…………………………………………………………………… ۱۹

فصل سوم:ساختار اجرایی پروژه شش سیگما……………………………………………………………….. ۲۱

ساختار اجرایی پروژه شش سیگما……………………………………………………………………………… ۲۲

آسیب شناسی روش سیگما………………………………………………………………………………………. ۲۴

نقش تیمها در فرآیند اجرایی شش سیگما…………………………………………………………………… ۲۷

ارزیابی سطح تیم در شش سیگما………………………………………………………………………………. ۳۶

فصل چهارم:روش تحقیق…………………………………………………………………………………………. ۴۳

روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… ۴۴

روش جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………………………………….. ۴۵

جامعه آماری و حجم نمونه…………………………………………………………………………………………. ۴۶

فصل چهارم:یافته های تحقیق،منابع و مآخذ……………………………………………………………….. ۴۷

یافته های تحقیق…………………………………………………………………………………………………….. ۴۸

منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………………………… ۷۶

مقدمه

سیر تحولات جهانی به سمت دستیابی به تکنولوژی نوین و فن آوری برتر در ارائه محصولات و خدمات ، اهمیت کیفیت و لزوم توجه به آن را اجتناب ناپذیر نموده است . امروزه دیگر پرداختن به مقوله کیفیت یک مزیت رقابتی نیست بلکه پاسخگویی به یک نیاز حیاتی است . افزایش آگاهی افراد، لزوم نوآوری در فن آوری ، جهانی شدن کسب و کار، افزایش رقابت و رشد فزاینده نیازهای جامعه از جمله عواملی است که عرصه را بر مدیران و مجریان شرکتهای تولیدی و خدماتی تنگ نموده و آنان را مجبور به توجه روز افزون به بحث کیفیت محصولات و خدمات نموده است. یکی از ابزارهایی که امروزه بعنوان یک روش سیستماتیک ، جهت بکارگیری منسجم از ابزارهای مختلف کیفی، در جهت رسیدن به سطح کیفیت عالی مورد استفاده قرار می گیرد متدولوژی شش سیگما می باشد.

شش سیگما یک فرایند است با مجموعه ابزارهای آماری، که برای اجرای نظریه ها و فلسفه های مدیریت در راه رسیدن به تعداد عیب کمتر از ۴/۳ در میلیون استفاده می شود . شش سیگما با توجه به اهداف تعیین شده و جمع آوری داده ها که با بکار بردن تکنیکهای آماری و کاربرد ابزارهای مدیریتی صورت می گیرد به همراه تحلیل نتایج از طریق کاهش نقص در محصولات خدمات در جهت ایجاد تغییر در سازمان و تامین کیفیت مورد نیاز و رضایت مشتری گام بر می دارد بطور کلی می توان گفت شش سیگما گزاره جدید مدیریت با هدف ارتقای سودآوری افزایش سهم بازار و کاهش هزینه از طریق حل مشکلات و کاهش تغییر ناپذیری  در فرایندهای عملیاتی و کسب و کار سازمان است. روش شش سیگما ابزاری برای بهبود کیفیت است هرچه به شش سیگما نزدیکتر شویم نیاز به آزمون و بازرسی کاهش می یابد هزینه ها کاهش می یابند چرخه تولید کوتاه تر می شود رضایت مشتری بهتر تأمین می شود.

به طور خلاصه می توان گفت هدف اصلی متدولوژی شش سیگما اجرای یک استراتژی مبنی  بر اندازه گیری است که بر بهبود فرایند و کاهش تغییر پذیری تمرکز می کند از دو  متدولوژی در پروژه های شش سیگما استفاده می شود یکی فرایند DMAIC که یک سیستم بهبود برای فرایند موجودی است که خارج از حدود مشخصات قرار دارند و به دنبال راهی برای بهبود و افزایش سود در آنها هستیم.

منابع و مآخذ

۱- ل. رحمانپور، فرآیند تیم سازی در سازمانها ، تدبیر ۱۳۱
۲- ک. رضایی، ص. غمامی، ، چاپ اول ،استراتژی شش سیگما در  شرکت ها ،تهران ۱۳۸۲
۳- غ. خانقائی ، شتاب بخشی به یادگیری تیمی، گزیده مدیریت ۱۴
۴- پ.سنگه ، مترجمین ح. کمال هدایت ، م. روشن ، پنجمین فرمــان، خلق سازمان فراگیر، چاپ سوم، سازمان مدیریت صنعتی.، ۱۳۸۰

منابع اینترنتی

http://www.comcinc.com

http://www.webshots.com

http://www.fekreno.org

http://saberi.persianblog.com

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.