نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

بررسی بازاریابی در صنعت سیمان کشور با استفاده از ۴P

فهرست مطالب این مقاله

بررسی بازاریابی در صنعت سیمان کشور با استفاده از ۴P

تعداد صفحات : ۹۴ | قابل ویرایش

افزایش شدید جمعیت، کاهش ذخایر نفتی و تنزل تدریجی بازده چاه‌ها، و بی‌اعتمادی نسبت به آینده این کالا در بازار جهانی و افزایش قیمت آن، لزوم ترمیم خسارات ناشی از جنگ تحمیلی و بازسازی اقتصاد ایران، بی‌تردید، نیاز ایران را به ارز خارجی افزایش خواهد داد و قابل پیش‌بینی است که اقتصاد ایران برای بازسازی و توسعه به ارز بیشتری نیازمند است و لذا راهی جز تأکید بیشتر بر روی صادرات غیر نفتی در پیش رو ندارد.

«فهرست مطالب»

عنوان                                                                                                                                    صفحه

چکیده…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱

فصل اول:کلیات تحقیق……………………………………………………………………………………………… ۲

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….. ۳

بیان مسأله………………………………………………………………………………………………………………. ۴

اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………….. ۵

اهمیت موضوع و ضرورت انجام تحقیق………………………………………………………………………… ۶

سوالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………… ۸

قلمرو موضوعی………………………………………………………………………………………………………… ۸

قلمرو مکانی…………………………………………………………………………………………………………….. ۸

قلمرو زمانی……………………………………………………………………………………………………………… ۸

محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………. ۹

تعریف واژه ها و اصطلاحات کاربردی تحقیق ……………………………………………………………….. ۱۰

فصل دوم:ادبیات تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۱۲

بازاریابی…………………………………………………………………………………………………………………. ۱۳

استراتژی……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳

استراتژی بازاریابی…………………………………………………………………………………………………… ۱۴

آمیخته بازاریابی………………………………………………………………………………………………………. ۱۴

کالا………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴

مکان(کانال های توزیع)…………………………………………………………………………………………….. ۱۵

قیمت…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵

ترویج(ترفیع و فروش) …………………………………………………………………………………………….. ۱۵

بررسی بازار از دیدگاه عوامل اقتصادی………………………………………………………………………… ۱۶

ویژگیهای اقتصادی یک بازار……………………………………………………………………………………… ۱۷

ابعاد اساسی…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸

ابعاد قانونی……………………………………………………………………………………………………………… ۱۸

فرآیند تخمین های یک بازار(برآورد بازار)…………………………………………………………………… ۱۹

صادرات………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۰

مونتاژ…………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۴

تولید قراردادی……………………………………………………………………………………………………….. ۲۴

اعطای امتیاز…………………………………………………………………………………………………………… ۲۴

مشارکت………………………………………………………………………………………………………………… ۲۵

استراتژی تغییر محصول صادراتی……………………………………………………………………………… ۲۶

ایجاد استراتژی بازاریابی ………………………………………………………………………………………….. ۲۷

تجزیه و تحلیل بازرگانی……………………………………………………………………………………………. ۲۷

آزمایش بازاریابی……………………………………………………………………………………………………… ۲۷

تجاری کردن محصول………………………………………………………………………………………………. ۲۸

استراتژیهای قیمت گذاری……………………………………………………………………………………….. ۳۰

واسطه های بازاریابی………………………………………………………………………………………………… ۳۲

ارتباطات و ترویج…………………………………………………………………………………………………….. ۳۴

ارتباطات بازاریابی……………………………………………………………………………………………………. ۳۵

رسیدن به مخاطب هدف…………………………………………………………………………………………… ۳۶

بودجه ترویج…………………………………………………………………………………………………………… ۳۷

هدف های تبلیغات…………………………………………………………………………………………………… ۳۹

تصمیمات عمده در مورد ترویج فروش………………………………………………………………………… ۴۰

انواع وسایل ترویج فروش…………………………………………………………………………………………. ۴۱

فروش شخصی ……………………………………………………………………………………………………….. ۴۲

مراحل فروش شخصی………………………………………………………………………………………………. ۴۲

تعریف و تاریخچه سیمان………………………………………………………………………………………….. ۴۳

تولید سیمان در ایران……………………………………………………………………………………………… ۴۵

مصرف سیمان در ایران…………………………………………………………………………………………….. ۴۹

عوامل موثر در سرمایه گذاری صنعت سیمان در ایران…………………………………………………. ۵۴

انواع سیمان……………………………………………………………………………………………………………. ۵۵

استانداردهای مطرح در صادرات سیمان ایران……………………………………………………………… ۵۸

استانداردهای سیمان……………………………………………………………………………………………….. ۵۹

چارت سازمانی در صنایع سیمان………………………………………………………………………………… ۶۰

صنعت سیمان کشور………………………………………………………………………………………………… ۶۰

سیمای فرهنگ مصرف…………………………………………………………………………………………….. ۶۴

سرانه مصرف و نیاز سیمان در ایران…………………………………………………………………………… ۶۵

سیمان شناسی و فرهنگ مصرف سیمان در کشور……………………………………………………….. ۶۷

سیمان و حمل و نقل…………………………………………………………………………………………………. ۶۸

عوامل اقتصادی موثر در حمل و نقل سیمان…………………………………………………………………. ۶۹

حمل دریایی سیمان صادراتی…………………………………………………………………………………….. ۷۰

عوامل اقتصادی موثر بر صادرات و توزیع سیمان………………………………………………………….. ۷۱

عوامل اقتصادی موثر در حمل با کشتی………………………………………………………………………. ۷۳

صنعت سیمان کشور و تنگناها………………………………………………………………………………….. ۷۵

پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………….. ۸۰

فصل سوم:روش تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۸۱

روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… ۸۲

روشهای جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………….. ۸۳

نحوه انتخاب نیروها در کارخانجات سیمان……………………………………………………………………. ۸۴

فصل چهارم:یافته های تحقیق،نتیجه گیری،منابع و مآخذ……………………………………………… ۸۵

یافته های تحقیق…………………………………………………………………………………………………….. ۸۶

بررسی عناصر کلیدی تحقیق……………………………………………………………………………………. ۸۸

نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………. ۹۱

منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………………………… ۹۴

مقدمه

افزایش شدید جمعیت، کاهش ذخایر نفتی و تنزل تدریجی بازده چاه‌ها، و بی‌اعتمادی نسبت به آینده این کالا در بازار جهانی و افزایش قیمت آن، لزوم ترمیم خسارات ناشی از جنگ تحمیلی و بازسازی اقتصاد ایران، بی‌تردید، نیاز ایران را به ارز خارجی افزایش خواهد داد و قابل پیش‌بینی است که اقتصاد ایران برای بازسازی و توسعه به ارز بیشتری نیازمند است و لذا راهی جز تأکید بیشتر بر روی صادرات غیر نفتی در پیش رو ندارد. از دیگر منظر کهنگی عمومی ماشین آلات بنگاههای تولیدی کشور، نیاز بخش نقت به ترمیم، روند افزایش مصرف داخلی، مجوعه عواملی هستند که تداوم صادرات نفت را در آینده با تردید مواجه نموده و نیاز به صادرات خصوصاٌ کالاهای صنعتی را به جهت ارز‌آوری آن قوت می بخشد. بنابراین موارد یاد شده فوق، ما را بر آن می‌دارد که استراتژی توسعه ملی و صادراتی کشور را مورد بازنگری قرار می‌دهیم و حضور اقتصادی ایران را در بازارهای جهانی افزایش دهیم. امروزه سیمان به عنوان اساسی‌ترین و بی‌رقیب‌ترین کالای ساختمانی و عمرانی شناخته شده است و اصولاٌ انجام و بنا نمودن هر پروژه و طرحی بدون حضور مؤثر این مصالح غیر ممکن به نظر می‌رسد. خواص چسبندگی سیمان در کنار مکملهایی چون شن و ماسه و فولاد و ویژگیهایی مانند محافظت از سطوح فلزی و خوردگی، ضریب انتقال حرارت کم، مقاومت در برابر گرما و آتش، . .. جایگاه سیمان را در رفیع‌ترین نقطه جداول مواد ومصالح در جهان قرار داده است. این موضوع تا بدان جا پیش می‌رود که میزان تولید ومصرف سیمان به عنوان یکی از شاخص‌های رشد اقتصادی ملل محسوب می‌گردد. این کالای با اهمیت و پر مصرف به دلایلی چون وزین بودن، حجیم بودن، عدم انبارش بلند مدت، فساد پذیری سریع بر اثر رطوبت، حمل و نقل گران و موارد مشابه و مرتبط دیگر، جهت حضور در بازارهای جهانی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق با نگرش بلند دارد. مجموعه عوامل عنوان شده فوق سبب گردیده که با توجه به اینکه صنعت سیمان در کشور ما عمری هفتاد ساله دارد، اما جایگاه بازاریابی و بازرگانی بین المللی آن یا به عبارت صریح صادراتی آن در گامهای اولیه شناسایی می‌گردد .

منابع و مآخذ

  1. دکتر محمودی ، کارخانه سیمان شرق خراسان
  2. رابینز، استیفن،مبانی رفتارسازمانی ،علی پارسائیان وسیدمحمداعرابی ،دفترپژوهش های فرهنگی،تهران، ۱۳۸۲
  3. رابینز، استیفن،تئوری سازمان، سیدمهدی الوانی،حسن دانایی فرد،انتشارات صفار،تهران،۱۳۷۸
  4. ابراهیمی، م (۱۳۸۵)، استراتژی توسعه صنعت سیمان، پایان نامه کارشناسی اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شیراز.
  5. پوریزدان پرست، م (۱۳۸۴)، بررسی تاریخ پیروی از استراتژی توسعه صادرات در برخی کشورهای جهان سوم، اطلاعات سیاسی- اقتصادی، شماره ۵ و ۶
  6. روستا، الف (۱۳۸۵)، بازاریابی، تهران، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی
  7. سید حسینی ، محمد، اسدی نیا ، مدیریت تولید و خدمات برای مدیران اجرایی ، ۱۳۸۴، دانشگاه آزاد اسلامی – واحد علوم و تحقیقات .
  8. رادریگز،کارل،مدیریت درعرصه بین المللی،شمس السادات زاهدیوحسن دانایی فرد،انتشارات صفار،تهران،۱۳۸۰
  9. طوسی،محمدعلی،بهبودوبازسازی سازمان،انتشارات دانشگاه پیام نور،تهران،۱۳۷۶.
به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.