نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

مقاله شیوه های آموزش املا

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات : ۲۰ | قابل ویرایش

از ابتدای آموزش رسمی خواندن و نوشتن به کودکانمان می آموزیم که چگونه بنویسند تا بتوانند آموخته های خویش را در هر دقیقه به کار بندند. اما با کاستی ها و ضعف هایی که درآموزش نادرست این درس وجود دارد بسیاری از دانش آموزان درنوشتن کلمات آموخته شده در متن هایی به جز متن درسی مشکل ندارند.

فهرست مطالب

چکیده ۱

مقدمه ۳

املا (نوشتن نیمه فعال ) ۳

هدفهای آموزش املا ۳

شیوه های آموزش املا ۳

*مزایای املای کامل کردنی ۴

اشکالات کامل کردنی ۴

فواید املای تقریری : ۴

اشکال املای تقریری : ۵

فواید املای پای تخته ای : ۶

فواید املا گروه کلمه : ۶

مشکلات آموزش املا وراه حل ها : ۸

مشکلات مربوط به آموزش : ۱۱

نقد وبررسی روش های ارزشیابی املا ۱۲

نتیجه گیری ۱۵

فهرست منابع ۱۶

چکیده

از ابتدای آموزش رسمی خواندن و نوشتن به کودکانمان می آموزیم که چگونه بنویسند تا بتوانند آموخته های خویش را در هر دقیقه به کار بندند. اما با کاستی ها و ضعف هایی که درآموزش نادرست این درس وجود دارد بسیاری از دانش آموزان درنوشتن کلمات آموخته شده در متن هایی به جز متن درسی مشکل ندارند. معمولاً آموزش املا به شیوه های زیر انجام میشود. ۱- املای کامل کردنی ۲- املای تقریری ۳- املای گروهی ۴- املای پای تخته ای ۵- املای گروه کلمه  که هریک ازاین ۵ روش فواید و معایبی رابه دنبال دارد و بهتر است از این روشها به صورت تلفیقی استفاده شود و مشخص کردن اشتباهات املایی به تنهایی کافی نیست بلکه باید به بررسی دقیق نقاط ضعف فراگیران پرداخت و با رفع نارسانویسی وارونه نویسی و قرینه نویسی و ضعف حافظه دیداری و تمیز حافظه دیداری و حساسیت شنیداری و…  به تقویت این مهارتها پرداخت.متن های املا تا حد امکان باید هم به تربیت غیر مستقیم اجتماعی آنها کمک کند و هم موجب وسیع کردن اطلاعات لغوی و عمومی آنها شود و انگیزه لازم را در فراگیران برای صحیحی و زیبا نوشتن ایجاد کند.

مقدمه

املا (نوشتن نیمه فعال)

املا کلمه ای است عربی به معنی پرکردن ،تقریر مطلبی تا دیگری آن را بنویسد. طریقه نوشتن کلمات و به معنی رسم الخط و درست نویسی نیز آمده است .اما ((دیکته)) کلمه ای است فرانسوی و به معنی مطلبی است که کسی بخواند و دیگری بنویسد. درزبان فارسی کلمه ای معادل املا و دیکته نداریم ولی می توان آن را ((از برنامه نویسی)) یا ((گفتارنویسی)) نامید و منظور این است کهشخص گفته های دیگران را بدون دیدن آن کلمات بنویسد.

فهرست منابع

۱- روش تدریس املا: جواد فتح آبادی

ناشر:  مؤسسه انتشاراتی صیانت

سال انتشار: آبان ماه ۱۳۷۷

۲- درمان اختلالات دیکته نویسی: مصطفی تبریزی

انتشارات فروزان

آذرماه ۱۳۸۳

۳- مجله رشت آموزش ابتدایی:

نام مقاله: ۳روش تجربی در ارزش یابی مستمر

نویسنده : معلمین راهنما و کارشناس آموزش ابتدایی منطقه تهران

شماره مجله:۴  دوره ی نهم، دی ماه ۱۳۸۴، صفحه ۱۵و ۱۶ مجله

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.