تعداد صفحات: ۸۴ | قابل ویرایش
فهرست
عنوان صفحه
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………… ۳
تشکر………………………………………………………………………………………………………………….۴
فصل اول…………………………………………………………………………………………………………..۷
تاریخچه……………………………………………………………………………………………………………..۸
بخش ها………………………………………………………………………………………………………………۹
کلینیک های تخصصی………………………………………………………………………………………….۱۱
شرکتها و سازمانهای طرف قرارداد با بیمارستان………………………………………………………..۱۲
نیروی انسانی……………………………………………………………………………………………………..۱۳
چارت سازمانی……………………………………………………………………………………………………۱۴
شرح وظایف امور مالی………………………………………………………………………………………..۱۵
شرح وظایف امور اداری……………………………………………………………………………………….۱۸
فصل دوم:………………………………………………………………………………………………………..۲۰
بخش اول : اصول حسابداری…………………………………………………………………………………۲۱
مراحل به بارآمدن هزینه………………………………………………………………………………………۲۱
تنظیم اسناد حسابداری…………………………………………………………………………………………۲۳
نمونه سند هزینه فرم ۱………………………………………………………………………………………..۲۴
توضیحات سند هزینه فرم۲…………………………………………………………………………………..۲۵
نمونه مثال های سند هزینه……………………………………………………………………………………۲۶
توضیحات…………………………………………………………………………………………………………۳۴
نمونه مثال های روکش سند…………………………………………………………………………………۳۵
ثبت دفتر روزنا مه………………………………………………………………………………………………۴۳
انتقال به دفاتر کل ………………………………………………………………………………………………۴۷
بخش دوم: طرح کارانه ی پزشکان…………………………………………………………………………۵۷
طرح کارانه ی پزشکان………………………………………………………………………………………..۵۷
نمونه مثالی از طرح کارانه……………………………………………………………………………………۵۹
توضیحات طرح…………………………………………………………………………………………………..۶۳
بخش سوم: حقوق و دستمزد……………………………………………………………………………………۶۹
توضیحات حکم کارگزینی……………………………………………………………………………………..۶۹
نمونه مثال هایی از حقوق و دستمزد………………………………………………………………………..۷۰
فصل سوم ………………………………………………………………………………………………………..۷۷
نمونه ی کلی یک سند هزینه ………………………………………………………………………………..۷۸
سند حسابداری مربوط به سند صفحه ی ۳۱……………………………………………………………..۷۹
سند حسابداری طرح کارانه ی پزشکان در مهر ۸۴ مربوط به مثال صفحه ۵۹ ………………..۸۰
سند حسابداری پرداخت حقوق پرسنل در آبان ۱۳۸۵…………………………………………………..۸۲
ضمایم
تاریخچه
بیمارستان شهید محمد علی رجایی با اهدای زمین وبنا توسط مرحوم یدالله دهستانی وبا مالکیت دولتی از سال ۱۳۴۵درحصارک کرج به صورت درمانگاه شروع به کارنموده است. از سال ۱۳۶۱ با دایرنمودن بخش داخلی و اورژانس با تعداد ۱۰۰ تخت به فعالیت خود ادامه داده است، زیر بنای بیمارستان در ابتدا ،۱۳۷۴ متر مربع بوده ، که با گسترش فضای فیزیکیدر سالهای ۶۶ و ۷۷ هم اکنون مساحت کل زمین بیمارستان ۷۷۵۰ متر مربع و زیر بنای ۶۰۰۰ متر مربع میباشد.
درحال حاضر با ایجاد تمهیداتی پروژه های سی تی اسکن، گاما اسکن (پزشکی هستهای) جراحی قلب بازوآنژیوگرافی وفیزیوتراپیدرحال راه اندازی می باشدکه با مساعدت افراد خیردرقالب شرکتهای خاور میانه و… صورت خواهد گرفت.
بخش های داخلی
بخش های داخلی زنان و مردان با داشتن ۶۲ تخت فعال دردوبخش مجزا با بهکارگیری متخصصین سرشناس وخوشنام درگرایش های داخلی ، عفونی، داخلی مغزواعصاب، رادیولوژی، گوارش، نفرولوژی، وپرستاران ماهرو ورزیده باداشتن امکانات وتجهیزات پزشکی وغیرپزشکی به مراجعین سرویس دهی نموده وبه منظور بهبودکیفی وضعیت ساختمانی وتجهیزاتی به صورتروزانه ، ماهیانه و سالیانه تحت نظارت وبازرسی سوپروایزران بیمارستان بوده است وطبق برنامه ریزی واجرای مناسب صورت می گیرد.
ترخیص
در این قسمت پرونده های مربوط به بیماران تکمیل میگردد وترخیص بیماران دراین بخش صورت می گیرد . رابطه ای که با بخش حسابداری دارد این است که پرونده های بیماران را به طورکامل تکمیل کرده ودراختیار حسابداری قراردهد اطلاعاتی از قبیل:
- نوع بیماری
- تعداد روزهای بستری شده
- خدمات انجام شده برای بیمار
- مشاوره ی بیمار
- مبلغ کل خدمات ارائه شده
ترخیص به دین ترتیب می باشد:که بعد از ارسال پرونده ازبخش بستری شده ی بیمار، مبلغ قابل پرداخت برای بیماردر پرونده قید می شود ویک نسخه ازآن را به بیماران برای تصفیه حساب می دهندکه بایستی وجه را به صندوق واریز کنند و قبض آن را برای ضمیمه کردن پرونده به مسئول ترخیص تحویل دهند و بعد ازآن بیمارترخیص می شود.
تنظیم اسناد حسابداری
قبل ازاینکه هزینهای بهثبت برسد تدارکات یا همان مسئول خرید موظف است برگدرخواست خرید رابه تایید ریاست بیمارستان برساند. بعد ازاینکه ریاست بیمارستان تاییدکردکه این هزینه لازم وضروری است اینک باید تدارکات اقدام به خرید کند، فاکتورهای خرید باید ضمیمه برگ درخواست باشد.
اولین سند هزینه را مسئول تدارکات میزند (صفحه ی ۲۴ نمونه ی سند هزینه) و دراختیار مسئول رسیدگی قرارمی دهد بعد از اینکه مسئول رسیدگی تمام مدارک خرید را رویتکرد وهیچ اشکالی درآن نبود به حسابدار برای تنظیم سند هزینه تحویلمی دهد.
قابل توضیح می باشدکه اگر مدارک خرید دارای اشکالی باشد مثلا: تاریخ فاکتورخطخوردگی داشته باشد یا اعتباری برای هزینه نشده باشد مدارک را برگشت می دهد بعد از اینکه تمام عیوب برطرف شد نزد حسابدار رفته تا سند هزینه صادر شود.