3000 تومان

مقاله مکان بهینه تولید پراکنده در بازار الکتریسیته غیر قانون مند

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۴۷ | قابل ویرایش

چکیده مقاله بازار الکتریسیته غیر قانون مند

این مقاله در دو روش جدید برای مکان بهینه تولید پراکنده در یک بخش ار بهینه (opf) را نمایش می دهد که برپایه بازار عمده فروشی الکتریسیته است تولید پراکنده فرض می شود که در بازار عمده فروشی الکتریسیته ،زمان واقعی شرکت می کند مسئله مقدار و مکان بهینه برای دو هدف متفاوت فرمول بندی می شود با نام ماکزیموم سازی رفاه اجتماعی و ماکزیموم سازی شود.

محل های کاندید برای مکان تولید پراکنده بر پایه قیمت حدی محلی (lmp) مشخص می شود مطابق با ضرایب لاکرانژ مربوط به معادله پخش توان اکتیو برای هر گروه lmp هزینه حدی کوتاه مدت (srmc) الکتریسیته مشخص می شود مقدار پرداخت مصرف کننده به عنوان یک محصول و نتیجه lmp ارزیابی می شود و مقدار و بار در هر باس بار به عنوان دیگر رتبه بندی برای تعیین گره ای کاندید برای مکان تولید پراکنده ارائه شده است.

رتبه بندی ارائه شده جنبه های مهندسی سیستم عملی را و جنبه های اقتصادی بازار عملی را به هم مرتبط می کند و به عنوان شاخص های خوبی برای مکان تولید پراکنده به طور خاص در یک بازار تولیدی عمل می کند به منظور ایجاد یک سناریو متفاوت از تولید های پراکنده در دسترسی بازار چندین مشخصه هزینه در نظر گرفته می شود برای هر مشخصه هزینه تولید پراکنده یک مکان و مقدار بهینه برای هر هدف مشخص می شود روش ارائه شده روی سیستم تست ۱۴ با سه IEEE اصلاح شده تست شده است.

مقدمه بازار الکتریسیته غیر قانون مند

تولیدهای پراکنده به عنوان تولید کننده های توان کوچک در نظر گرفته می شوند که با ایجاد ظرفیت اضافی برای سیستم قدرت مکمل ایستگاههای توان مرکزی هستنداگر چه تولیدهای پراکنده هرگز جایگزین ایستگاههای توان مرکزی نمی شوند با این حال اینها می‌توانند انتخاب مطلوب باشند هنگامیکه قیود شبکه انتقال مانع اقتصادی شدن یا کمترین گرانی مبلغ انرژی که می رسد به دست متقاضی می شود باشد اگر چه نفوذ و امکان پذیری یک تولید پراکنده در یک محل خاص توسط تکنولوژی همانند فاکتورهای اقتصادی تحت تاثیر قرار داده می شود شایستگی و ایاقت تکنولوژی پیاده سازی تولید پراکنده باعث پشتیبانی ولتاژ ، کاهش تلفات انرژیث ، ازاد سازی ظرفیت سیستم و توسعه قابلیت اطمینان سیستم می شود.

همچنین نفوذ اقتصادی باعث حصاری در مقابل افزایش قیمت الکتریسیته می شود این عامل با دسته شدن عمودی نهادها و مانیسم های بازار همانند قیمت گذاری زمان واقعی تقویت می شود با تغذیه بارها و در طی دورهای زمانی یک بار که هزینه الکتریسیته بالا است تولید پراکنده به عنوان یک مکانیسم مصونیت قیمیت ، می تواند بهترین سرویس دهی را داشته باشد تولید پراکنده می تواند دارای یک مقدار بزرگی باشد در یک منطقه با ازدحام بالا که lmp بیشتر از هر جای دیگری است.

ماکزیمم سازی سود

فرمول ماکزیمم سازی سود شامل دو بلوک تودرتو می باشد بلوک داخلی توسط اپراتور مستقل سیستم (ISO) ارائه می شود به منظور دستیابی به بهینه اقتصادی کوتاه مدت ISO پیشنهادهای توان الکتیکی ا منابع مصرف کننده ها و همچنین مقدار و مکان تولید پرانه را از مالک تولید جمع آوری می کند مالک تولید پراکنده یکی یکی از شرکت کننده های بازار می شود و در جارج بوک قرار می گیرد و مقدار تولید پراکنده ای که آنها خواهان نفوذ در بازار هستند را اعلم می کنند.

ISO سپس OPF را با در نظر گرفتنقیود شبکه اجرا می کند هدف از این OPF این است که کل هزینه را MIN کند این بلوک کنترل سرتا سری و هماهگی تولید پراکنده قرار داده می شود به منظور محاسبه سود که به عنوان بازده منهای هزین برای تولید پراکنده خاص ارزیابی شده فرآیند تکراری است و همانند LMP اغلب یک تابعی از نفوذ تولید پراکنده می باشد.

سود مربوط به مکان تولید پراکنده در هر یک از گره ها ارزیابی می شود که PDGI نمایش دهنده مقدار تولید پراکنده در گره زام است و زام نشان دهنده مشخصه هزینه تولید پراکنده در گره لازم است فرآیندهای ماکزیمم سازی گره را مطابقا مقدار تلید پراکنده بهینه را که باعث ماکزیمم سود برای مالک تولید پراکنده می شود را تعیین خواهد کرد.

مکان تولید پراکنده برای ماکزیمم سازی رفاه اجتماعی

مقدار تلید پراکنده برای هر یک از باس های بار از مسئله ماکزیموم سازی رفاه اجتماعی مشخص می شود نتایج نشان می دهد که وجود دارد یک مقدر تولید پراکنده بهینه در هریک ا باس های بار برای اینکه رفاه اجتماعی خالص ماکزیمم شود اگر چه ماکزیمم رفاه اتماعی خالص بدست آمده از این مقادیر بهینه از یک باس بار به دیگری متفاوت است دیگر نکته قابل توجه این است که مکان همانند نفوذ تولید پراکنده با منحنی های هزینه مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

واحد ارزانتر نفوذ بیشتر و بنابراین آن همانند مقدار خالص رفاه اتماعی است این نشان می دهد نفوذ تولید پراکنده همانند رفاه اجتماعی تابعی از مشخصه هزینه تولید پراکنده است مطالعه برای تعیین مکان بهینه و نفوذ هنگامی انجام می شود که تولید پراکنده ارزانتر یا گرانتر باشد نسبت به تولید مرکزی موجود نتایج مرتبط با دو تولید پراکنه گران با نام ها تولید های پراکنده و ۷ به عنوان نتایج نمونه نمایش داده شده است.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.