8000 تومان

تحقیق طراحی صنعتی (میز اتو)

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۱۲۷ | قابل ویرایش

فهرست مطالب

مقدمه

۲

تفسیر مشکل

۳

جدول زمانبندی

۴

آنالیز نیاز

۵

آنالیز رابطه اجتماعی

۱۰

آنالیز توسعه تاریخی

۱۶

اصول کلی طراحی ایستگاه کار ایستاده

۲۳

انواع میزهای اتوی جدید

۲۸

آنالیز بازار

۳۲

آنالیز رابطه عملی

۳۵

آماده سازی

۴۶

آنالیز گشتالت

۵۲

آنالیز مواد

۵۸

آنالیز ساختار

۶۸

آنالیز رابطه سیستماتیک

۷۳

آنالیز مونتاژ

۷۵

آنالیز رابطه محیطی

۸۲

آنالیزبسته بندی

۸۳

آنالیز حمل وانبارداری

۸۵

ارزشیابی ایده ها

۸۶

ارزشیابی متریال

۸۷

ارزشیابی رنگ یا بافت

۸۸

ارزشیابی مکانیزم ها

۸۹

بازنگری فلسفه وجودی

۹۰

اتودهای دستی

۹۱

جداول فنی

۹۵

رندرینگ

۹۹

عکس شیت ها

۱۰۰

مراحل ادراک

  • هجوم اطلاعات
  • دسته بندی داده ها

هیچ رفتاری در طبیعت وجود ندارد که باعث به آرامش نرسیدن انسان شود.انسان ها رفتارهایی می کنندتا به آرامش برسندواگر خلاف آن عمل کنند به خاطر ناآگاهیشان است. طراح باید به صورت آگاهانه حرکت کند.یک طراح در درجه ی اول بایدقادر به درک احساسات باشد تا بتواند احساسات دیگران را نیز درک کند .

دید افراد عادی نسبت به اطراف خود دیدی عادی است ولی یک هنرمند با دیدی متفاوت و چند بعدی به اطراف خود نگاه میکندو سعی میکند دیگران را درک کند. دید یک طراح باید مانند دید یک پرنده باشد یعنی از بالا و به صورت کلی به مسائل نگاه کند.

آنالیز نیاز

هدف از یک میز اتو این است که لباس ها در عینی که چروک دارند روی آن پهن میشوند و با کشیدن اتو روی آن صاف گردد.بطور معمول میزهای اتو دارای یک قسمت سر گرد میباشند که باعث می گردد تا آستین های لباس و یقه های آنها و یا حتی پارچه های شلوارها راحت تر اتو کشیده شوند.

میز اتو وسیله ای است که از زمان گذشته  در شکل ها  واندازه های متفاوت  وجود داشته و گذشت زمان باعث  تغییر در شکل ومتریال آن شده است. درقرن نوزدهم توصیه  های بسیاری به افراد خانه دار در رابطه باسایز میزهای اتو گفته شد و اینکه از چه چوبی در ساخت آن استفاده شده  است، هم اکنون نیز میز اتو در مدل ها و سایز های   و متریال های مختلف  در بازار موجود است .به طور کلی در طراحی میز اتو باید مسائلی را مد نظر داشت مانند:

نیاز به فضای لازم برای لباس های مختلف (انواع لباس ها مثل پیراهن ، شلوارو…)- در نظر گرفتن جای مخصوص برای اتو- پایه محکم و مقاوم – وزن سبک – امکان جمع شدن در مواقعی که نیاز به استفاده  از محصول نمی باشد – نیاز به فضای مخصوص برای قسمت های کوچک لباس ها مثل یقه ، آستین و …-روکش مناسب (که قابلیت تمیز شدن و یا تعویض داشته باشد ) – حمل و نقل راحت و مقاوم – عمر مفید بالا – تعبیه ی نگه دارنده ی سیم  الکتریکی – منعکس کردن حرارت سریع و آسان اتو(شامل رشته های پنبه ای برای انتقال راحت گرما)

آنالیز رابطه اجتماعی

بررسی گروه های انسانی مرتبط با محصول ، شرایط اجتماعی سلایق و خواسته های آنها محور مورد بحث در این بخش است . یک محصول تنها به علت نیاز در سطح خواسته مشتریان خود است که وجود خارجی پیدا می کند.

تفکر طراح نیز تنها در چارچوب آنچه ذکر شد شکل می گیرد و خلاقیت ناشی از فکر طراح تنها مجموعه ای از ایده های نو است که به منظور ارتقا و یا ارضای سلیقه مصرف کننده و بر طرف کردن نیازهای او بدون ایجاد نیازهای جدید شکل می گیرد.

دانستن اینکه مشتری چه نیازهایی دارد از چه سطح سلیقه ای برخودار است و برای برطرف کردن نیاز خود چه اندازه می پردازد ، مجموعه ای از دانسته هایی مورد نیاز برای طراح – تولید کننده محسوب می شود که در کنار دیگر عواملی که در بخش های دیکر ذکر خواهد شد خواهد توانست محصولی را از ایده به طرح و از طرح به وجود تبدیل کند.

  • پروسه تولید : رابطه با تولید کننده – متالوژ- کسی که قطعات را مونتاژ میکند – کسی که قطعات را بسته بندی می کند- مدیر فروش – طراح قالب – گرافیست (برای لوگو و نشانه های گرافیکی که قرار است برای محصول چاپ شود.)
  • پروسه استفاده :(کسی که محصول را خریداری می کند) الزاما آن کسی نیست که از آن استفاده می کند . بنابراین در اینجا باید در نظر گرفته شود که کاربران محصول آنهایی نیستند که آن را خریداری می کنند و شاید خریدار بیشتر به قیمت و زیبایی آن اهمیت می دهد تا راحتی استفاده

افراد مرتبط با محصول

از آنجا که کاربرزمان بیشتری را به محصول در ارتباط است اهمیت ارتباط آن نیز از سایرین بیشتر است .( مخصوصا خانم ها ارتباط بیشتری با این محصول دارند)بعد از آن تولید کننده اهمیت پیدا می کند که نوع نگاه آن به محصول  و میزان سرمایه گذاری آن ، همینطوراستفاده از مواد مرغوب و شرایط بهینه بر روی محصول نهایی تاثیر میگذارد منظور ااز تولیدکننده گان :سرمایه گذار ،طراح و گروه طراحی ،طراح قالب و بسته بندی ، خریدارمواد خام وقطعات و همچنین افرادی که در کارخانه مشغول به کار هستند، است.(اگر برای تولید کننده فقط قیمت تمام شده محصول اهمیت داشته باشد تنوع طرح و همینطور بهینه بودن آن محدود میشود.)

از دیگر افراد مرتبط با میز اتو فروشندگان هستند که منظور هم فروشندگان مغازه هاست و هم  افراد مسئول خرید.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.