پایان نامه راه اندازی خدمات رایانه ای
9000 تومان

پایان نامه راه اندازی خدمات رایانه ای (فروش و تعمیرات سخت افزار)

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۵۵ | قابل ویرایش

فهـرست مطـالب پایان نامه راه اندازی خدمات رایانه ای

تقدیر وتشکر………………………………………………………………………………………………………۳

فصل اول(مقدمه)…………………………………………………………………………………………………۵

فصل دوم(تحلیل صنعت)………………………………………………………………………………………۹

فصل سوم(شرح فعالیت کار آفرینانه)…………………………………………………………………….۱۶

فصل چهارم(بخش تولید)……………………………………………………………………………………۱۹

فصل پنجم(بازاریابی)…………………………………………………………………………………………۲۱

فصل ششم(سازماندهی)………………………………………………………………………………………۲۶

فصل هفتم(ارزیابی ریسک)…………………………………………………………………………………۳۳

فصل هشتم(امور مالی)………………………………………………………………………………………..۳۷

منابع وماخذ………………………………………………………………………………………………………۴۸

مقدمه راه اندازی خدمات رایانه ای

افزایش جمعیت در کشورهای در حال رشد،کاهش منابع و امکانات موجود در این کشورها و پیدایش نیازهای اجتماعی واقتصادی جدید همگی سبب توجه نهادها و مقامات مسئول در این کشورها به این نیازها و چاره اندیشی بنیادین برای آنها شده است.

بنا بر بررسی های به عمل آمده و بر اساس آمارهای موجود، یکی از مهمترین مشکلات فردا روی جوامع در حال توسعه و حتی کشورهای صنعتی مشکل بیکاری است. مجموعه راه حلهایی که برای رفع این مشکل جهانی ارائه شده است، اصطلاحاً “کارآفرینی”خوانده می شود.

در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروزی که با تغییرات و تحولات سریع بین المللی همراه شده و فرایند گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی را سبب ساز گریده است، از کارآفرینی به عنوان موتور توسعه اقتصادی یاد می شود که می تواند در رشد اقتصادی کشورها، ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی نقش مهمی را بر عهده داشته باشد.

امروزه دیگر اقتصاد ملی جای خود را به اقتصاد جهانی داده است و در این عرصه کشورهایی موفق خواهند بود که فرصتهای شغلی را تنها به چارچوب جغرافیایی خود محدود نسازند، بلکه فضای کاری وسیعی به وسعت جهان در ذهن خود داشته باشند.

این طرح با توجه به تعاریف،استفاده از حداکثر امکانات موجود با کمترین هزینه می باشد و تمام  تعاریف یک کار آفرینی موفق را در بردارد که  اجرای طرح در درجه اول نیاز به مجوز و پروانه کسب دارد که بعد از طی مراحل قانونی می توان آن را راه اندازی نمود.

علت ۱- با توجه به این که در سطح شهرستان شرکت ها و خدمات رایانه ای فراوانی وجود دارد ولی در هیچ کدام خدمات تعمیرات و فروش قطعات سخت افزاری ارائه نمی شود،این شرکت می تواند با ارائه یک سری خدمات تعمیرات در سطح شهرستان،سریعا خود را مطرح کند.

علت۲-این طرح نوعی از کارآفرینی داخل سازمانی می باشد که سازمان مربوطه جمعیت هلال احمر می باشد.در این سازمان چیزی حدود ۲۰ دستگاه رایانه بدون استفاده وجود دارد که روزانه ۱ یا ۲ کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد و بقیه سیستم ها بدون استفاده هستند،علت اصلی این طرح ارائه خدمات از جانب جمعیت هلال احمر بوده و فقط تامین نیروی انسانی و از جانب خود افراد می باشد و می توان طبق تنظیم قراردادی،سود را به صورت ۶۰ به ۴۰ بین کارآفرینان و جمیعت تقسیم نمود.

پایان نامه راه اندازی خدمات رایانه ای

اوضاع بازار رایانه (سخت افزار) در ایران

اطلاق اوضاع خراب برای توصیف شرایط بازار کامپیوتر به‌معنی رکود کامل خرید و فروش نیست، چرا که خرید و فروش هیچ‌گاه در این بازارها ساکن نخواهد شد. دستگاه‌های شخصی قدیمی نیاز به خاک‌روبی و ارتقا دارند و سیستم‌های دولتی نیز محتاج توسعه هستند.

همین دو علت باعث تبادل پول و کالا و تضمین‌کننده یک وضعیت حداقلی در بازار خواهند بود، اما علت این امر چیست که در بازارهای جهانی درخواست برای خرید قطعات رو به بالا و این‌جا رو به پایین است؟

سری به زیرزمین ‌بازارهای پایتخت بزنید و تعداد بالای فروشگاه‌هایی را که از خرید و فروش قطعات مستعمل ارتزاق می‌کنند شاهد باشید. اینکه در طبقه همکف بازار پایتخت به‌عنوان یکی از مراکز عرضه کالای لوکس کامپیوتر، چند فروشگاه کسب‌وکار خود را بر محور قطعات دست‌دوم قرارنشان دهنده چیست؟

به‌عنوان دم‌دستی‌ترین پاسخ می‌توان بالا بودن قیمت کامپیوتر و عدم تناسب آن را با درآمدهای عموم مطرح کرد. می‌توان درآمد ناخالص ملی سرانه و قدرت خرید هر نفر در ایران را با بسیاری از کشورهای دیگر جهان مقایسه کرد و استدلال کرد که قیمت کامپیوتر برای عموم شهروندان ایرانی واقعا بالاست.

دلیل دیگری نیز می‌توان عنوان کرد که به‌شکل غیرمستقیم به این موضوع مربوط می‌شود و آن اینکه عموم مردم نقش کارکردی برای این دستگاه تعریف نکرده‌اند. برای مثال نقش کارکردی یخچال، نگهداری از مواد غذایی است که نیاز به برودت دارند و یا نقش کارکردی لباس‌شویی، دریافت لباس‌های کثیف با مقداری آب و مواد شوینده برای شستن است.

اما اگر طی یک نظرسنجی از مردم بخواهیم برای کامپیوتر نقش کارکردی تعریف کنند، باور کنید پاسخ قاطع به ایشان به انجام بازی، شنیدن موسیقی، دیدن فیلم و حداکثر اتصال به اینترنت و چت‌ کردن منحصر خواهد بود. به‌نظر شما نقش کارکردی کامپیوتر منحصر به‌این موارد است؟

ارزیابی ریسک

در اجرای این طرح ارزیابی ریسک ها نقش بسیار مهم و سازنده ای در پیشبرد اهداف شرکت دارد در صورت عدم دست یابی به پیش بینی فروش می توان از طریق اجرای یک سری طرح های نو این خسارت را جبران نمود برای نمونه می توان از حساب پس انداز  شرکت از صندوق قرض الحسنه استفاده نمود و یا از تعداد پرسنل موجود کم کرد و برای جبران خسارت یک سری مزایا که برای کارمندان در نظر گرفته شده بود از لیست برنامه حذف شوند.

مساحت لازم برای راه اندازی این شرکت ۱۲۰ متر زمین می باشد.تعداد دستگاههای مورد نیاز حداقل ۴ سیستم برای پرسنل می باشد.

کلیه لوزام اداری-تجهیزات مورد نیاز برای تعمیرات قطعات سخت افزاری از جمله امکانات مورد نیاز برای شرکت می باشند.

به طور کلی اجرای هر طرح نو و جدید خود نوعی ریسک محسوب می شود و لی با برنامه ریزی دقیق و جامع می توان  ریسکی موفق و هدفدار را  اجرا نمود.

-هزینه های جاری: یکی از دم دست ترین هزینه ها و ناگزیرترین ها، هزینه های جاری مانند هزینه های محل کار و تجهیزات است. اغلب مدیران برای کاهش هزینه ها سراغ این موارد می روند که به دلیل کمی آنها نسبت به سایر هزینه ها (مخصوصا نیروی انسانی) صرفه جویی در آنها هر چند خوب است اما موثر نیست. (مدیر کارخانه چند میلیاردی را می شناسم که برای کنترل هزینه ها دستور داد روی میز ها دستمال کاغذی نگذارند!!)

-تبلیغات : یکی از مهمترین هزینه هایی که نباید در آن صرفه جویی (به معنی کم خرج کردن) کرد، بلکه باید آن را درست مصرف کرد. اصولا بایستی به هزینه تبلیغات به شکل یک سرمایه گذاری نگاه کرد. استفاده از نیروی متبحر که بتواند به بهترین شکل در این مورد هزینه کند، تصمیم گیری عاقلانه ای است.

-هزینه های تولید و پروژه: یکی از بهترین روشهای کنترل هزینه های شرکت ها، بکارگیری روشهایی است که قیمت تمام شده محصول را کاهش دهند. این روشها به جز روشهای فوق می تواند بکارگیری فرآیند توسعه سخت افزار مناسب برای یک پروژه باشد به نحوی که هم تعداد نیروی انسانی و هم زمان پروژه را کاهش دهد.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.