4000 تومان

تحقیق فاکتورهای ارتقای رده بندی سایت در موتورهای جستجو

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۴۵ | قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                               صفحه

مقدمه                                              ۶

 فصل اول:  موتورهای جستجوگر

  • اینترنت و حضور در آن ۸

    ۲-۱- تاریخچه جستجو گرها                          ۸

    ۳-۱- علت پیدایش موتورهای جستجو                 ۹

     ۴-۱- موتور جستجو چیست؟                        ۹

     ۵-۱-  معرفی انواع جستجوگرها                   ۱۰

     ۶-۱- نگاهى به موتورهاى جستجو در اینترنت,جستجو میان صدها میلیون صفحه                                        ۱۷

       ۱-۶-۱- جستجو میان صدها میلیون صفحه          ۱۸

       ۲-۶-۱- ایجاد فهرست                          ۲۰

       ۳-۶-۱- آینده موتورهاى جستجوگر               ۲۲

فصل دوم: سئو (SEO) و بهینه سازی صفحات

   ۱-۲- سئو (SEO) و بهینه سازی صفحات چه ارزشی دارد؟ ۲۴

   ۲-۲- سئو(SEO) علم است یا هنر ؟ SEM چیست؟        ۲۶

  ۳-۲- بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM یعنی چه؟   ۲۷

  ۴-۲- چرا SEO مهم است؟                           ۲۷

  ۵-۲- چه کسانی به SEO احتیاج دارند؟              ۲۸

   ۶-۲- ابزارهای SEO چیست؟                        ۲۸

   ۷-۲- مقدمات SEO, شروع بهینه سازی               ۲۹

  • انتخاب واژه های کلیدی ۲۹

۲-۷-۲- فرایند بهینه سازی                        ۳۱

۳-۷-۲- بهینه سازی متن ها                        ۳۲

۴-۷-۲- محل اعمال پارامترها                      ۳۳

فصل سوم: اسرار و ترفندهای بهینه سازی       

  ۱-۳- اسرار و ترفندهای بهینه سازی صفحات           ۳۴

  ۲-۳- ساختار سایت                                 ۴۰

  ۳-۳- بهینه سازی تصاویر و پیوندها                 ۴۱

  ۴-۳- استفاده بهینه از متن                        ۴۱

  ۵-۳- معرفی به موتورهای جستجو و فهرست ها          ۴۱

  ۶-۳- تبلیغات در موتورهای جستجو                   ۴۲

منابع                                              ۴۴

مقدمه

SEO یا بهینه سازی بر پایه موتورهای جستجو درواقع پاسخ به نیاز اصلی سایت های وب جهان گستر یعنی ترافیک هدفمند یا آمار بالای بازدید کنندگان از سایت است. برای داشتن  بیننده در یک سایت یا به عبارت دیگری بازاریابی برای یک سایت چندین روش وجود دارد :

روش نخست تبلیغات در خارج از وب است. یعنی تبلیغات به روش سنتی ، کارایی این روش  به دلایل زیر چندان مناسب نیست. با وجود اینترنت و پیامدهای آن توجه جامعه ی جهانی ازرسانه های دیگر به سمت این پدیده کشیده شده وتبلیغات به روش سنتی حتی در زمینه های قبلی نیز کارایی خود را از دست داده چه برسد برای کار کرد در خود اینترنت.

گذشته از این چون این تبلیغات درخارج از محیط وب انجام می شود ،پس تاثیر گذاری آن کم است. تصور کنید که این تبلیغ روی تابلوی تبلیغاتی یک اتوبان نصب شده باشد ، حتی در صورتی که توجه بیننده را جلب کند، احتمال اینکه او به سایت مورد نظر برود کم است  چون تا از خیابان به منزل یا محل کار یا محیطی که در آن به اینترنت دسترسی دارد برود، فاصله زمانی زیادی رخ داده و تاثیرگذاری آگهی از بین رفته است.

روش دوم تبلیغات در خود وب است به عنوان مثال قراردادن یک flash تبلیغاتی در یک  سایت پر بیننده. که کار روش دوم در اکثر موارد از روش اول بهتر است اما ضعفهایی هم  دارد مثلا هزینه ی زیاد واینکه ما مطمئن نیستیم که کاربران آن سایت پر بیننده به  آگاهی ما علاقه مند هستند یا نه.

تاریخچه جستجو گرها

در اولین روزهای گسترش اینترنت، کاربران آن آزادی عملی کمی داشتند و مقدار اطلاعات آن نیز نسبتا کم بود. بیشتر دسترسی به اینترنت توسط کارکنان دانشگاهها و آزمایشگاه ها بود که از آن به منظور دستیابی به اطلاعات علمی استفاده می کردند.

در آن روزها مشکل یافتن اطلاعات در اینترنت به اندازه امروز بحرانی نبود. دایرکتوریها یکی از اولین شیوه هایی بودند که دسترسی به منابع اطلاعات در شبکه را آسان می نمودند. در دایرکتوریها منابع اطلاعاتی بر اساس موضوع طبقه بندی شده بودند.

علت پیدایش موتورهای جستجو

با وجود حجم روز افزون طراحی و راه اندازی سایت های وب مختلف، نیاز به دستیابی به مرکزی برای شناسایی این پایگاه ها برای استفاده بهتر و بیشتر کاربران وب، امر مهمی به شمار آمد. از آنجا که سایت ها و مطالبی که در وب منتشر می شوند، توسط هیچ مرکز رسمی بین المللی مسئول در اینترنت اعلام نمی شود تنها راه پیدا کردن یک موضوع، اطلاع داشتن دقیق از آدرس آن سایت به نظر می رسد.

موتور های جستجو برای سهولت دسترسی کاربران به مطالب موجود در سایت های وب راه اندازی شده اند. در واقع بدون نیاز به موتور های جستجو قادر نخواهیم بود تا از به روز رسانی های سایت های وب اطلاع کسب کنیم و نیازهای تحقیقاتی و آموزشی و تجاری و خبری و … خود را پوشش دهیم.  مهمترین توانایی موتورهای جستجو جذب مخاطبان واقعی سایت است. مخاطبان وبگرد و سرگردان معمولا ارزش چندانی ندارند.

موتور جستجو چیست؟

جویشگر یا موتور جستجو (به انگلیسی: Search Engine)، در فرهنگ رایانه، به طور عمومی به برنامه‌ای گفته می‌شود که کلمات کلیدی را در یک سند یا بانک اطلاعاتی جستجو می‌کند. در اینترنت به برنامه‌ای گفته می‌شود که کلمات کلیدی موجود در فایل‌ها و سندهای وب جهانی، گروه‌های خبری، منوهای گوفر و آرشیوهای FTP را جستجو می‌کند.

برخی از جویشگرها برای تنها یک وب‌گاه(پایگاه وب) اینترنت به کار برده می‌شوند و در اصل جویشگری اختصاصی آن وب‌گاه هستند و تنها محتویات همان وب‌گاه را جستجو می‌کنند.

برخی دیگر نیز ممکن است با استفاده از SPIDERها محتویات وب‌گاه‌های زیادی را پیمایش کرده و چکیده‌ای از آن را در یک پایگاه اطلاعاتی به شکل شاخص‌گذاری‌شده نگهداری می‌کنند. کاربران سپس می‌توانند با جستجو کردن در این پایگاه داده به پایگاه وبی که اطلاعات موردنظر آن‌ها را در خود دارد پی ببرند.

منابع

  • کتاب الکترونیکی بر فراز موتورهای جستجو
  • شبکه فن آوری اطلاعات ایران   تاریخ : ۱۲ خرداد ۱۳۸۴    شاخه : وب
  • شبکه فن آوری اطلاعات ایران    تاریخ : ۲۰ مهر ۱۳۸۳      شاخه : وب
  • اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فن آوری اطلاعات  تاریخ : ۶ خرداد ۱۳۸۶      شاخه : وب
  • اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فن آوری اطلاعات  تاریخ : ۴ اردیبهشت ۱۳۸۳ شاخه : تجارت الکترونیک
  • اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فن آوری اطلاعات  تاریخ : ۷ آبان ۱۳۸۱         شاخه : وب
  • اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فن آوری اطلاعات  تاریخ : ۲۴ آذر ۱۳۸۰        شاخه : وب
  • روزنامه خراسان    تاریخ : ۲۵ مهر ۱۳۸۷     شاخه : وب
  • انجمن عملی دانشگاه شیخ بهایی
به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.