1000 تومان

تحقیق بررسی عوامل موثر بر تبلیغات کودکان ۹ تا ۱۱ سال

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۸۲ | قابل ویرایش

فهرست مطالب

موضوع رساله : بررسی عوامل موثر بر تبلیغات کودکان «۹ تا ۱۱ سال»

۱ـ تعریف تبلیغ

۲ـ تاریخچه تبلیغات

۳ـ از تبلیغات تجاری چه می دانیم

۴ـ به چه علت تبلیغ می کنیم

۵ـ وسایل انجام تبلیغ

۶ـ انواع مخاطبین در یک کار تبلیغاتی

۷ـ شرایط موفقیت در پیام

۸ـ تبلیغات نامرئی یا «تبلیغات غیر آشکار» «فرهنگ تبلیغات» اینترنت

۹ـ «فرهنگ واژه های تبلیغات» اینترنت

۱۰ـ نکات مورد توجه در یک برنامه تبلیغی صحیح و کار آرا

۱۱ـ عناصر تبلیغ

۱۲ـ نقش تحقیق در تبلیغات

۱۳ـ معجزه تحقیق در تبلیغات

۱۴ـ تله های تحقیق

۱۵ـ هشت عنوان مؤثر در تبلیغات (مقایسه اینترنتی)

۱۶ـ کودکان گروه هفت برای تبلیغات

۱۷ـ شعارهای تبلیغاتی

۱۸ـ علائم تجاری (Tread mary)  در یک کالای تبلیغاتی

۱۹ـ رنگ شناسی کودکان  جلالی مهدی

۲۰ـ تبلیغ مخصوص

۲۱ـ تبلیغ در محوله خرید

۲۲ـ گزارش کار

تعریف تبلیغ

تبلیغ در کلام از مصدر بلغ و به معنی آگاهی روان یا مطلع کردن می باشد و به کسی که در این راه فعالیت کند مبلغ یا تبلیغاتچی گفته می شود.

تبلیغ یا تحقیق رابطه مستقیم، دو جانبه، (اینفگ دارد. اگر در تبلیغ، تحقیق و ارزشیابی نباشد می توان گفت که تأثیر گذاری و تأثیر پذیری آن چندان ارزشی ندارد.

تبلیغ در مودم آگاهی ایجاد کرده، آنها را علاقه مند و تشویق به خرید  می نماید و نیز خرید هوشیار کند.

در تبلیغ همانگونه که گفته شد به مخاطب آگاهی دارد می شود. این آگاهی وارن را می تواند نوعی آموزش دانست، البته از نوع غیر رسمی، زیرا مخاطب به دنبال آموزش گرفتن نمی آید. بلکه ما هستیم که باید به سراغ او برویم.

این آگاهی وارن به تناسب تبحر مبلغ، ارزش آموزشی پیدا خواهد کرد، تبلیغد همان تعلیم نیست بلکه نوعی از آن می تواند باشد.

با توجه به مناسب گفته شد، تبلیغ و تبلیغات می تواند در بالا بردن توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باسم نقش بسزایی داشته باشد.

در تبلیغات برای این که اثر مطلوب را داشته باشیم باید بدانیم که بین پیام دهنده و پیام گیرند. چه و چگونه ارتباطی برقرار نمائیم که این امر به میزان تبحر مبلغ بستگی دارد. هر چه مبلغ در این مسیر کوشاتر باشد و با موضوع علمی و با زیرکی خاص برخورد نماید نتیجه بهتر و اثرات مطلوبتری سپری خواهد داشت.

تبلیغات

تبلیغات نیز مانند تمام علوم دیگر دارای تاریخچه ای کهن می باشد، زیرا از هنگامی که شر به زندگی اجتماعی روی آورد و تصمیم گرفت در جامعه زندگی کند و نیاز به داد و ستد پیدا کرد و محصولاتی برای فروش داشت نیاز به تبلیغ احساس شد، بنابراین اهالی شهر باید به گونه ای از کالاها یا کارون کالا باخبر می شدند به بازار می رفتند.

استاد کاران قدیم برای اینکه نام خود را جاودان سازند، بر روی تولیدات صنایع دستی خود نام یا علامتی که تحقیق آنها می کردند که امروزه به نام علائم تجاری تغییر نام پیدا کرده است.

هنگامی که این قطعات و صنایع دستی دست به دست می گشت نام و علائم آنها نیز زبان به زبان جاری می شد و این یک عمل تبلیغی بود.

«از تبلیغات تجاری چه می دانیم»

اما اگر بتوان مبدایی برای شکل گیری تبلیغات تجاری در ایران قایل می شد می باید دوران کوتاه صدرات امیر کبیر و اسر آغاز حرکت انگاشت. چرا که تا قبل از آن ایرانیان متاعی بیش از صد نیاز خود نداشته که برای عرضه آن نیاز به تبلیغ داشته باشند.

در عصر کوتاه سه سال ونیمه صدرات امیر کبیر آن سیاستمدار ایران دوست کوشید تا در روزنامه رسمی وقایع اتفاقیه از ساختن طرفهای چینی، بلور سازی، یافتن شال کرمانی و تولید حریر زربفت و … را مورد تشویق قرار می دهند. و شاید باید گفت این زمان به عنوان نقطه عطفی در تبلیغات بوده است. «تجارت جهانی تبلیغات، پروفسور حمید مولانا»

فرهنگ تبلیغات

شیوه ای از «تبلیغات» که در آن، آگهی دهنده، پیام خود را به گونه ای طراحی می کند که از حاشیه های پایین گسترهء شنوایی و بینایی مخاطبان بهره گیرد تا ضمیر نا خودآگاه آنها را متأثر سازد. بدین منظور از شگردهای مختلف الکترونیکی و کامپیوتری و روان شناختی توأم استفاده می شود.

حاشیه های پایین  گسترهء شنوایی شدتی، شامل صداهایی با شدت حدود چند دسی بل که درشرایط معمولی شنیده نمی شود، و حاشیه های پایین گسترهء شنوایی بسامدی، شامل صداهای دارای بسامد کمتر از ۲۰ هرتز است.

«در سال ۱۹۷۹ ، در چند فروشگاه زنجیره ای آمریکائی، در نوار موسیقی متداول در فروشگاهها، صدای ضبط شده را «من دزدی نمی کنم!» را با شدت صوتی کم در هر چند ثانیه به موسیقی اضافه کردند، به طوری که حس شنوایی خودآگاه آن را دریافت نمی کرد. طبق ادعا، نتیجه این شد که در مدت نه ماه، تعداد سرقت ها در فروشگاهها به ۳۷ درصد کاهش یافت».

حاشیه های پایین گسترهء بینایی عمده شامل تشخیص ناخودآگاه صحنه های نمایشی گذرا در مدن زمان کوتاه است.چشم انسان، صحنه های نمایشی را که مدت زمان آنها کمتر از حدود یک دوازدهم ثانیه باشد (مثلا یک بیستم ثانیه) نمی تواند تشخیص دهد.

«یک متخصص بازار شناسی در سال ۱۹۵۸،«درباره تبلیغات نامرئی»، آزمایشی انجام داد و در آن، همزمان با نمایش یک فیلم، اسلایدهایی با مدت زمان سه هزارم ثانیه را در هر پنج ثانیه یک بار نمایش داد که آنها پیغام نوشته ء «کوکاکولا بنوشید!» وجود داشت؛ پس از نمایش فیلم، به ادعای وی، فروش کوکاکولا در سالن حدود ۵۸ در صد افزایش یافت».

«فرهنگ واژه های تبلیغات»

در «مدیریت روابط عمومی» دفتری وابسته به سازمان یا یک مؤسسه تجاری مستقل، که بر اساس شیوه های علمی و حرفه ای، امور روابط عمومی یک سازمان را انجام می دهد.

(یک مسئله نمونه این است که سازمانی به دفتر روابط عمومی وابسته خود و یا به یک دفتر روابط عمومی مستقل مراجعه می کند و سفارش می دهد که در مدت یک سال شهرت مثبت سازمان را بیست درصد افزایش دهد. اندازه گیری شهرت مثبت به شیوه های گوناگون مثلاً «نظر سنجی» امکان پذیر است)

یک دفتر روابط عمومی نوعی، از قسمتهای زیر تشکیل می شود :

  1. مدیر عامل یا رئیس کل و غیره که بالاترین مقام دفتر روابط عمومی است.
  2. مدیرت داخلی و اداری ـ مالی، که امور هماهنگی قسمتها و تنظیم اجرای قرار دادها را به عهده
  3. مدیریتی طراحی مطلب، که مشابه مدیریت «خلاقیت آگهی» در تبلیغات است و کلیات و پیام درج شدنی در متون و برنامه های پخش را تعیین می کند.
به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.