2000 تومان

مقاله فن آوری نوین دستگاههای راهسازی در بستر راهبردهای سنتی نگهداری

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۱۶ | قابل ویرایش

چکیده

در این جستار کوشش نویسنده بر ان بوده است تا نشان دهد مشخصات فن آوری سیستمها ی ماشینی باید هماهنگ و متناسب با سیستم های (مدیریت)

انسانی باشد همچنین ویژگی مهم فن آوری نوین ماشین آلات که عناصر ان در یک نظام عمومی با یکدیگردر ارتباط و تعامل ساختاری و بنیادی هستند نمی تواند با نگرش جزیره ای وجدای ازیکدیگر سازگاری داسته باشد به عبارتی :نمی توان حوزه مدیریت نگهداری را از سایر حوزه های مدیریتی دیگر مرتبط با ماشین آلات (در خرید بهره برداری و نگهداری) جدا نمود.

بدین ترتیب موضوع تگهداری ماشیت آلات راهسازی که در اینجا بیان شده است می تواند از چار چوب تنگ خود خارج شدهوبه نگرشی عام در سیستم های در سیتم های نگهداری بدل می شود امید که در انتقال این مقصود زبان وبیانی روان بکار گرفته باشد.

تذکر ای نکته را لازم می دانم که اگرچه ماشین آلات راهسازی در عام ترین مفهوم آن ماشین آلاتی تولیدی هستنداما شیوه راهبرد و نگهداری انها در برخی موارد اساسی با ماشین آلات ثابت دارد تفاوت هایی دارد که بخشی از ان از نگرش عرفی به این گونه ماشین آلات ناشی می شود.

چرا موضوع نگهداری ماشین آلات راهسازی و معدنی جستاری قابل اعتنا است؟

وجود پروژه های عظیم راهسازی . سد سازی .توسعه شبکه راه آهن کشور .زیر ساخت پالایشگاه هاو خطوط انتقال نفت و گاز و اب و….. که ورود انبوه دستگاه های راهسازی و عمرانی نوودست دوم به کشور را ایجاب کرده است ونگهداری ماشین های راهسازی و معدنی را با چالشی نوین مواجه ساخته است .

نبو آمارهای دقیق از تعداد ماشین های خریداری شده نو از نمایندگی های شرکت سازنده خارجی اعم از اروپایی یا اسیایی (ژاپن .کره واخیر چین) و یا دست دوم بخصوص از حراجی های دوبی یا هلند و …. حجم دلاری (یا ریالی )خرید این کالای مهم سرمایه ای.آن را در چنان هاله ای از ابهام قرار داده است که هیچ نهاد ملی یا مدنی در اندیشه کنترل سرمایه عظیمی که در این بخش مهم صنعت کشور در گردش است.نیست

تنها در سال ۸۳ شرکت ساخت ماشین آلات راهسازی ایران-هپکو ۱۵۰ میلیون یورو انواع دستگاه های راهسازی را به شرکت ها یا اشخاص حقیقی درگیر با پروژه های عمرانی یا معدنی فر وخته است

در طی همین سال در حدود ۱۸۰۰ دستگاه  لودر .بیل .بلدوزر .گریدر .غلتک ودامپتراک نو به ارزش هر دست کاه ۱۲۰۰۰۰ یورو تقریبا” معدل۲۱۶ میلیئن یورو به کشور وارد شده است به این رقم باید دستگاه های بسیار گران قیمت تونل به ارزش متوسط هر دستگاه ۱۰۰۰۰۰۰یورو وروهددر به ارزش T.B.M متوسط۷۰۰۰۰۰ یورو را نیز افزود .میزان خرید دستگاه های دست دوم از دوبی (حراجی ریچی برادرز )و هلند ۳و۶میلیون بر اورده شده است.

حوزه مدیریت خریدار و یا کاربر ماشین الات

۱.مدیریت سر مایه که عبارت است از نحوه گزینش صحیح ماشین به لحاظ اهداف بهره برداری به لحاظ نوع اندازه  قابلیت مانور .سطح فن اوری قابلیت سرویس دهی سریع وانتخاب درست شرکت فروشنده بر اساس تعهدا ت او به  خدمات پس از فروش مورد نیاز دستگاه.

۲.مدیریت بهره بردای که عبارت از انتخاب درست دستگاه در محل بهره برداری.

(بسته به نوع زمین یا جابجایی مواد )گماردن اپراتور ماهر با با تجربه و امزش دیده برای کار روی ماشین بکارگیری تجهیزات الحاقی مناسب روی دستگاه برای انجام عملیات مورد نظر بکارکیری ماشین با توجه به ظرفیت وتوانمندی طراحی شده ان در راستای کاری که باید انجام شود.

۳.مدیریت نگهداری که عبارت است از سازماندهی نیروی انسانی.نرم افزارهای ویژه تاسیسات و ابزارهای دقیق مخصوص و عمومی مناسب برای سرویس و نگهداری تامین به موقع قطعات و انجام تعمیرات مورد نیاز در کو تاهترین زمان مطابق دستو العمل های شرکتسازنده با هدف امهدا به کار نگهداشتن در سایت های عملیاتی و بهره برداری از ماشین در طول عمر مفید طراحی شده انها.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.