3000 تومان

مقاله تکنولوژی صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۲۰ | قابل ویرایش

معرفی

بیوتکنولوژی صنعتی (یا سفید) ، کاربرد بیوتکنولوژی در فرایندهای صنعتی، موضوعی است که به سرعت در حال بدست آوردن تقدم در موارد مورد بحث آنها در صنعت، سیاست،آکادمی وNGOS است.

چرا؟ زیرا بیوتکنولوژی سفید فرصت های بسیار بزرگی را نه فقط برای اقتصاد، بلکه به همان اندازه برای محیط ما و جامعه ما پیشنهاد می کند.مطالعات اخیر از مؤسسه مکینسی و اوکو،همچنین گزارشاتOECD ،نیاز توجه جدی به ساخت یک استراتژی اروپایی برای بیوتکنولوژی سفید تؤاما در میان صنعت، سیاستمداران و دانشمندان را نشان می دهد.

ایالات متحده ی آمریکا در حال شرکت سریع در این زمینه است.دلیل اخیر ایالات متحده ی امریکا انگیزه ی بیوتکنولوژی صنعتی /سفید را به عنوان بخشی از برنامه ی دولتی پذیرفته و بودجه ای سیاسی برای طرح یک “نقشه”برای تسهیل توسعه ی تکمیل کاربرد این شکل از بیوتکنولوژی اختصاص داده است.

نباید سیاست ایالات متحده امریکا را به سادگی تقلید کنیم.در عوض،اعضا ایالت فردی و اروپایی باید توانایی زیادی را که این قاره به لحاظ دانش،فعالیت های صنعتی و مؤسسات تحقیق آکادمیک پیشنهاد می کند،به کار ببرد.

بیو تکنولوژی صنعتی چیست؟

بیوتکنولوژی صنعتی ،که همچنین به عنوان بیوتکنولوژی سفید یا حتی محیطی شناخته می شود،کاربرد مدرن و تقاضای بیوتکنولوژی برای تولید ادامه پذیر بیو شیمیایی ها،مواد زیستی و سوخت های زیستی از منابع قابل تجدید،با استفاده از سلول های زنده و یا آنزیم های آنها است. این به طور کلی در فرایندهای تمیزتر با حداقل تولید مواد باطل و کاربرد انرژی منتج می شود(شکل ۱ را در زیر ببینید).

بیو تکنولوژی صنعتی می تواند از بیوتکنولوژی (قرمز) مربوط به داروشناسی یا بیوتکنولوژی (سبز) کشاورزی متفاوت باشد.بیوتکنولوژی “قرمز”به بخش سلامت محدود می شود،در حالیکه بیوتکنولوژی “سبز” برای بخش کاشت مواد غذایی  استفاده می شود.

بیو تکنولوژی صنعتی به طور عمده بر تکنولوژی تخمیر و بیوکاتالیسیس پایه گذاری می شود.در یک محیط شامل،که میکروارگانیسم های غیرGM از نظر ژنتیکی اصلاح شده اند(برای مثال ،مخمر،قارچ و باکتری) یا سلول از منشا انسان یا حیوان شکل می گیرد، در واکنشگرهای زیستی بسته کشت میشوند تا تنوع کالاها را تولید کنند.

درغیر این صورت،آنزیم ها که از این میکروارگانیسم ها مشتق می شوند،برای تسریع یک تغییر به منظور تولید محصولات مطلوب به کار برده می شوند.

هیدروژن شیمیایی های بی ظرف

فعالیت هاو فرصت ها در این زمینه در نتیجه شکست در ژنوم ها ،ژنتیک های مولکولی،مهندسی متابولیک و کاتالیزورها به سرعت در حال رشد هستند.

وعده ها در حال به وقوع پیوستن هستند و سلول ها اکنون می توانند به عنوان ریز سازنده های بسیار کوچک استفاده شوند که می توانند با توجه به سودمندی،ایمنی وحداقل بار محیطی مورد خوشبینی واقع شوند. شکل ۱ زنجیره ارزش بیوتکنولوژی صنعتی را نشان می دهد.

مواد خام،شامل محصولات و به واسطه ی محصولات آلیاز منابع کشاورزی و خانگی ،به شکر تبدیل می شوند که می تواند به آسانی بوسیله ی (میکرو)ارگانیسم های مناسب به محصولات مطلوب تبدیل شود.

محصولات نمونه ای شامل آنزیم ها ،ویتامین ها ،طعم دهنده ها و مواد شیمیایی خالص از قبیل ساخت دستگاه های کایرال برای صنعت مربوط به داروشناسی می شوند. به طور سنتی،نذرلندز یک جای ثابت قوی در این زنجیره اصلی ،اهمیت زیاد و بازیکن های بین المللی در شغل کشاورزی ،تغذیه  و صنعت شیمی را داراست.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.