4000 تومان

مقاله طراحی فنی استادیوم ورزشی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۱۰ | قابل ویرایش

مقدمه

۱۳۵۰ هجری شمسی این جزیره هیچ گونه امکانات ورزشی در خود نداشت. در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک ورزشگاه به نام جهان پهلوان تختی با گنجایش دو هزار نفر که دارای زمین فوتبال بود، در این جزیره ساخته شد که تاکنون در دو نوبت برای افزایش گنجایش آن و ساخت چمن مصنوعی، تعمیراتی در آن انجام شده است.

از سال ‪ ۱۳۵۷و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تا سال ‪ ،۱۳۸۴به دلیل مشکلات جنگ تحمیلی و اولویت‌های سازندگی و زیر بنایی دیگر، تنها سه مجموعه ورزشی شامل یک سالن چند منظوره و دو مجموعه ورزشی دیگر در این جزیره ساخته شد

بیشترین ساخت و سازهای امکانات و مجموعه‌های ورزشی در جزیره قشم مربوط به دوره دولت نهم است. با پایان یافتن طرح‌های در دست اجرای ورزشی این جزیره که پایان نیمه اول سال آینده است، میانگین سرانه فضای ورزشی جزیره به حد استاندارد (یک متر) خواهد رسید.

به دلیل محرومیت بیش از حد مردم قشم، سازمانها و نهادهای متعددی در توسعه و ساخت و ساز در این جزیره فعال هستند. در تامین نیازهای ورزشی مردم علاوه بر اعتبارات دولتی سازمان تربیت بدنی، منابع مالی دیگری شامل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، سفرهای استانی ریاست محترم جمهوری و سازمان منطقه آزاد قشم که برای از بین بردن فقر ورزشی جزیره تخصیص داده اند.

این جزیره در قبل از انقلاب با جمعیتی حدود ‪ ۳۰هزار نفر فقط یک استادیوم در شهر قشم داشت و دیگر ساکنان این جزیره هیچ نوع امکانات ورزشی دیگری نداشتند

امکانات ورزشی در حال احداث

بیش از ‪ ۱۰مجموعه ورزشی با اعتبار پنجاه میلیارد ریال در حال ساخت (در بهمن ۸۷) در جزیره قشم وجود دارد که بعضی از آنان با اعتبارات از منابع متفاوت به قرار زیر است:

– ساخت خوابگاه ویژه ورزشکاران در شهر قشم با ظرفیت ‪ ۱۵۰نفر در سه هزار مترمربع زمین و زیر بنای یک هزار و ‪ ۴۰۰متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد ریال که از سال ‪ ۱۳۸۵آغاز و در تا پایان بهمن ماه به بهره برداری خواهد رسید

– احداث سالن چند منظوره ورزشی (فوتسال، والیبال، بسکتبال و هندبال) با زیر بنای یک هزار و ‪ ۲۵۰متر و استادیوم ورزشی فوتبال که دارای پیست دو ومیدانی است در منطقه رمچاه در زمینی به مساحت دو هکتار که تا کنون بیش از ‪ ۵۰درصد کارهای اجرایی آن انجام شده و تا مرداد سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

– احداث سالن چند منظوره ورزشی با زیر بنای یک هزار و ‪ ۲۵۰متر و استادیوم ورزشی فوتبال در بندر درگهان در زمینی به مساحت دو هکتار که شامل زمین فوتبال، پیست دوومیدانی، رختکن و جایگاه ویژه تماشاگران است.

– احداث سالن چند منظوره ورزشی با زیر بنای سه هزار و ‪ ۷۰۰متر و استادیوم پنج هزار نفره شهر قشم که تا بیست هزار نفر قابل افزایش است در زمینی به وسعت ‪ ۱۰هکتار و اعتبار بیش از سه میلیارد ریال.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.