1000 تومان

مقاله مواد نوری

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۱۷ | قابل ویرایش

منشور Glan-Thompson

دو منشور ساخته شده از ماده  ( Usually Calate ) bire fringent در طول وترهایشان به یکدیگر متصل می شوند . ضخامت لایه چسب و شاخص آن دقیقاً کنترل می شود .

معمولاً برخورد یک اشعه به سطح خارجی یک منشور بسته به قطبش دو اشعه مجزا ( یک اشعه معمولی و یک اشعه غیر معمولی ( ویژه ) تقسیم می شود . اشعه غیر معمولی ( ویژه ) بدون شکست مستقیماً عبور می کند اما اشعه معمولی در جهت ( زاویه )  Brewster شکسته می شود . این موضوع علاوه بر این در  ( ۵.۴.۴.۱) مواد bire fringent بحث می شود.

ابزار ( دستگاه ) معمولاً در شکل یک چهارضلعی ساخته می شود این موشوع رسیدن به فلز را در برخورد اشعه به سطح منشور ( برای سیستم بازتاب ) ممکن می سازد . و هنوز هم با سطح قطری در زاویه مناسب تر مواجه می شود . در ابزارهای واقعی سطوح ورودی و خروجی حتماً بازتاب می شوند.

مواد bire fringent

bire fringent یک خاصیت در بعضی از مواد است به طوریکه نور از قطبشهای مختلف یک فهرست متفاوت انکساری با آن ماده می چیند .یک اشعه غیر قطبیده یا باریکه ای از نور ازامواج عمودی واقعی قطبیده تشکیل می شود که این دو اشعه مجزا در داخل ماده bire fringent تقسیم می شود عملکرد ( طرزکار ) جداکنندهها و منتشر کندهها ( پخش کننده ها ) برانار bire fringent استوار می باشد ( یا در حداقل قطبش ) . مواد بسیاری وجود دارند که خواص bire fringent رانشان می دهند .

Calcite  () و  rutile   ( ) معولاً به خاطرخواص bire fringent شان استفاده می شوند . کوارتز نیز این خواص را دارد می تواند درموقعیتهای زیادی ایجاد مشکل کند . یک ماده bire fringent یک ساختار کریستالی دارد.

در داخل این ساختار یک محور نوری وجود دارد . ( در بعضی ازمواد بیشتر از یکی ) هنگامی که یک اشعه تحت یک زاویه به محور نوری کربستال وارد می شود آن اشعه به دو اشعه تقسیم می شود.

یک اشعه ( معمولی ) قطبش عمودی دارد اشعه دیگر ( اشعه غیر معمولی ) نسبت به اشعه معمولی قطبش  Orthogonal دارد . برای اشعه معمولی ماده یک فهرست انکسای ثابت را نماش می دهد ( در مورد  Calcite  ۶۶/۱ ) برای اشعه غیر معمولی بسته به زوایه برخورد بخشی از اشعه اصلی ماده یک فهرست انکساری متغییر را نمایش می دهد.

Isolators (جداکننده ها)‌

یک جداکننده یک ابزاری است ک اجازه می دهد تا نور در طول یک رشته در یک جهت عبور کند اما نه در جهت مخالف . در عمل آن کاملاً شبیه یک دیود در جهان الکتریکی است . جداکننده ها در سیستمهای نوری در بسیاری نقشها ( وظایف ) لازم می شوند . معمولی ترین آن جلوگیری از بازتابهای   Coming back clown یک فیبر از دوباره وارد شده و تجزیه ( فروپاشی )‌عملیات یک لیزر است.

بیشتر پدیده های خارق العاده نوری دوجهته هستند و بنابراین ساختمان یک جداکننده به قابل فهمی   We might Like نیست . با وجود این یک پدیده نوری دوجهته نیست . این «‌اثر فارادی » است . این اثر وابسته به قطبش است بنابراین بر طبق استفاده از آن شما بایستی قطبش را حساب کنید.

اثر فارادی  The Faraday Effect

اثر فارادی هنگامی که بعضی از مواد ا زجمله  ( Yttrium – Iron – Garnet )   در یک میدان مغناطیسی قوی قرار می گیرند بدست می آید . عبور نور در داخل مواد سطح قطبش آن را ( بردارهای میدان  الکتریکی و مغناطیسی ) با یک مقدار شبیه طول و قدرت میدان مغناطیسی چرخانده است.

این می تواند مفید باشد اما حالت بسیار مهم آن است که اثر نامتقارن است عبور نور در یک جهت ممکن است قطبش آنرا درست ۴۵ درجه چرخانده باشد . عبور نور در جهت دیگر قطبش آن را به چپ با یک مقدار یکسان ( در این مورد ۴۵ درجه ) خواهد چرخاند .

چرخش مخالف جهتهایی در ارتباط با جهت اشعه نور است اما در جهت مشابه ارتباط با Rotator جداکننده ها استفاده می شود در موقعیتهای بسیار تا نوری را که فقط در یک جهت عبور می کند فراهم کند . این برای زمان اتصال یک لیزر به یک رشته ( فیبر ) لازم است.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.