2000 تومان

مقاله هنر و معماری قرن بیستم

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۳۱ | قابل ویرایش

اکسپرسیونیسم

ادوارد مانچ ، The Scream (جیغ) ، ۱۸۹۳ ، نقاشی رنگ و روغن. ماهیت گویا و روش ارتباط.

Fauves : در فرانسه به معنای حیوانات وحشی است و به استفاده از رنگهای درهم و برهم و سطوح مسطح اشاره می کند. همراه اثر سیزان ـ اندری دی رین درباره تیمز هنری ماتیز : از سطوح و رنگ تند استفاده کرده است بیشتر به سطوح علاقمند است.

تابلوی مادام ماتیز (نوار سبز ، ۱۹۰۵ نقاشی رنگ وروغن ، ۱۲× ۱۶ از نوری استفاده کرده است که از منابع متفاوت منعکس می شود ـ از رنگهای مکمل استفاده شده است. ـ تابلوی زن اول ماتیز.

واسیلی کندیسکی : معتقد است که رنگها کیفیت معنوی دارند و به نظر     می رسد که این امر به همراه رنگهای ویژه می باشد.

ـ معتقد است که هنر خوب در نتیجه انعکاس ماهیت اخلاقی خوب در هنرمند می باشد. نقاشی شماره ۱۹۱۴ ، ۲۰۱ ، نقاشی رنگ وروغن ، ۴ × ۵۴

ـ مبتی است بر سمقونی رنگها ـ از خطوط و اشکال انتزاعی استفاده کرده است.

فتوریست : به تأثیرات مثبت صنعتی شدن در دنیای غرب معتقد می باشد. در بیانیه آنها از WWI حمایت می شود که تصور می کنند عامل مهمی است و برای همیشه به جنگ خاتمه می دهند قهوه ای مایل به قرمز در Boccioni ، شکل بی نظیر تداوم در فضا ، مجسمه برنزی ، ۱۹۱۳

کوبیسم : ـ به صورت روشی توسعه یافته است که تمام جوانب یک شیء را در دو بعد نشان می دهد. ـ توسط جرج براکو ارائه شد اما توسط پیکاسو شهرت بیشتری یافت. کوبیسم تحلیلی که با رنگ سرو کار دارد و کوبیسم ترکیبی که از اشیاء گروهی استفاده می کند.

فرانک لویدرایت

معتقد بود که معماری باید دارای مکان ویژه باشد.

ـ فکر می کرد که معماری باید پیرامون را منعکس کند.

آبشار ، ۱۹۳۶ ، Bear Run ، پنسیلوانیا

ـ به وی‍ژه برای محیط پیرامون طراحی شده است. ـ بی نظیر است و نمی توان در جای دیگر دوباره آنرا به وجود آورد. ـ از برخی مواد استفاده کرده است که از آن محیط گرفته شده است یعنی سنگ معدن سنگ در ساختار خانه و چوب درختان نزدیک.

از بین مدرسه های طراحی مربوط یا شاخص قرن بیستم. زیبا شناختی تحت تأثیر قرار داشت و از تکنیکها و مواد به کار رفته به ویژه در تولید و ساخت مشتق شده بود. [آلمان ، مدرسه معماری یافته شده توسط والترگروپیس: Bau ، ساختار ، معماری از دوره آلمان برجسته ، از بیان کردن تا سکونت داشتن ، اقامت گزیدن + مساعد بودن ، منزل (از دورۀ متوسط آلمان برجسته ، آلمان برجستۀ قدیمی].

با هوس ، مدرسۀ هنر و معماری در آلمان ، باهوس ، آموزش هنری را از طریق ترکیب آموزش هنرهای محض با مطالعۀ حرفه ها منقلب ساخت. این مدرسه با این تصور ساخته شده بود که این طراحی صرفاً جامعه را منعکس نمی کند بلکه در واقع به بهبود آن کمک می کند.

باهوس در ویه مار در سال ۱۹۱۹ تأسیس شد و توسط والترگروپیس به همراه دانشکده ای اداره گردید که شامل پاول کِلی ، لیونل فین اینگر ، واسیلی کندیسکی ، لاسلومولی ـ نگی و مارسل برواِر بود.

برنامۀ آموزشی شامل مهارت، عملکردی در هر زمینه به همراه تمرکز روی مشکلات صنعتی تولید انبوه می شد. سبک باهوس با توجه به اقتصاد روش توصیف می شود که دارای شکل هندسی مشخص و طراحی است که با توجه به ماهیت مواد به کار رفته در نظر گرفته می شود.

تاریخچه باهاوس

آغاز دورۀ طراحی : جنبش باهوس تأثیر مهمی بر توسعۀ طراحی و معماری در قرن بیستم داشته است. در واقع در تکنیکها و ایده ها جزء اندیشه های تازه بوده است. این مدرسۀ مشهور طراحی تأثیر چشمگیری بر معماری مدرن ، هنرهای صنعتی و گرافیک داشته است.

این مدرسۀ آلمانی مشهور در طراحی تأثیر چشمگیری بر معماری مدرن ، صنعت و هنرهای گرافیک و طراحی تئاتر داشته است. این مدرسه در سال ۱۹۱۹ توسط والترگروپیس معماری در ویه مار به صورت ادغام اکادمی هنر و هنرها و مدرسۀ حرفه ها تأسیس شده است.

باهوس مبتنی بود بر اصول طراح انگلیسی قرن نوزدهم یعنی ویلیام موریس و هنرهای زیبا و حرفه های تجربی وجود داشته باشد. همچنین بستگی دارد به اصول بیشتر مربوط به آینده که هنر مدرن و معماری باید پاسخگوی نیازها و تأثیرات دنیای صنعتی مدرن باشد و اینکه باید طرحهای خوبی آزمایش استانداردهای زیبایی شناختی و مهندسی دقیق را انجام دهد.

بنابراین کلاسهایی در حرفه ها ، چاپ ، طرح تجاری و صنعتی ، همچنین مجسمه سازی ، نقاشی و معماری پیشنهاد شد. همچنین سبک باهوس بعداً به عنوان سبک بین المللی شناخته شد و با توجه به نشانه های نبود نمای تزئینی و پرتجمل و هماهنگ بین عملکرد و زیبایی شناختی و ابزار تکنیکی به کار رفته مورد بررسی قرار گرفت.

آموزش جدید : در سال ۱۹۲۵ بایوس به صورت گروهی از شیشه های مستطیلی کامل و ساختمانهای محض در دسو درآمد که توسط گروپیس طراحی شده بود. سبک باهوس در دسو با توجه به تأکید بر نمایش زیبایی و اشباع مواد اساسی و غیر تزیینی به صورت دقیق تر و کاربردی تر در آمد. معلمان باهوس افراد بسیار مؤثری بودند. هنرمندانی مثل پاول کلی ، واسیلی کندیسکی و لازل مولی ـ نگی پیرامون معماری و طراحانی مثل والترگروپیس و مارسل برواِر.

نشانه هایی در ایالات متحدۀ آمریکا

مدرسۀ باهوس حتی تا ۱۵ سال قبل از اینکه توسط هیتلر سرکوب شود وجود نداشته است. اغلب هنرمندان به ایالات متحدۀ آمریکا رفتند و در آنجا موفقیتهای گسترده ای داشتند. اگر چه باهوس محصول ایدئولوژی اجتماعی است ، این جنبه ها در آمریکا کمتر و کمتر اهمیت پیدا کردند و در نهایت عقیده های باهوس به طور کاملی در هیئتهای ایدئولوژیکی پیاده شد.

والترگروپیس در هاروارد آموزش دید و بسیاری از معماران مهم در سخنرانی او حضور داشتند مثل فیلیپ جانسون که مدیر بعدی MOMA در نیویورک بود. میس وان دِرهو رئیس ادارۀ معماری در انجمن لینوایس در صنعت شد و بسیاری از مقررات قبلی باهوس به صورت معماری موفقیت آمیز و طراحی آمریکای پس از جنگ  تبدیل شد.

چارلز اما مثالی است از اینکه تأثیر طراحی باهوس و معماری چقدر مهم می باشد. در دوران خوشی اروپا در سال ۱۹۲۸ ساختمانهایی را دید که توسط میس v.d رو ، لی کوربوسیر و والترگروپیس طراحی بود. بعداً اما این تأثیر را به صورت اتصالات دارای برق در احساسات خود توصیف می کند همانند احساس سرمایی که در شخص به وجود می آید.

باهوس: یک مدرسۀ آلمانی در هنر است که حرفه ها ، طراحی و معماری (دیدگاه بی پایه) را در بر می گیرد. به عنوان جنبش هنری با سالهای جمهوری ویه مار در سالهای ۱۹۳۳ – ۱۹۱۹ مقارن می باشد. اگر چه مدارس سنتی هنر در دورۀ ویل مین محافظه کارانه بود و معمولاً نسبت به اثر آوانت ـ گارد خصومت آمیز بود ، باهوس جزء پیشگامان ابداع در هر جنبه از هنر تکنیکهای آموزشی در تولید و نمایش بود.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.