2000 تومان

پایان نامه امنیت و خصوصی سازی RFID

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۸۶ | قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

مقدمه

فصل اول: بررسی نرم افزاری سیستم RFID و عملکرد EPC در آن

مشخصات سامانه RFID

۱-۱- انواع برچسب ها

۲-۱- بررسی دستگاه خواننده

۳-۱- میان افزار

۴-۱- مشاهدات یک دستگاه خواننده

۵-۱- فیلتر کردن رویداد

۶-۱- معرفی EPC

۷-۱- سرویس نامگذاری اشیا

۸-۱- بررسی عملکرد زنجیره EPC

فصل دوم : بررسی سخت افزاری سیستم های RFID ، فرکانس ها و استانداردهای موجود

اصول فناوری RFID

۱-۲- انواع RFID از نظر محدوده فرکانس

۲-۲- پیوستگی قیاسی

۳-۲- دامنه های فرکانسی

 

۴-۲- استانداردهای RFID

 

فصل سوم : چالش های تکنیکی و استراتژی های پیش روی سیستم های RFID

 

چااش های تکنیکی و استراتژی ها

 

۱- ۳- هزینه RIFD

 

۲- ۳- استانداردهای RFID

 

۳- ۳- انتخاب برچسب و خواننده

 

۴- ۳- مدیریت داده ها

 

۵- ۳- یکپارچه سازی سیستم

 

۶- ۳- امنیت

 

فصل چهارم : بررسی روشهای پیاده سازی امنیت و خصوصی ساری در سیستم های RFID

 

روشهای امنیتی

 

۱- ۴ – برچسب مسدود کننده

 

۲- ۴- استفاده از ابزار پراکسی

 

۳- ۴- مدل حفاظتی کانال جهت مخالف

 

۴- ۴- استفاده از دیودهای سنسوری حساس در برچسب

 

۵- ۴- ماشین لباسشوئی هوشمند

 

۶- ۴- روش سخت افزاری

 

۶- ۴- روش حذفی

 

منابع و ماخذ

 

مقدمه

RFID به معنی ابزار تشخیص امواج رادیویی است. RFID  یک تکنولوژی برای شناسایی خودکار اشیا است. در برچسب های RFID یک وسیله الکتریکی با یک قلم کالا ضمیمه می شودو به مجرد درخواست انتقال کالا اطلاعاتی را از قبیل ویژگی محصولات و… در اختیار قرار می دهد.

برچسب RFID دستگاه ­الکترونیکی کوچکی است که شامل یک تراشه کوچک و یک آنتن می­باشد. این تراشه قادر به حمل ۲۰۰۰ بایت اطلاعات یا کمتر است. برای روشن­تر شدن مطلب می­توان گفت دستگاه RFID کاربردی شبیه بارکد و نوارهای مغناطیسی نصب شده روی کارت های اعتباری دارد.

RFID  برای هر شی یک مشخصه واحد ایجاد می کند که از دیگر اشیا قابل شناسایی خواهد شد. و همین طور که از روی بارکد یا نوار مغناطیسی می­توان اطلاعات را خواند RFID  هم می­تواند توسط خواننده ها، خوانده شده و از آن طریق اطلاعات آن دریافت یا اصلاح شود.

در سالهای اخیر روش های شناسایی خودکار در میان صنایع، حرفه ها و شرکتهای مختلف عمومیت یافته اند. از این روشها برای جمع آوری اطلاعات در مورد افراد، حیوانات، کالاها و محصولات در حال حمل استفاده می شود.

جدول ۱ انتهای مقدمه، ضمن مقایسه سامانه های عمومی خودکار مزایا و معایب هر یک را نیز نشان می دهد.  به نظر می رسد که فناوری شناسایی با امواج فرکانس رادیویی یا  RFID  فناوری نوینی است که انقلابی در بهره وری تجاری به وجود آورده است.

خواننده ها می توانند برچسب ها را با سرعت هزاران متر در ثانیه اسکن کنند. محصولات هنگامی که از یک جایگاه به جایگاه دیگر حرکت داده می شوند ردیابی می گردند. اصلاح کردن صنعتی واسطه ها، حمایت از زنجیره مدیریت و بهترین لیست موجودی محصولات، تجدید حیوانات در نوعی که کمبود دارند همگی می تواند از کاربردهای RFID باشد.

چکیده

در شناسایی امواج رادیویی RFID از یک متد از انباره های دور افتاده و داده های بازیافتی در برچسب های کوچک و ارزان استفاده می شود. سیستم های RFID از برچسب های دارای شناسه منحصر به فرد و دستگاه های خواننده که برای مدیریت و دستیابی به اطلاعات آنها می باشند تشکیل شده اند.

شناسایی خودکار از طریق فرکانس رادیویی به دنبال ایجاد تغییرات کلی در زمینه مدیریت زنجیره تولید است و می­کوشد تا به صرفه­جویی اقتصادی در کلیه خطوط از بالا تا پایین بپردازد. RFID در ابتدای استفاده از آن، در بهبود مدیریت زنجیره تولید صنایع مختلف و مکان­هایی که مدیریت پیگیری کالاها از اهمیت ویژه­ای برخوردار بود، مورداستفاده قرار می­گرفت.

اما کم کم با ظهور شبکه جهانی کدهای الکترونیکی، ارزش RFID  بیش از پیش برای صاحبان صنایع مشخص شد. با استفاده از این شبکه، چالش­های دنیای واقعی از طریق انتشار خودکار اطلاعات، ارزیابی لحظه­ای و یا دقت اطلاعات برای همه بخش­های موجود در زنجیره تولید برطرف شد. لذا در دو فصل ابتدایی به بررسی نرم افزاری و سخت افزاری آن پرداخته ایم.

با توجه به این که فناوریRFID با سرعت چشمگیری در حال رشد و توسعه بوده و بالطبع هر نوع تکنولوژی با این سرعت رشد گاها دچار نواقصی نیز می باشد. نکته ای که وجود دارد این است که تنها نباید نکات مثبت این تکنولوژی را مشاهده کرد و چشمانمان را بر روی نکات منفی آن ببندیم.

واقعیت این است که در RFID نیز همچون سایر تکنولوژیهای موجود تهدیداتی وجود دارد که اگر با دقت نظر به آنها نگاه نشود آنچنان اثرات مخربی از خود به جای خواهد گذاشت که همه ما روزی عطای آن را به لقایش خواهیم بخشید.

انواع برچسب های RFID

به طور کلی سه نوع برچسب وجود دارد که عبارتند از:

۱- برچسب های غیرفعال: این نوع برچسب ها هیچ منبع تولید انرژی درونی ندارند و انرژی خود را از طریق سیگنال ­های RF که توسط دستگاه خواننده ارسال و توسط آنتن موجود در برچسب دریافت می­شود، تامین می­کنند.

۲- برچسب های نیمه منفعل: بسیار شبیه برچسب ای غیرفعال است، با این تفاوت که باتری کوچکی در آنها وجود دارد و انرژی لازم برای فعال شدن مدار داخل آنها را فراهم می­سازد.

۳- برچسب های فعال: این برچسب ها دارای یک منبع انرژی داخلی می­باشند که توانایی انتقال اطلاعات در فواصل دورتر را فراهم می­کند. این سه نوع برچسب از جهات دیگری چون سایز، دامنه پاسخ­گویی، سرعت پاسخ­گویی و… نیز با هم تفاوت هایی دارند. این خواص با حرکت از برچسب های فعال به سوی غیرفعال به صورت زیر تغییر می کنند: اندازه، دامنه پاسخ­گویی،  قیمت، سرعت پاسخ گویی و قابلیت اطمینان آنها افزایش می یابد.  

 

خصوصیت برچسبها

همانطور که گفته شد برچسب ها وسیله شناسایی متصل شده به کالا، شی و فردی هستند که ما می خواهیم آن را ردیابی کنیم. مهمترین خصوصیات برچسبهای RFID شامل موارد زیر است:

 نوع بسته بندی برچسبها: برچسب ها می توانند در داخل دکمه هایی ار جنسPVC ، اجناس شیشه ای، جواهرات یا برچسبهای کاغذی یا کارتهای پلاستیکی پنهان شوند. استاندارد DIN/ISO 69873، مواردی را برای تعبیه برچسبها در داخل ابزارآلات ماشینی تعیین می کند. لذا راه های بسته بندی و علامتگذاری برچسب ها متنوع می باشد.

اتصال: معنی اتصال به این برمی گردد که کدام دستگاه خواننده با کدام برچسب ارتباط برقرار نماید. راه های اتصال متفاوتی بسته به درجه یا میزان اعتبار ارتباطات استفاده می گردد.

انتخاب گونه ارتباط، بر روی میزان ارتباط و هزینه برچسب ها و میزان به وجود آمدن خطا تاثیر خواهد داشت.

قدرت: سطح الکترو مغناطیسی یا انرژی پالسی که از فرکانس رادیوئی دستگاه خواننده منتشر می گردد، قدرت مورد نیاز برچسب را تامین می کند.

میزان فضای ذخیره اطلاعات: برچسب ها با میزان فضای ذخیره متفاوتی تولید می شوند. برچسبهای فقط خواندنی با فضای کاملا مشخص شده ای در کارخانه تولید می شوند. کاربران می توانند تنها یک مقدار را به برچسب هایی با قابلیت نوشتن یکبار اختصاص دهند. هر چند که برای برچسب هایی با قابلیت چند بار نوشتن، مقدار برچسب می تواند بارها تغییر کند، مانند میزان دما یا فشارکه مرتبا تغییر می کند.

منابع و ماخذ

۱) RFID Essentials By Himanshu Bhatt, Bill Glover Publisher: O’Reilly Pub Date: January 2006

۲) RFID Handbook: Applications, Technology, Security, and Privacy (Hardcover) by Syed A. Ahson (Author), Mohammad Ilyas (Author)/2008

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.