پایان نامه طراحی ربات شوینده
2000 تومان

پایان نامه طراحی ربات شوینده

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۹۴ | قابل ویرایش

فهرست پایان نامه طراحی ربات شوینده

فصل اول

۱-۱) روشن دستی (سنتی)

۲-۱) روش اتوماتیک

فصل دوم

۱-۲) کارواش  اتوماتیک تونلی یا ریلی

۲-۲) کارواش اتوماتیک ثابت یا سه برس

۳-۲) بررسی  کلی مکانیزم کارواش اتوماتیک

۴-۲) بررسی مکانیزم کارواش اتوماتیک ثابت و ریلی

فصل  سوم

  • معرفی اجزای پنیوماتیکی

۱-۳-۱) تولید هوای فشرده

۲-۳) قطعات مدار کنترل نیوماتیک

۲-۳-۱) سیلندرهای نیوماتیک

۲-۳-۲) سیلندرهای یک طرفه

۲-۳-۳) سلیندرهای دو طرفه

۳-۳) مشخصات سلیندرهای نیوماتیک

۳-۳-۱) نیروی سیلندر

۳-۳-۲) مصرف هوا

۳-۳-۳) سرعت پیستون

۳-۳-۴) بارهای کمانشی روی میله پیستون

۳-۳-۵) شیرها

۳-۳-۶) شیرهای راه دهنده

۴-۳) مشخصات شیرها از نظر عملکرد

۵-۳) روشهای تحریک شیرها

۶-۳) شیرهای کنترل جریان

۷-۳) موتورهای بادی

۸-۳) سیستم کنترل

۸-۳-۱) کنترل مدار باز

۸-۳-۲) کنترل مدار بسته

۹-۳) مدارهای کنترل منطقی

۹-۳-۱) عملیات اصلی

۹-۳-۲) عملیات جانبی

۹-۳-۳) عملیات ترکیبی

۱۰-۳) تجهیزات خط هوا، فیلتر و روغن زن

۱۰-۳-۱) روغنکاری

۱۰-۳-۲) جریان یک جهته

۱۰-۳-۳) جریان دو جهته

۱۰-۳-۴) روغن‌ زن‌های غبار روغن (مه روغن)

۱۱-۳) دبی جریان هوا

۱۱-۳-۱) جریان ساده:

۱۱-۳-۲) جریان پیچیده:

۱۲-۳) روغن روغنکاری

۱۳-۳) وضعیت نصب

۱۴-۳) فیلترها

۱۴-۳-۱) اجزاء فیلتر

۱۵-۳) اندازه دستگاه‌ها

۱۶-۳) بلبرینگهای خطی

۱۷-۳) سنسور U1tra Sonic

فصل چهارم

  • انواع کمپرسور

۱-۴-۱) کمپرسورهای رفت و برگشتی

۱-۴-۲) کمپرسروهای دورانی

۲-۴) نصب کمپرسورها

۳-۴) نصب سیستم خطوط لوله اصلی

فصل پنجم

  • محاسبه شقف فرچه‌های کناری

۱-۵-۱) انتخاب الکتروموتور

۱-۵-۲) اجزای شفت واسطه

۱-۵-۳) محاسبه Pulley و تسمه V شکل الکتروموتور و فرچه‌ها ۱۱۳

۲-۵) محاسبه قطر شفت مجموعه ۳ تایی

۳-۵) محاسبه چرخهای فریم متحرک

۴-۵) محاسبه طنابها (سیم بوکسلها)

۴-۵-۱) روغن کاری طنابها

۴-۵-۲) جلوگیری از رنگ زدگی طنابها

۴-۵-۳) محاسبه پولی طناب

۵-۵) محاسبه قطر پیستون جک بالابر افقی

۶-۵) مدار کنترل

ضمیمه و جداول

چکیده طراحی ربات شوینده

نیاز ما در اختراع استا و زاییده شرایط، هر اختراعی در ابتدا با برآوردن یک نیاز به بار می‌نشیند و در گذشت ایام، این هماهنگی با شرایط (اعم از زمان و مکان و …) است که موجبات رشد و پویایی آن را فراهم می‌سازد.

پوشیده نیست که در دنیای امروز،‌ همراه با افزایش روز افزون جمعیت بشر، برای کنترل  نظم بشری، بهادادن به عوامل از جمله، زمان، منابع تجدید ناپذیر انرژی، سرمایه و منابع حیاتی، اهمیتی بیش از پیش دارد که همانا باعث نگاههای موشکافانه‌تر در طراحی های  صنعتی شده که عدم توجه به این امور در هنگام نشدن به مدنیزاسیون روز جهان نتیجه نخواهد داشت جز باز ماندن بیشتر از غافله جهان مدرن امروز.

لذا با عنایت به مطالب فوق، بر آن شدیم تا با انتخاب طرحی بنام طراحی رباط شوینده ضمن گام برداشتن در جهت طراحی هدفمند نشان دهنده تأثیر مطلوب مدرنیزاسیون حتی در دم دست ترین شئونات زندگی روزمرده باشیم.

با امید به حصول این خواسته، پروژه‌ طراحی رباط شوینده را تقدیم می‌کنم.

پایان نامه طراحی ربات شوینده

کارواش اتوماتیک تونلی یا ریلی

علت نامیدن این نوع کارواش به تونلی یا ریلی به این دلیل است که تمامی تجهیزات شستشو دریک تونل قرار دارد و ماشین بر روی ریل رو به جلو حرکت می‌کند و به ترتیب پروسه شستشو انجام میشود و در نهایت از سمت دیگر تونل خارج می‌شود.

این نوع کارواش با توجه به تونلی بودن تمامی پروسه شتسشو به صورت مرحله به مرحله و در یک فضای بسته و یا نیمه باز صورت می‌پذریرد. بنابراین می‌بایست زا فضای زیادی استفاده کند و همینطور در این نوع کارواشها ماشین بوسیله غلتکهایی که به کمک الکترو موکوزو گیر بکس حرکت می‌کنند باعث حرکت خودرو به جلو می‌شوند و تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات بوسیله سنسورهایی که در طول مسیر قرار دارند تحریک می‌شوند و سیستم  شروع به کار می‌کند و عملیات شتسشو را بر روی ماشین انجام می‌دهند که کار این مکانیزم شستشو بطور کامل شرح داده خواهد شد.

از محاسبات بزرگ این نوع کارواش این است که در صورت خرابی یک قسمت، کلیه سیستم از کار نمی‌افتد می توان کار را ادامه داد کار بصورت ناقص انجام خواهد شد مثلاً قسمت پاشیدن آب خراب باشد تا قاب تعمیر شود مثلاً می‌توان خود بصورت دستی‌ همان عمل را انجام داد و کل سیستم را به خاطر نپاشیدن آب از کار نخواهیم انداخت و این بزرگترین مزیت این نوع کارواش می‌باشد.

البته به دلیل وبالای این نوع کارواشها، سرمایه گذاران خصوصی از این نوع کارواش استفاده نمی کنند و بیشتر از کارواش‌های اتوماتیک ثابت استفاده می‌‌کنند. تعداد برسهایی که در این نوع کارواش استفاده می شود به نوع کارواش و سرعت عملکرد کارواش برای شستن هر ماشین یعنی زمانی را که برای شستن ماشین حرف خواهد نمود بستگی خواهد داشت معمولاً از پنج برای شستشو استفاده می‌کنند.

کارواش اتوماتیک ثابت یا سه برس

علت نامیدن این نوع کارواش به ثابت یا سه برس به این دلی است که در این نوع کارواش خودرو به صورت ثابت ایستاده و دستگاه‌ها و تجهیزات شستشو حرکت می‌کنند و عمل شستشو را انجام می‌دهند.

از قابلیت های ویژه این نوع کارواش کم حجم بودن آن است که نیاز به فضای زیادی همچون کارواش اتوماتیکریلی ندارد و از لحاظ هزینه نیز بسیار پایین تر از کارواش ریلی است ولی تنها مشکل این سیستم این است که اگر یکی از قسمتها یا مکانیزه از کار بیافتد کل سیستم تا زمانی که قسمت از کار افتاده تعمیر نگردد،‌ از کار خواهد افتاد چون به هم پیوسته خواهند بود و این مشکل را تنها به یک طراحی  ساده و استفاده از تجهیزاتی که نیاز به تعمیرات اساسی ندارند و یا در صورت خرابی به تعویض باشد یعنی از قطعاتی که تعویض آنها بهتر از تعمیر آنها باشد،‌ زیرا زمان تعویض بسیار کمتر از تعمیر خواهد بود بنابراین کل سیستم سریعتر بازیابی خواهد شد.

تجهیزات بکار رفته در رباط شوینده (کارواش اتوماتیک)

در همه جا سعی کردیم از ابتدا با ضرایب اطمینان قابل قبول کار کنیم و در خیلی جاها توان تحمل قطعات خیلی بیش از حد موردنیاز است.

این کار بخاطر این مساله است که در صورتیکه در آینده بخواهیم تجهیزات و یا قابلیتهای دیگری به آن اضافه کنیم مجبور نباشیم تمامی قطعات را از اول محاسبه و طراحی کنیم. در جاهاییکه نیاز به بلبرینگ داشتیم سعی شده از بلبرینگهای دو طرف کاسه نمد دار استفاده شود تا نیازی به روغن کاری و آب بندی اضافی نداشته باشیم. ابعادی که در اینجا مشاهده می‎شود هیچ کدام بصورت تصادفی و سلیقه ای بدست نیامده اند، بلکه هر کدام متناسب با شرایط موردنیاز خود محاسبه شده اند و هر کدام بارها و بارها تصحیح شده اند تا سرانجام به این اعداد رسیده ایم.

بنابراین اگر در جایی از پروژه عنوان شد که مثلاً قطر شفت را ۹۰ mm در نظر می گیریم این عدد بطور اتفاقی به ذهن ما نرسیده است، بلکه این اعداد، اعداد تصحیح شده پس از انتهای کار پروژه هستند. بنابراین در خیلی از جاهای این پروژه ممکن است توضیح کامل نحوه محاسبه ابعاد ذکر نشده باشد. ما در همه جا سعی کردیم ابتدا از استاندارد ISO استفاده کنیم، اما در جاهایی صلاح دیدیم که از استاندارد DIN استفاده شود.

برای انتخاب محرکها، کمپرسور، Sensor ها و بلبرینگها و … سعی شده که همگی از کاتالوگهایی که در بازار موجود است استفاده شود و از هر کاتالوگ برگه هایی را که ما استفاده کرده ایم در انتهای پایان نامه آورده ایم. بنابراین دیگر نیازی نداریم که مثلاً جک را خودمان از اول طراحی کنیم بلکه تنها آنرا از کاتالوگ با توجه به نیازمان انتخاب می‌کنیم.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.