گزارش کارآموزی در اداره کل راه و ترابری
2000 تومان

گزارش کارآموزی در اداره کل راه و ترابری

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۲۷ | قابل ویرایش

فهرست گزارش کارآموزی در اداره کل راه و ترابری

آشنایی کلی با مکان کار آموزی……………………………………………………..

ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کار آموز…………………………………….

آزمون آموخته هاونتایج……………………………………………………………….

-بازدید از نصب پل بیلی…………………………………………………………….

-نرم افزارمهندسی ROAD………………………………………….

-ملاحظاتی بر تهیه آسفالت گرم در کشور…………………………………………

-آسفالت سطحی……………………………………………………………………..

مقدمه کارآموزی در اداره کل راه و ترابری

حمل ونقل از جمله بخش های زیر بنایی اقتصاد هر کشور است لذا فرایند توسعه اقتصادی یک کشور را شدیداً تحت تاثیر قرار می دهد و از این رو شرایط وموقعیت این بخش یکی از شاخصهای مهم سطح توسعه محسوب می گرددودر واقع حمل ونقل نیروی محرک توسعه کشور می باشد.

با توجه به نقش و اهمیت حمل ونقل د ربرنامه توسعه جایگاه این بخش از نقطه نظر سرمایه گذاری در برنامه های مختلف عمرانی از اهمیت خاصی برخوردار است وبر توسعه سایر بخشهای اقتصادی همانند کشاورزی وصنعت نیز تاثیر بسیار مهمی خواهد گذاشت.

توسعه تکنولوژی ساخت تجهیزات اجرایی راه ،تولید مصالح مرغوب ،تولید انواع قیر وافزودنیهای ان از یک طرف و افزایش ترافیک جاده ها ووزن کامیونها از طرف دیگر در شریط حاظر ضرورت طراحی و ساخت جاده های با کیفیت بالا را می طلبد.

گزارش کارآموزی در اداره کل راه و ترابری

ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کار آموز

با توجه به اینکه وظیفه اصلی اداره راه وتربری احداث ،توسعه ونگهداری راههامیباشد لذا فعالیتهای آن با رشته اینجانب کاملاً منطبق و سازگار می باشد.

 کار آموزاینجانب در معاونت راههای روستایی اداره کل راه وترابری بوده ودر قسمتهای مختلف آن از جمله نقشه برداری ، کار با کامپیوتر جهت ورود اطلاعات نقشه برداری با برنامه road سرکشی از پروژه های در دست اجرا بهمراه ناظر عالیه همکار ی با واحد طرح وبرنامه جهت پیگیری موافقتنامه های عمرانی.

معاونت راه روستایی اداره کل راه وترابری دارای واحدهای زیر می باشد

  • واحد طراحی ومطالعات، وظیفه طراحی انواع پلهای دالی لوله ای در دهنه ها ی مختلف وهمچنین دیوار هی حائل را بر عهده دارد،همچنین مطالعات شبکه راهها جهت جمع آوری اطلاعات مربرط به آمار راهها وتعیین اولویت بندی وتراکم آن در سطح شهرستانها .
  • واحد نقشه برداری ، وظیفه مسیر یابی ،میخکوبی وتهیه پروفیلهای طولی وعرضی وحجم عملیات خاکی را بر عهده دارد.
  • واحد نگهداری کار اولویت بندی و اجرا ونگهداری راههای آسفالته وشوسه را بر عهده دارد که شامل خط کشی محورهای آسفالته نصب علائم ایمنی وگاردریل ،لکه گیری وروکش محورهای آسفالته تیغه زنی شن ریزی و پاک کردن کانالها و ورودی وخروجی پلها را بر عهده دارد .
  • واحد نظارت ،کنترل کیفی اجرا پروژه های در دست اقدام وهمچنین بررسی صورت وضعیتها وصورتجلسات پیمانکاران را بر عهده دارد.
  • واحد طرح وبرنامه ریزی ،وظیفه اولویت بندی پروژه ها ،پیگیری اخذ موافقتنامه ها از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ،تهیه آمار وعملکرد وپیشرفت فیزیکی ،طرح زمانبندی اجرا پروژه ها را بر عهده دارد.

مونتاژ و نصب پل

قبل از شروع به ساخت پل باید محل فرود ابتدا وانتهای بوسیله بیل وکلنگ ویا لودر وگریدر مسطح شده و محیط اطراف ساخت پل را پاکسازی نمائیم.

همچنین محل نشست تکیه گاههای پل را بوسیله بتن مسلح ویا غیر مسلح آماده نمائیم.

زمین دو جناح پل را بایدمسطح نمائیم معمولاً جناحی که پل در آن ساخته می شود را باید به اندازه طول پل مسطح وآماده نمائیم.

 نقطه شروع بکار مونتاژ پل ساخت دماغه پل میباشد.دماغه که بوسیله دو عددگوه که د رپایین وبین خرپا قرار دارد ساخته میشودکه بعد از ساخت ونصب پل جمع میشود.

تیرهای اصلی را در راستای پل قرار داده وخر پاها را درون آن قرار می دهیم .در روی تیرها زائده هایی بطول دو سانتیمتر جهت قرار گیری صحیح خر پا قرار دارد بعد از اینکه خر پا بر روی تیر ود رجای خود قرار گرفت بوسیله پین آنرا در جای خود محکم می کنیم،برای جلوگیری از خروج پینها فنر هایی را در سوراخ پین قرارمیدهیم.

خرپاها را بسته به مقدارماکزیم باری که باید از روی پل عبور کند به چند روش نصب می کنند.

  • خر پاهای یک ردیفه یک طبقه
  • خر پاهای دو ردیفه یک طبقه
  • خرپاها ی دو ردیفه دو طبقه

معادن مصالح سنگی غالباً بصورت

الف : مصالح سنگی انباشته شده در مسیل ها رودخانه ها وغیره که در حال حاضر اغلب معادن کشوررا تشکیل داده واز نقطه نظر اقتصادی وسهولت بر داشت مناسب ترین معادن می باشند.

ب: مصالح سنگی بصورت وا ریزه انباشته شده در دامنه کوها وغیره .

ج : مصالح سنگی بتصورت قابل برداشت از کوهها به شکل قطعات سنگی با استفاده از انفجار وغیره.

جهت جدا ساز ی خاک وسایر مواد آلوده کننده مصالح سنگی بسته به مشخصات معدن مورد استفاده روشهای مختلفی وجود دارد ولیکن معمولاً جهت مصالح معدن گروه الف وب دو روش جدا شازی به روش خشک وجدا سازی به روش شستشو صورت می گیرد.

در حالتی که خاک وسایر مواد ریزدانه چسبنده روی مصالح درشت دانه را پوشش نداده باشد میتوان با قرار دادن یک سرندلرزنده در مسیر عیور مصالح سنگی مصالح با قطر ۶یا ۸ را  در صورت وجود مواد مضر بعلت ریز دانه بودن در این محدوده قرار می گیرند از کل مصالح موجود جدانمود و آنها را بصورت جدا گانه ازمصالح شکسته دپونمود تا در موارد مجاز مصرف گشته ومصالح سنگی باقیمانده را جهت  تبدیل به مصالح دانه بندی شده شکسته به سنگ شکن هدایت نمود.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.