6000 تومان

گزارش کارآموزی در شرکت صنعتی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۶۰ | قابل ویرایش

فهرست گزارش کارآموزی در شرکت صنعتی

مقدمه:. ۷

چکیده. ۸

تاریخچه محل کارآموزی:. ۹

شرح دستگاههای کارگاه:. ۱۳

دستگاه تراش cnc:. 14

دستگاه  صفحه تراش:. ۱۶

دستگاه فرز:. ۱۷

انواع ماشینهای فرز. ۱۷

دستگاه اسپارک:. ۲۰

پرس:. ۲۲

سنگ مغناطیس:. ۲۳

معرفی محیط کار:. ۲۴

روابط کاری :. ۲۵

هفته اول:. ۲۸

هفته دوم. ۲۹

هفته سوم:. ۲۹

هفته چهارم :. ۳۰

هفته پنجم وهفته ششم:. ۳۱

روزهای پایانی دوره کارآموزی. ۳۲

انتقادات و پیشنهادات. ۳۳

تعدادی از نقشه های واحد تولید. ۳۴

کنترلرها. ۴۳

موتور ها. ۴۳

مشخصات کی بورد ماشین ۸۰۲. ۴۶

ابزارهای تراش و فرز cnc. 47

ابزارهای فرز. ۵۰

برنامه ماشینکاری قطعات. ۵۱

موتورها. ۵۱

نتیجه گیری. ۶۰

مقدمه گزارش کارآموزی شرکت صنعتی

در عصر امروز بسیاری از کارگران و کارمندان شرکت ها و کارخانجات مجبورند که یک تشکیلات کوچک مدیریتی را در وجود خودشان داشته و احیا کنند که بتوانند بیشترین راندمان کاری خود را در زمان اشتغال به کار از خود بروز دهند و این حاصل نمی شود جز با همت و پشت کار در زمان تحصیل و دوره های پژوهشی از قبیل دوره های کارآموزی و تحقیقات، رسانه نویسی و … مردم اکثر نمی دانند که مناسب احراز چه شغلی هستند و تنها با شناخت نقاط قوت و استعدادهای خود قادر به شکوفا کردن آنها هستند.

تا همین چند دهه پیش شناخت توانمندی هایشان موضوعی بی ربط و بیهوده به نظر می رسیده است از وقتی که به دنیا می آید خط و مشی مشخصی داشت فرزند کشاورز، کشاورز می شد  فرزند آهنگر، آهنگر در حالی که مردم امروزه حق انتخاب دارند و به همین دلیل باید توانمندی های خود را بشناسند و از خود بروز دهند.

پی بردن به این حقیقت تنها یک راه دارد و آن تجزیه و تحلیل بازخوردها است در هر زمان که فرد تصمیم کلیدی بگیرد و یا اقدام کلیدی انجام بدهد، رخدادهای مورد نظر خود را یادداشت می کند و شش، نه و یا دوازده ماه بعد با توجه به بازخوردها و نتایج انتظارات خود را برآورده می کنند. این روش باعث می شود که شخص استعدادها و توانمندیهای خود را بعد از دو یا سه سال بشناسد و آنها را بروز دهد.

از تجزیه و تحلیل بازخورد چندین نتیجه عملی به دست می آید اولین و مهمترین نتیجه این است که بر توانندیهای خود تمرکز کنیم و خود را در جایگاهی قرار دهیم که توانمندیهایمان بیشترین عملکرد را عایدمان کنند.

چکیده گزارش کارآموزی در شرکت های صنعتی

دراین گزارش سعی شده تاضمن بیان برخی اطلاعات جمع آوری شده توسط اینجانب در زمینه آشنایی با دستگاههای CNC فراهم اورم.

از این رو در این پروژه سعی بر این شده است که با بررسی و مطالعه در مورد سیستم های زیمنس بتوان تا حدودی استفاده از این نوع ماشین((siemens810 رابیان نمود. قسمت های مختلف ماشین های cnc از جمله کنترلر،مجموعه هیدرولیک،ابزار گیر و سه نظام،plcو…. . ر نهایت سعی کرده ام در این پروژه بیشتر در مورد کنترلر زیمنس اطلاعاتی به دست آورم.

تاریخچه محل کارآموزی

محل مذکور به نام شرکت قالب سازی ماهان صنعت در سال ۱۳۷۰ در شهرک صنعتی ساوه توسط آقای محمد مولایی تاسیس گردیده.

 در ابتدا ایشان با ۲ عدد دستگاه تراش و فرزو۳ نیروی فعال شروع به کار کرده و کارهای قطعه سازی و قالب سازی را انجام می دادند به گفته ایشان پس از گذشت سالها و کسب تجربه و آشنایی با افراد متفاوت و گسترده روابط کاری با شرکت هایی چون لاستیک پارس،پارس شیر،کاوه گستر… و درآمدزایی روزافزون ایشان به گسترش تجهیزات گارگاه خود پرداخت.

شرکت ماهان صنعت درشهرک صنعتی ساوه واقع می باشد که حدود ۲۰سال از تاسیس این شرکت می گذرد.این شرکت از دوسوله تشکیل شده که در ان ۲۰ نفر مشغول فعالیت می باشندو عمده فعالیت های این واحد صنعتی را انجام می دهند.

سالن بزرگ که انباروبخش اداری و مدیریت نیز در آن است سالن cncنام داردکه تعداد۱۰عددتراش cncو۲عددفرز cncسیستم های موجود در این بخش است.

تولیدات این بخش در کل برای سیستم ترمز است ازجمله پیستون،اینسرت،پیچ هواگیری و…می باشد.

سالن کوچک هم  که دارای ۲دستگاه تراش تبریز ،۲دستگاه فرز لهستان،۱عدد اسپارگ،سنگ مغناطیس،صفحه تراش و۳عدد دریل ستونی می باشد.

این سالن قالبسازی شرکتهای لاستیک پارس،پارس شیر،کاوه گستر،آلن پارس و…را انجام میدهد.

شرکت ماهان صنعت از قسمت های مختلفی همچون بخش طراحی و نقشه کشی –بخش کنترل کیفی وبازرسی وبخش انبار مواد وابزارالات و دفترریاست تشکیل شده است که در هر یک ازواحدها کارهای خاصی صورت می گیرد.شرکت ماهان صنعت در زمینه تولیدات قطعات صنایع خودرو سازی –صنایع نظامی و همچنین با شرکت های دیگر وصنایع دیگر در ارتباط می باشد.

دستگاه تراش cnc

در دنیای امروز ،صنعت گسترش روز افزونی یافته و مداوما توسعه و تکامل می یابد و روز بروز ماشینهای افزار و دستگاههای صنعتی جدید به بازار کارعرضه می شود که هر یک تکمیل کننده ماشینهای عملی ا ست .بطوریکه می توان قطعات ماشین آلات صنعتی را با ساده ترین روش وبا دقت زیاد ونیز با صرف و دقت و هزینه کمتری انجام داد.

هم اکنون دامنه صنعت بجایی رسیده است که اغلب ماشینهای افزار به صورت کاملا خود کار سیستم کنترل عددی طراحی و ساخته می شوند.

شروع کاربرد سیستم کنترل عددی بصورت های مختلفی در قسمت کنترل ماشین مورد (CNC) کنترل عددی استفاده قرار می گیرد و با این سیستم ابعاد تعین شده توسط کدها واعدادمعین شده کنترل می گردد با استفاده از این کدها (رمزها) به ماشین دستور داده می شود که عملیات مختلفی را انجام دهد مثل حرکت محور اصلی در جهات مختلف ،روشن وخاموش شدن دستگاه های سر د کنده ،تعین افزار گیرها و سایر عملیات بنابر این موقعیت مکانی (محل )یک شماره دردستگاه کنترل مشخص می گردد.

CNC مکان تدریجی سیستم برنامه ریزی ماشین ابزار تکنیک های برنامه ریز CNC همزمان با پیشرفت و توسعه دستگاه های برای بوجود آمدن دستگاه های کنترل نیز روز به روز گسترش می یافت.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.