گزارش کارآموزی در شهرداری
2000 تومان

گزارش کارآموزی در شهرداری

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۱۲ | قابل ویرایش

مقدمه گزارش کارآموزی در شهرداری

رشته عمران یکی از مهمترین رشته ها در امر سازندگی و آبادانی هر منطقه به شمار می رود به طور که این رشته را می توان به عنوان مادر سازندگی یاد کرد. دانشجویان فارغ التحصیل از محل دانشگاه خود طی تحمل بیشتر با موارد تئوریک کار خود آشنایی پیدا می کنند و آشنایی با موارد عملی کار خود را به طور خیلی محدود آن هم در قالب بازدید ها و وسایل سمعی بصری می باشد.

در درس کار آموزی ۲ دانشجو به تحلیل و بررسی عمیقی در مورد مکان و موضوع کا آموزی می پردازد و پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت ارائه دهد.

طی گذراندن این ۲ واحد درسی دانشجو با جزئیات عملی کار در محل کار خود آشنا می شود و دانسته های تئوری خود را با دیدن و عمل در کار استحکام و افزایش می دهد لذا این واحد یکی از مهمترین واحد های درسی دوره کارشناسی عمران می باشد.

گزارش کارآموزی در شهرداری

تاریخچه سازمان

شهرداری شهرستان شوش دانیال (ع) در ابتدا به صورت یک تبصره از یک ماده بوده و به طور غیر مستقل و زیر نظر سازمانی دیگر به سعفبی از امورات شهررسیدگی می کرد.

از نظر تاریخ تاریخ پیدایش نام شهرداری ، این تاریخ به سال ۱۳۲۶ هجری شمسی بر می گردد که در این تاریخ هسته اوله شهرداری در بخشداری شوش شکل گرفت . به طوری که بخشداری همزمان با انجام وظایف خود وظایف شردار را نیز انجام می داد.

شهرداری از نظر استقرار مکان مکان مستقل در سال ۱۳۳۳ استقلال مکان یافت که در این تاریخ نیز چیزی به عنوان شهردار وجود نداشت و وظایف شهردار توسط بخش دار انجام می شد . تا اینکه در سال ۱۳۴۲ شهرداری خود را به عنوان یک سازمان مستقل با مسئولیت شخص شهردار خود را به جامعه معرفی کرد تا امر خدمت رسانی به شهر سهمی را مانند سایر ارگانها و نهاد ها داشته باشد.

مکان سابق شهرداری شوش در حال حاضر در اختیار شورای شهر قرار دارد .مکان فعلی ساختمان شهرداری به صورت مصور و با ذکر جزئیات در صفحه بعد نشان داده شده است.

نمودار سازمانی و  تشکیلاتی

واحدهای تابعه شهرداری که در امر خدمات رسانی دخیلند عبارتند از:

مجموعه ستادی شهرداری که تشکیل گردیده از واحد های مالی یا اداری امور کارگزینی و راه روابط عمومی امور مالی دفتر فنی، ساختمانی درآمد ،بایگانی ،دبیرخانه و حراست و معاونت اجرایی و حقوقی واحدهای اجرایی شهرداری عبارتند از:۱-آتش نشانی ۲-موتوری ۳-عمران شهری ۴-فضای سبز ۵- خدمات امور شهر

یکی از واحدهای که تولید آن در راستای خدمات رسانی به محیط زیست شهروندان است فضای سبز می باشد که سالانه بیش از ۱۰۰۰۰۰ (صد هزار) اصله انواع نهال تولید می نماید و صرف امور سازی شهر می نماید.

همچنین شهرداری کارخانه تولید شن و ماسه دارد که مصارف آن نیز صرف صرفاً جهت عمران  شهر می باشند.

کارخانه آسفالت شهرداری نیز وظیفه تولید و تامین آسفالت خیابانهای شهر را به عهده دارد.

برنامه های آینده

۱-طرح ایجاد پارک شهر

۲-طرح استفاده آب خام بجای آب تصفیه برای فضای سبز در سطح شهر

۳-ایجاد میدان بزرگ در جاده ترانزیت شوش اندیمشک –شوش اهواز

تکنیکهایی که توسط رشته مورد نظر در واحد صنعتی بکار می رود:

این بخش شامل سه مورد اصلی است که عبارتند از  :

۱-تکنیک هایی که از بخش بتن در سازها اجرا می شوند.

۲-تکنیکهایی که از بخش فولاد در سازها اجرا می شوند.

۳-تکنیکهایی که از بخش محوطه سازی در بخش های مختلف شهر اجرا می شوند.

مورد اول: تکنیکهایی که از بخش بتن در سازها اجرا می شوند:

این تکنیکها در مراحل مختلف اجرای سازه باید اجرا بشوند:

در مرحله پی ریزی :۱-اجرای بتن مگر ۲-قالب بندی  ۳-آرماتوربندی  ۴-نصب ربشه های شناژ قائم (و از این قبیل) مانند{ نصب صفحات پای ستون –نصب ریشه های ستون های بتنی }۵-بتن ریزی پی (شناژ)

نکات که حین اجرا به آن برخورد می شود : پایین بردن شناژ از سطح فنداسیون به دلیل عبور کانال تاسیسات . در این حالت بهتر است که ابتدا بتون شناژ به صورت سرتاسری ریخته شود و سپس با بتن قالب روی شناژ ادامه بتون فنداسیون ریخته شود.

نکاتی در مورد اجرای آرماتورگذاری شناژ: ۱- میلگردهای شناژ باید به صورت یکسره از داخل فنداسیون رد شود (ضابطه کلی )۲-خاموت بندی باید در داخل شناژ انجام شود (فاصله اولین خاموت از بر فنداسیون باید کوچکتر یا مساویcm 5 باشد )۳-برای وصله کردن میلگردهای طولی شناژ باید فاصله حداقل cm 60 از برفنداسیون باشد.

محل قطع بتن: محدوده مجاز که میل گردهای ستون و میلگردهای شناژ با هم تداخل می کنند به علت تراکم میلگرد ما یکی از دو عنصر فرعی و دیگری اصلی میگیریم در این حالت چون اهمیت ستون بیشتر است آرماتورگذاری ستون را ادامه میدهیم و در محل برخورد شناژ را تا حد مقدور آرماتور گذاری می کنیم.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.