2000 تومان

گزارش کارآموزی شرکت راه و ساختمان

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۵۷ | قابل ویرایش

فهرست مطالب گزارش کارآموزی شرکت راه و ساختمان

عنوان

صفحه

مقدمه

۱

تاریخچه

۴-۲

اهواز

۵-۴

آشنایی با شهر اهواز

۶

تقسیمات شهرداری اهواز

۷

برگهایی از تاریخچه شهرداری اهواز

۸

اهواز

۱۰-۹

تاریخچه اهواز (پیش از اسلام )

۱۱-۱۰

دوران اسلامی

۱۳-۱۲-۱۱

اهواز امروز

۱۴-۱۳

علی ابن مهزیار اهوازی

۱۵-۱۴

تاریخچه پل معلق شهر اهواز

۱۹-۱۸-۱۷-۱۶-۱۵

رودخانه کارون

۲۰

مصارف رود کارون

۲۳-۲۲-۲۱

عکسها

۲۴

 فهرست عناوین

۲۵

موقعیت و سابقه شهرستان امیدیه

شهرستان امیدیه در جنوب غربی خوزستان واقع شده است بعلت اینهک هیچ رودخانه ای در نزدیکی امیدیه وجود ندارد آب این شهر از رودخانه کارون تهیه می شود بدین صورت که آب خام توسط کانال روباز و لوله تحت فاشر به سربندر منتقل می شود و در آنجا پس ازتصفیه فیزیکی و شیمیایی توسط  لوله هایی به قطر یک متر جهت تامین آب شهرهای رامشیر ، امیدیه ، پایگاه پنجم و شهرکهای چمران و بعثت و روستاهای اطراف پمپاژ می شود .

در طول مسیر خط لوله و در نزدیکی جاده رامشیر – ماهشهر یک ایستگاه پمپاژ جهت تقویت فشار آب ارسالی وجود که این ایستگاه دارای دو پمپ با دور متغیر می باشد و ظرفیت آبدهی  ۱۲۰۰ m۳/h می باشد .

از ایستگاه پمپاژ یک خط ۷۰۰ میلیمتر از نوع چدن داکتیل آب را به پایگاه پنجم شکاری منتقل می نماید که دو خط ۴۵۰ mm‌آزیت و ۵۰۰ mm فلزی از این خط آب را گرفته و به مخازن امیدیه منتقل می نمایند .

لازم به توضیح می باشد شرکت نفت امیدیه نیز اقدام به برداشت و تصفیه فیزیکی آب و پس کلر زنی آن از منطقه سردشت (محل برخورد رودخانه زهزه و خیر آباد ) و انتقال آن از طریق خط لوله ۸۰۰mm از نوع چدن داکتیل برای مناطق تحت پوشش خود نموده است.

آزمایش SPT

نفوذ استاندارد ، این آزمایش برای لایه های ماسه ای استفاده می شود . مثلا بعلت آوردن تراکم ماسه وقتی به لایه ماسه رسیدیم نمونه گیری قاشقی را وصل کرده و به عمق مورد نظر می بریم وبا چکش استاندارد که وزن آن ۱۴۰ پوند واز ارتفاع ۷۵ سانتی متر رها می کنیم و در سه مرحله که هر مرحله ۱۵ سانتی متر فرو می رود در خاک اندازه می گیریم . (چکش با وزن خود سقوط می کند ) تعداد ضرباتی که باعث می شود ۱۵ سانتی متر در خاک فرو برویم مورد نظر است . معمولا اعداد دوم و سوم است (N تعداد ضربه میانگین معمولا ۲۰ ضربه می باشد ).

اما خاک تپه مورد نظر به گونه ای تحکیم یافته بود که در ۱۵ سانتیمتر اول جواب لازم را داد .

هر گزارش مکانیک خاک باید شامل اطلاعات زیر باشد :

  • هدف از برنامه شناسایی
  • تشریح سازه ای که شناسایی برای آن انجام شده است .
  • تشریح منطقه شامل اطلاعاتی در مورد سازه های موجود در حول و حوش منطقه ، شرایط زهکشی منطقه ، روئیدینهای موجود و سایر خصوصیات منطقه
  • زمین شناسی منطقه.

آزمایش مقاومت فشاری بتن (نمونه استوانه ای)

توسط آزمایشگاه شرکت بهره برداری آب جنوب شرق (سازمان آب و برق خوزستان ) انجام می شود نحوه نمونه برداری به این صورت است که در هنگام بتن ریزی از بتن مورد استفاده نمونه برداری می کنند . و آن را در سه لایه درون استوانه ریخته و به هر لایه توسط میله ۲۵ ضربه کوبیده می شود .

پس با چکش پلاستیکی از سه طرف و از هر طرف ۴ ضربه به قالب می زننند . که در مجموع ۱۸ ضربه کوبیده می شود . به این خاطر ضربه زده می شود که هوای موجود در بتن خارج شده و بتن کرمو شود .

از هر محل بتن ریز ۵ نمونه برداشته یم شود ، ۲ نمونه برای مقاومت ۸ روزه ، ۲ نمونه برای مقاومت ۴۲ روزه و یک نمونه برای مقاومت ۲ روزه شکسته می شود .

وزن هر نمونه ۱۵kg است . ۲۴ ساعت بعد از نمونه برداری ، نمونه ها را از قابلیت در آورده و در داخل حوضچه نمونه بردار ی قرا می دهند . و روی هر نمونه را با علامت مشخصی شماره گذاری می کنند (مثلا ً c-10) تا بدانند که نمونه مورد نظر مربوط به کدام نقطه بتن ریزی شده است . در این پروژه مقاومت ۳۵۰kg/cm۲ در نظر است که مقاومت ۴۲ روزه نمونه های استوانه ای تا حدود ۳۸۰ kg/cm۲ جواب داد . و این به خاطر استفاده از ۴۲۰-۴۰۰ کیلوگرم سیمان در هر متر مکعب بتن است.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.