نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

مقاله مطالعه مکانیسم انتقال حرارت جوشش محلول های نمکی سولفات کلسیم

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۳۵ | قابل ویرایش

مقدمه:

جوشش یکی از پدیده های مهم فیزیکی است که در فرآیندهای صنعتی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته و می گیرد . در پدیده جوشش ، حضور حباب ها ،‌مایع در حال جوش و نیز سطح جامد حرارت دهنده به عنوان سه فاز گاز ، مایع ، و جامد ایجاد محیطی می کند که از دیدگاه ترمو.دینامیک و نیز مکانیک سیالات ناهمگن خوانده می شود که این نا همگنی موجب پیچیدگی های فوق العاده این مکانیسم با سایر مکانیسمهای انتقال حرارت ـ مانند هدایت و جابجایی می شود . در نتیجه ناهمگن بودن محیط انتقال حرارت جوشش ، مسیرمدل سازی ریاضی و شبیه سازی این پدیده و نتیجتا پیش بینی ضریب انتقال حرارت جوش با موانع متعددی مواجه شده است .

در فرآیند جوشش ، پیچیدگی حاصل از ناهمگنی محیط موجب می شود تا به دنبال پاسخ به هر مجهولی ، مجهول یا مجهولات دیگری متولد گردد . بر این اساس به نظر می رسد پدیده انتقال حرارت جوشش تا مدت های مدیدی به موازات سایر علوم مورد مطالعه و پژوهش های باقی بماند .

بررسی تاثیر فیلم مایع و ورود مجدد قطرات

شوینده های ونتوری ( venture scrubbers) بعنوان یکی از دستگاههای جدا کننده ذرات جامد و گازهای آلاینده از گازهای خروجی صنایع ، نزدیک به نیم قرن مورد استفاده بوده اند . راندمان بالا در جذب ذرات ریز ، هزینه اولیه پایین ، هزینه نگهداری کم ، عدم وجود قسمت های متحرک ، قابلیت استفاده جهت جذب ذرات جامد و گازهای آلاینده بطور همزمان و حجم کم سیستم از جمله امتیازات این دستگاه بشمار می رود .

از طرف دیگر افت فشار نسبتا بالادر مقایسه با سیستم هایی نظیر سیگنولها و فیلترهای الکتریکی از معایب این دستگاهها بشمار می آید . بطوریکه مقدار این پارامتر در شوینده های ونتوری د رمحدوده ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیمتر آب قرار دارد .

یه دلیل وسعت محدوده ذکر شده از افت فشار ، معمولا شوینده های ونتوری به سه دسته انرژی پایین ، انرژی متوسط وانرژی بالا تقسیم بندی می شوند . شوینده های ونتوری انرژی بالا معمولا دارای راندمان جداسازی بالای ۹۸% برای ذرات با قطر یک میکرون می باشند .

افت فشار در شوینده های ونتوری

 اساسا افت فشار گاز در یک شوینده ونتوری ناشی از عواملی نظیر انتقال ممنتم گاز به قطرات ، افت اصطلاکی گاز ، با فیلم مایع در بخش های گلوگاه  و واگرا می باشد . بشترین سهم دراین میان مربوط به افزایش ممنتم قطرات می باشد .

لذا کاملا طبیعی است که با افزایش میزان مایع تزریقی شاهد افزایش افت فشار از یکسو و همزمان شاهد افزایش راندمان جداسازی به دلیل افزایش تعداد وسطح قطرات شوینده باشیم . به همین دلیل همواره باید در نظر داشت که میزان راندمان جداسازی در یک شوینده ونتوری در ارتباط مستقیم با میزان افت فشار میزان راندمان جداسازی بیشتر می گردد.

تولید پودر آب انار با استفاده از خشک کن پاشنده

حفظ و نگهداری محصولات غذایی با توجه به رشد جمعیت و کمبود مواد غذایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و روز به روز بر اهمیت آن برای جلوگیری ازاتلاف مواد غذایی و طولانی نمودن زمان نگهداری آنها به دلیل رشد صادرات و به دست آوردن بازارهای پایدار ، افزوده می شود .

از جمله راههای جلوگیری از اتلاف مواد مازاد محصول و افزایش طول عمر آن ، خشک کردن مواد غذایی می باشد . با این کار علاوه بر اینکه زمان ماندگاری محصول طولانی می گردد ، محصول تولیدی فضای کمتری اشغال نموده و به تبع آن هزینه های حمل و نقل و انبار داری آن بطور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد .

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.