نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

تحقیق فرایند جداسازی پارازلین

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۳۰ | قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

فصل اول

اساس طراحی

ترکیبات

ناخالفی ها

زایلن های تولید ناحیه جداسازی ( ناحیه ۱۰۰ )

جریان تولوئن

ترکیبات ( Composition )

ناخالصی ها ( Impurities )

۳

۳

۴

۴

۵

۶

۸

۹

فصل دوم

توصیف واحد

شرح کنترل واحد

میکروپرزها

۱۰

۱۰

۱۳

۱۴

فصل سوم

شرح کنترل فرایند

پارامتر های مهم کنترل

۱۶

۱۶

۱۷

خلاصه پروژه

۱۸

جریان تولوئن

طراحی عملیات واستراتژی کنترل بر این اساس است که استعداد تولید و در صد خلوص پارازایلین حداکثر (MAXIMIZED) باشد.

۱-۳-۲-۱ پارازیلین با درصد خلوص بالا

پارازیلین پس از جداسازی از دیگر ایزومرهای زایلین ( ارتو و متا ) در برج های جذب ، در برج ۲۰۰۲ – T از حلال جدا گردیده و سپس جهت جداسازی تولوئن به برج ۲۰۰۳ – T ارسال می شود . میزان خلوص پارازیلین در این جریان می بایست حداقل ۹۹.۶۰ در صدوزنی باشد.

۳-۲-۲ RAFFINATE

جریانی که RSFFINATE نامیده می شود فاقد پارازیلین است . ایزومرهای زایلین در برج ۲۰۰۴ – T (RSFFINATE CLOUMN) از حلال ( P.D.E.B) جدا شده و به ناحیه ی ایزومراسیون ( ناحیه ی ۳۰۰ ) فرستاده می شود.

توصیف واحد

ناحیه ی ۱۰۰ و ناحیه ۲۰۰ به جداسازی پارازیلین از مخلوط زایلین های خوراک که تشکیل شده است از ترکیبات غیر آروماتیکی ( C7 . C8 . C9 ) / تولوئن / اتیل بنزن / پارازیلین / ارتوزایلین /  آرماتیکی اختصاص داده شده است . ناحیه ی ۱۰۰ و ۲۰۰ با استفاده از حرارات کامل می گردد ، همه ی حرارت ورودی روی یک کوره ی متمرکز شده است ، کوره ی ۱۰۰۱ M.

ناحیه ۱۰۰ ناحیه جداسازی زایلین ها

مخلوط زایلین های مورد بحث در واحد ۱۰۰ از دو منبع اصلی وارد می شوند:

مخلوط زایلین تازه آرماتیک BIPC (حدود ۲۰ درصد)

مخلوط زایلین برگشتی از ناحیه ایزومریزاسیون ، ناحیه ی (۳۰۰) واحد پارازیلین:

( حدود ۸۰ درصد )

هدف از ناحیه ی ۱۰۰ ، ناحیه ی جداسازی زایلین ها ، جداسازی   آروماتیک ها ( مخلوط زایلین ها + اتیل بنزن + تولوئن ) از  است . این عمل در برج جداسازی زایلین ها ، ۱۰۰۱ – T انجام می شود . ترکیبات  آروماتیکی از بالای برج ( DISTILATE ) بازیابی شده و به ناحیه ی ۲۰۰ ارسال می شوند ترکیبات  خنک شده و به ناحیه مخازن ۶۰۰ واحد پارازیلین فرستاده می شود. قستمی از (CONPENSATION) بالای برج ۱۰۰۱ – T جهت گرم کردن برج های تقطیر ناحیه ی ۲۰۰ مورد استفاده قرار می گیرد ، و قسمت دیگر دیگر برای تولید بخار فشار متوسط ذخیره و مورد استفاده قرار می گیرد.

ADSORPTION SECTION

خوراک واحد ۲۰۰ ، DI STILLAT برج ۱۰۰۱ – T است که به قسمت جذب فرستاده می شود.

قسمت جذب اساساً از دو برج A/B 2001 – T تشکیل شده است که هر برج مرکب از ۱۲ عدد بستر جذب مولکولی می باشد که بوسیله ی DISTRIBUTION TRAY  از هم جدا شده اند . این دو موج بصورت LIQUID FULL هستند . این دو برج به صورت سری کار می کنند با استفاده از دو سیستم دیگر می رود . ( یک پمپ و یک کنترل ولو )

در اطراف این برج ها همچنین ۱۲۰ عدد SPECIAL ON/OFF  VALVE برای تزریق سه جریان ( خوراک ، حلال و شستشوی معکوس ) ( BACKWASH ) و در جریان خروجی ( EXT , RAEF ) و ۲۴ عدد ولو مسیر BY PASS بستر های خوب تعبیه شده است . در مجموع برج های جذب دارای ۱۴۴ عدد SPECIAL ( ON/OFF ) VALVE می باشد . ترتیب باز و بسته شدن این شیرها به وسیله ی سیستم کنترلی ( S.C.S ) که توسط IFP تجهیز شده است اداره می شود.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.