نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

گزارش کارآموزی اجرای ساختمان کلرزنی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۵۶ | قابل ویرایش

فهرست مطالب

آشنایی کلی با مکان کارآموزی………………………………………………………………………………………………۳

ارزیابی بخشهای مرتبط با رشتۀ کارآموزی………………………………………………………………………………۴

آزمون آموخته‌ها و نتایج و پیشنهادات ……………………………………………………………………………………۵

اجرای ساختمان کلرزنی……………………………………………………………………………………………………….۶

اجرای بتن مگر……………………………………………………………………………………………………………………۷

عملیات آرماتوربندی……………………………………………………………………………………………………………۸

عملیات قالب‌بندی…………………………………………………………………………………………………………….۱۱

بتن رادیۀ کف…………………………………………………………………………………………………………………..۱۲

 ماله‌کشی بتن اجرا شده…………………………………………………………………………………………………….۱۵

آبپاشی بتن(عملیات کیورینگ) ………………………………………………………………………………………….۱۵

اجرای ستونکهای بتنی………………………………………………………………………………………………………۱۶

بتن‌ریزی ستونها……………………………………………………………………………………………………………….۱۸

کیورینگ ستونهای بتنی…………………………………………………………………………………………………….۱۹

حوضچۀ آب آهک…………………………………………………………………………………………………………..۲۱

واتراستپ……………………………………………………………………………………………………………………….۲۳

قالب‌بندی رادیۀ کف……………………………………………………………………………………………………….۲۳

بتن‌ریزی و عمل‌آوری بتن رادیۀ کف…………………………………………………………………………………۲۴

اجرای دیوارۀ دور حوضچه………………………………………………………………………………………………۲۴

 اجرای سقف ساختمان کلرزنی…………………………………………………………………………………………۲۹

مقدمه و تشکر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و توسعه صنایع مختلف و مکانیزه شدن تمام امور صنعتی در جوامع امروزی خصوصا در کشور های جهان سوم تحول عظیمی در این کشورها ایجاد نموده ، در این میان یکی از صنایعی که در چند دهه اخیر پیشرفت بسزایی داشته است صنعت ساختمان بوده که شاخص مهمی از رشد و توسعه هر کشوری می باشد.

از طرفی به موازات این توسعه ،مشکلات فراوانی پدید می آیدکه شامل کاهش امکانات و منابع طبیعی وملی و ذخایر معدنی هر کشور می باشد. از این رو استفاده بهینه از منابع و معادن باید مورد توجه تمام متخصصان این فن قرار گیرد.

در این اسناء قصد داریم در مورد اجرای یک پروژه ملی و اهداف اجرای آن و کلیه مسائل اجرایی و فنی و مشکلات کاری و عملیات آن بحث نماییم که می تواند تجربه ای جدید جهت آشنایی متخصصان و دانش آموختگان فن ساختمان و ساخت وساز باشد.

این پروژه که جز طرح های عمرانی استان خوزستان می باشد مربوط به ساختمان تلمبه خانه و پمپاژ و میکروب کشی آب شرب مردم شهر دز آب می باشد . این مردم که به صورت دهستان بوده و امورات آنها بر اساس کشاورزی و دامپروری می باشد ، جهت آب شرب در این منطقه از زمان رژیم پهلوی هیچ تمهیدی اتخاذ نشده بود و در دوران انقلاب اسلامی جهت توسعه منابع زیر بنایی و پیشرفت این بخش های کوچک مربوط به استان خوزستان تصمیماتی گرفته شد که این بخشها از دهات به شهرک ودر نهایت به شهر تبدیل شوند.

ارزیابی بخشهای مرتبط با رشتۀ کارآموزی

مهمترین استفادۀ کارآموز در واحدی که مشغول به کار‌آموزی می‌شود مشاهده و اجرای مفاهیم و آیین‌نامه‌های تئوری خوانده شده در دانشگاه می‌باشد و کسب تجربۀ فنی و اجرایی می‌باشد. شرکتی که در آن واحد کارآموزی اینجانب سپری شده از لحاظ فنی بودن و آگاه بودن مهندسان و مدیرعامل شرکت ایده‌آل بوده و همکاریهای بسیار زیادی با اینجانب داشته است.

به علت تفاوت پروژۀ احداث ساختمان کلرزنی شهر دزآب با پروژه‌های ساختمانهای مسکونی تجربیات و آموخته‌های زیادی و همچنین مشکلات اجرایی زیادی در این پروژه کسب شد.

وظیفۀ این جانب در این پروژه کنترل اختلاط بتن به کار رفته در دیواره، رادیه و سقف ساختمان کلرزنی و همچنین سرکشی به اکیپ آرماتوربند و کنترل خاموت‌گذاری و بستن میلگردها توسط این اکیپ و کنترل جوش ستونها، ورقها و جوش لاپه‌های به کار رفته در سقف ساختمان تلمبه‌خانۀ شهر دزآب.

اجرای ساختمان کلرزنی

ابتدا جهت شناسایی منطقه عمل از طریق سایت پلان و توضیحات مشاور پروژه و کارفرما، محدوده زمین مورد نظر مشخص می شود. کلیه عوارض زمین از قبیل پستیها، بلندی‌ها، درخت‌ها، مسیر فاضلاب هرز سطحی منطقه و محل احداث بنا کاملا شناسایی و مشخص می گردد، سپس پیمانکار با استفاده از نقشه و با استفاده از مهندس ناظر سرپرست گارگاه نقشه منطقه را به وسیله مختصات مشخص شده در پلان موقعیت با استفاده از متر، ریسمان، دوربین تئودولیت نقشه‌برداری و میخهای چوبی یا فلزی محدوده پروژه را مشخص کرده ودر این محدوده به وسیله دوربین نقاط اکس بندی فنداسیون ها را با گچ ریزی و میخ کوبی مشخص می کنند.

بعد از پیاده سازی نقشه بر روی زمین مربوطه جهت چک نمودن نقاط مختلف وهم راستا بودن نقاط در جهت طول و عرض ، بنچ مارکهایی در انتها وابتدای ساختمان در جهت طول وعرض ساختمان به صورتی که این نقاط دارای مختصات فضایی مشخص باشد.

از طریق رفرنس ارتفاعی منطقه که در این پروژه زیر سنگ ازاره دیوار دور محوطه پروژه است (۰.۰ )نقاط بنچ مارکهای مورد نظر را با ارتفاع مورد نظر تا±  (۰.۰۰ ) ایجاد کرده ودور میخهای مربوطه را برای محکم کردن بتن پر عیاری با ضخامت حداقل ۱۰cm می ریزیم ودائما آنها را چندین بار چک می کنیم تا از دقت آنها مطمئن  شویم.

در مرحله بعد قبل از عملیات خاک برداری نقاط مشخص شده را به وسیله ،ارتفاع آنها را به وسیله دوربین تراز یاب (نیوو) گرفته تا مشخص شده چقدر اختلاف ارتفاع دارد (نسبت به ۰.۰ )سپس آنها را بر روی نقشه ابتدایی نوشته وطبق نقشه عمل خاک برداری فنداسیون ها و شناژ ها مشخص شود.

اجرای بتن مگر

قبل از اجرای بتن مگر می بایستی جهت داشتن نقاط آکس فنداسیونها یک سری میخ بلند بوسیله مترکشی و دوربین آکس وسط فنداسیونها را مشخص نموده و در جای خود محکم می نمائیم و آماده اجرای بتن مگر می شویم ، ارتفاع بتن مگر را که حداقل ده سانتیمتر است بر روی نقاط آکس بندی فنداسیون ها و شناژها بوسیله دوربین ترازیاب انتقال داده و رخط تراز را بوسیله رنگ روشن مشخص می نمائیم  و سپس به وسیله میکسر برقی بتنی با اختلاط ۶۰% شن و ۴۰% ماسه شسته و در هر متر مکعب ۱۵۰ kg سیمان تهیه می نماییم و در محل مورد نظر تا ارتفاع ده سانتیمتر به صورت یکنواخت اجرا می کنیم و بعد از اجرای این عملیات،۲۴  ساعت بتن را در هوای آزاد گذاشته تا خشک شود و آن را دائما آب پاش می کنیم سپس با تاییدیه مهندس ناظر، عملیات آرماتور بندی را که از قبل انجام شده شروع می نماییم.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.