نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

تحقیق حفاری توأم با بتن ریزی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۲۶ | قابل ویرایش

مقدمه

روشهای متعددی برای تولید لوله در صنعت وجود دارد ، یکی از روشهای مرسوم استفاده از روش اسپیرال می باشد ؛ در این روش ورقها به صورت دایره خم شده و بوسیله جوش اتوماتیک جوشکاری می شود ، اما به دلایل مختلف این لوله ها کمتر در کارهای شم کوبی مورد استفاده قرار می گیرند ، در این تحقیق حفاری توأم با بتن ریزی مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفته است .، که آزمایشات شم کوبی ع حفاری ، بتن ریزی و بارگذاری استاتیکی به روش ML مورد ارزیابی و تجدید نظر قرار گرفته است .

دراین پروژه به بررسی فونداسیون ها ی عمیق که به منظور دستیابی به تراکم ، بالابردن نیروهای پیچیده ارزی که گستره ی گوناگون ساختاری از قبیل ساختمان ها ، پل ها ، برج ها ، گذرگاهها ، اسکله ها و سکوهای روی زمین و نسب در کرانه ها و دور از کرانه ها طراحی شده ، پرداخته شده است .

و همچنین به شیوه ی نسب شافت ها  در محل اجرا اشاره می شود که مراحل اجرای آن عبارتند از :

 ۱- حفاری محل  نصب و ایجاد حفره درون زمین تا عمق مورد نظر برای قرارگیری شافت .

۲- پر کردن انتهای حفره با بتن

۳- قرار دادن قفسه میلگرد درون حفره .

۴- بتن ریزی حفره .

روش آزمایش تضمینی کیفیت و کنترل کیفیت فونداسیون های عمیق

بارگیری, ساختاری, تجهیزات قابل استفاده در مناطق مسکونی, شرایط زمین شناسی وژئوتکنیکی زیر سطحی,بررسی وپروژه و مکان خاص, بررسی و اظهار نظر فنی درباره ساختمان های محلی , عوامل اقتصادی و تجارب طراحان و اویت ها به طور نمونه انواع سیستم های فونداسیون را تعیین میکند . فونداسیون های عمیق به منظوردستیابی به تراکم ,بالا بردن,نیروهای پیچیده وعرضی که گسترده گوناگونی ساختاری از قبیل ساختمان ها, پل ها ,گذرگاه ها ,اسکلهو سکوهایی بر روی زمین و نصب در کرانه ها طراحی شده است.

آنها بطور کلی به پایه یا میله ها قالب ریزی شده در محل ,در اندازه هایی که به طور معمول بین ۱۰ تا۶۰ اینچ در قطر و۲۰ تا ۱۲۰ فوت در طول دسته بندی شدهاند.در بعضی موارد ,تعدادپایه های بکار رفته در فولوزیرا, تعدادی که ثبت شده است به این مقدار  می رسد:پایه های فرو رفته در حدود۴۰۰ فوت در طول ومحورهایحفر شده ۱۲۰ اینچ در قطر.پایه های فرو رفته میتواند چوبی ,استیل (لوله یاHشکل),یا بتونی باشد و با پتک های فرو کردن پایه نصب شود.

میله های قالب ریزی شده در محل بوسیله حفر کردن سوراخ هایی در زمین بنا میشوند که با سیمان یا بتون های استیلی مستحکم پر شده اند .بسته به روش ساخت و اندازه آنها ,آنها به وسیله نام های مختلف شناخته اند به عنوان مثال تیرهای مته ای ردیفی ومتصل(CFA),تیره های ریخته گری مته ای جایگزین شده ,محور های سوراخ شده تیره های حفر شده ,صندوق مهمات و الی آخر.

آزمایش درستی فرسایش _پایین

اجرای هر یک از عوامل فونداسیون عمیق تحت ظرفیت های اشاره شده عملکرد درست و استقامت ساختاری آن است.نمای ایجاد شده وصحت ساختاری تیره های قالب ریزی شده در محل وپایه های حفر شده شامل عملکرد شرایط زیر سطحی, کیفیت دوغاب طا بتن و روش جابجایی, روش ساختاریوطرز کار آن است.

تحت ضربات پتک های نصب تیر پایه, تیر پایه ها برایفشار بالای وارد شده کنترل می شوند , که اگر بیش از حد باشد ممکن است باعث خرابی ساختار تیر پایه ها شود.ارزیابی درستی ساختار برای تیر پایه های قالب ریزی شده در محل ,تیره های بتونی,تیر های لوله ای استیل پر شده با بتن, و گاهی تیر پایه های استیل و چوبی را می توان اقتصادی تر و راحت تر از کاربرد روش دینامیکی (NDT)که انعکاس صدا و فرسایش پایین به همراه دارد به کار برد.

آزمایشات بوسیله فرو بردن نوک میله و تیر های با یک پتک دستی کوچک و ارزیابی واکنش به یک سرعت سنج انجام می شود.

عملیات صوتی در حفرهای _ضربدری

میله های قالب ریزی شده در حمل با قطره های بزرگ اغلب به عنوان فونداسیون های در شرایط زیر سطحی سخت به منظور حمل بار های ساختاری عظیم بکار برده می شوند. این خاصیت ساختمان ها ی پر زحمت در شرایطبار گیری و قابل ملاحظه است و اغلب به کارگران مازاد احتیاج کمی که مورد نیاز برای کار در اجرای برنامه های آزمایشی کنترل کیفیت و تضمین کیفیت برای هر یک از میله هاست نیازدارد.یک آزمایش معمول برای بررسی درستی ساختار میله های حفر شده و تیرپایه هادر مته های نمونه برداری _قالب ریزی با قطر زیاد ,روش عملیات صوتی در حفر های _ضربدر ی است.

(CSL), که معمولاًبا سیستم های خاصی از قبیل بررسی کننده حفرهای ضربدری(CHA)بکار برده می شود.هدف آزمایشات دستیابی به همگنی ودقت بتون های بین لوله های قابل دسترسی در یک فونداسیون عمیق می باشد.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.