تأثیر تجارت الکترونیک بر توسعه اقتصادی
تعداد صفحات : ۳۴ | قابل ویرایش
تجارت الکترونیک عبارت است از مبادله اطلاعات تجاری بدون استفاده ازکاغذ است که در آن نوآوریها مانند مبادله الکترونیکی داده ها- پست الکترونیک وسایر فن آوریهای مبتنی بر شبکه به کاربرده می شود.
مقدمه
تجارت الکترونیک عبارت است از مبادله اطلاعات تجاری بدون استفاده ازکاغذ است که در آن نوآوریها مانند مبادله الکترونیکی داده ها- پست الکترونیک وسایر فن آوریهای مبتنی بر شبکه به کاربرده می شود. تجارت الکترونیکنه تنها عملیاتی را که در انجام معاملات به طور دستی و با استفاده از کاغذ صورت میگیرد به حالت خود کار در می آورد. بلکه سازمان ها را یاری می کند که به یک محیط کاملا الکترونیک قدم بردارند و شیوه های کار خود را تغییر دهند.
در ظرف چند سال اخیر سازمانهای استفاده از تجارت الکترونیک را از اینترنت شروع کرده اند. اینترنت از لحاظ دیگری موجب پیشرفت تجارت الکترونیک شده است. استانداردهای تجارت الکترونیک هم اکنون در حال توسعه است.
منابع و ماخذ
۱- سیدابراهیم ابطحی، متنشناسی ساخت یافته فناوری بزرگراههای اطلاعاتی در زبان فارسی، ص ۶۶، تهران، وزارت کشاورزی، اداره کل آمار واطلاعات، ۱۳۷۶.
۲- دکتر بیژن هاشمی ملایری و فریده باستانی، مقدمهای بر اینترنت و شبکه وسیع جهانی، بخش اول، مجله علوم پزشکی تربیت مدرس، تابستان ۷۷ شماره ۱; ص ۱۱۱.
۳- دکتر بیژن هاشمی ملایری و فریده باستانی، مقدمهای بر اینترنت و شبکه وسیع جهانی، بخش اول، مجله علوم پزشکی تربیت مدرس، تابستان ۷۷ شماره ۱ ص ۱۱۲.
۴- دکتر محمود زرگر، مدلهای راهبردی و راهکارهای تجارت در اینترنت،انتشارات بهینه، ۱۳۸۰
۵- دکتر سهیل سرمد سعیدی و دکتر وحید رضا میرابی، تجارت الکترونیک، انتشارات پرسمان ، ۱۳۸۳
۶- دکتر محمد زرگر، اصول و مفاهیم فنآوری اطلاعات ، انتشارات بهینه، ۱۳۸۲
۷-تجارت الکترونیک مبتنی براینترنت ،مژده قزل ایاغ ،همایش جهانی شهرهای الکترونیکی واینترنتی ،۱۳۸۰،ص ۶۷
۸-داریوش حقیقی طلب ،مفاهیم وروشهای تجارت الکترونیک (EDI)،موسسه مطالعات وپژوهشهای بازرگانی،۱۳۷۶ ،ص ۲
۹-حمید گل محمدی،بازاریابی در اینترنت،کسب رضایت مشتری ، مجله بازار یابی،۱۳۸۰،شماره ۱۱
۱۰- علی صنایعی ،بازاریابی وتجارت الکترونیکی ،جهاد دانشگاهی واحد اصفهان ،۱۳۷۹.