نکته: لینک خرید در پایین صفحه قرار دارد.

پایان نامه طراحی وب سایت آژانس مسافرتی

فهرست مطالب این مقاله

تعداد صفحات: ۸۵ | قابل ویرایش

فهرست مطالب

مقدمه………………………………………………………………………………………... ۱

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………..۲

توضیح خلاصه در مورد پروژه………………………………………………………………………..۴

فصل اول:مقدمه ای بر اینتر نت و برنامه نویسی وب……………………………۵

Html……………………………………………………………………………………………………………6

اینترنت…………………………………………………………………………………………………………..۸

وب چیست؟ …………………………………………………………………………………………………..۹

ASP تاریخچه…………………………………………………………………………………………….۱۰

فصل دوم: تاریخچه C# …………………………………………………………………………۲۸

ساختار در C#…………………………………………………………………………………………32

آر ایه درC#………………………………………………………………………………………………….35

رشته درC# ……………………………………………………………………………………………….38

 پایگاه داده درC#  …………………………………………………………………………………….۳۹

فصل سوم: تاریخچهSQL……………………………………………………………………..۴۸

دستورات SQL ……………………………………………………………………………………….50

شرح پروژه ………………………………………………………………………………………………….۷۵

نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………. ۸۴

مقدمه

یکی از عمده ترین اهداف طراحی وتولیدکامپیوترها انجام عملیات ذخیره سازی،بازیابی داده ها واطلاعات و انجام انواع محاسبات به وسیله آنها می باشد.برای تحقق بخشیدن به این اهداف وجود دو جزء اصلی یعنی سخت افزار و نرم افزار الزامی است.

با پیدایش اولین کا مپیوترها نیاز به وجود برنامه هایی که بتوان بابکارگیری آنها کامپیوتر را مورد استفاده قرار داد،احساس شد واز آنجا که پردازش در کامپیوترها بر اساس مبنای باینری یا همان(۰و۱)است. اولین نرم افزارهایی که توسط متخصصین طراحی گردید به زبان ماشین(۰و۱)نوشته شد.این روش تولید نرم افزار کار دشوارو وقت گیری بود که محدودیت های زیادی را در برداشت.بنابراین متخصصان علوم کامپیوتر تصمیم گرفتند تا نرم افزاری را تولید کنند که بتوانندبا استفاده از آنها هر نوع برنامه ای را با سرعت ودقت به زبان ماشین تبدیل کنند.

این امر منجر به تولیدشاخه ویژه ای از نرم افزار ها به نام زبان های برنامه نویسی شد.به این ترتیب به موازات رشد وتکامل صنعت سخت افزار ،زبان های برنامه نویسی  کامپیوتر نیز خط سیر تکاملی خود را از زبان ماشین واسمبلی به زبان های برنامه نویسی سطح بالا،ساخت یافته،شی گرا و ویژوال طی کرده وهر روزه زبان های برنامه نویسی کاربردی تری را در اختیار برنامه نویسان قرار دادند.

در حال حاضر محدوده زبان های برنامه نویسی کاربردی تری را در اختیار برنامه نویسان قرار  دادند .در حال حاضر محدوده زبان های برنامه نویسی گسترده شده و با حضور سیستم عامل ویندوز  و رایج شدن شبکه های کامپیوتری به خصوص اینترنت،این مسئله شدت بیشتری پیدا کرد.

HTML

یک زبان نشانه گذاری است و یک زبان بسیار خوب است . یعنی زبانی است که برای توصیف وارائه متن وگرافیک استفاده می شود .

اسنادHTML حاوی تگ هایی هستند که عناصر درون یک سند HTML را کنترل می کنند.

HTMLبه اسناد اجازه می دهد توسط  کاربران دیده شوند.امروزه کاربران مشترک HTML انتشار اسناد روی اینترنت یا اینترنت محلی به فرمتی است که به طور مجازی تمام کاربران بتوانند به ان دسترسی دا شته باشند.

صفحات HTML ایستا ( (Static اطلاعاتی که شخصی می خواهد به حضار منتقل کند را ارائه میدهد.

به کمک HTML می توان به سرعت وبه سادگی صفحات وب دلخواه را خلق کرده و به مخاطبان عرضه نماید. توسعه دهندگان اینترنت اجزای  دیگری را به نسخه های اصلی  HTML   اضافه کرده اند. مرورگر Netscap  و Internet Explorer  از این اجزا هستند.

HTML قابلیت هایی دارد از جمله:

  • افزودن لیست به صفحات وب
  • افزودن متن های مختلف وب
  • افزودن متن های متحرک به صفحات وب
  • تنظیم صفحات وب
  • صدا گذاری در صفحات وب
  • شکل دادن به صفحات وب
  • افزودن مطالب چند رسانه ای
  • قرار دادن تصاویر ویدئویی در صفحات وب
  • کنترل حالت متن ها
  • استفاده از جداول برای سازماندهی اطلاعات
  • قرار دادن زمینه به صفحات وب
  • کنترل حالت حروف

اینترنت

اینترنت را با نام ARPAموسسه تحقیقات  علوم دفاعی آمریکا (  ۱۹۶۷در سال

احداث کرد که در دهه هفتاد  اینترنت نام گرفت .ARPA NET

اینترنت دارای ۲ انقلاب مهم است:

که تنها قادر به ارسال فایل های متنی بود و ضمنا TCP/IPو با ایجاد ۱۹۸۲ ۱_ در سال همه گیر نبود.

موسسه  تحقیقات  فیزیک  ذرات  بنیادی   ۲_  درسال ۱۹۹۴ با به وجود آمدن وب توسط )CERN(

اینترنت از سال ۱۹۹۴ شهرت و موفقیت خود را آغاز کرد.از آن زمان بود که مردم شروع به صحبت در مورد اینترنت کردند, روزنامه ها برای آن مقاله نوشتند و مردم آدرسهای ناشناسی را در پایان برنامه های تلویزیونی دیدند که این آدرسها همراه با علامت  / و نقطه بود.

آنروزها خیلی از مردم میگفتند که سال آینده اینترنت مقوله متفاوتی خواهد بود اما مطالب غیر قابل انتظاری پیش آمد …

بر خلاف بسیاری از مقوله های رسانه ای که در سالهای اخیر معرفی و ایجاد شدند اینترنت اهمیت خود را از دست نداده است . امروزه پس از فروکش کردن هیاهوی اولیه میلیونها نفر در سراسر جهان بطور روزانه از اینترنت استفاده میکنند تا احتیاجات خود را جهت سرگرمی و اوقات فراغت , تجارت, ارتباط با دیگران, یادگیری یا تحقیقات و بسیاری از امور دیگر برطرف کنند . هر روز هم بر شمار استفاده کنندگان از اینترنت افزوده میشود. اگر اینهمه کاربر اینترنت آنرا مفید و جالب نمی یافتند قطعا هر روز بجای افزایش , تعداد استفاده کنندگان کاهش می یافت.

قبل از به وجود آ مدن وب سرویسی که د سترسی به اینترنت و اطلاعات آن را فراهم می ساخت سرویس گوفر بود. در محیط گوفر  که یک محیط متنی و غیر گرافیکی بود با استفاده ازخط فرمان و انتخاب گزینه ارتباط کاربر با اینترنت فراهم می شد.

تاریخچه ASP.Net

قبل از معرفی ویژوال بیسیک در سال ۱۹۹۱ ، پیاده کنندگان نرم افزار مجبور به تسلط و مهارت در زمینه  استفاده از   ++C   بهمراه  موارد پیچیده ای در این خصوص  بودند . بدین  ترتیب ، صرفا” افراد خاص آموزش دیده،  قادر به خلق نرم افزارهای قدرتمند  بمنظور اجراء در محیط ویندوز بودند. ویژوال بیسیک ، محدودیت فوق را تغییر و می توان این ادعا را داشت که امروزه خطوط زیادی از برنامه های نوشته شده  با استفاده از ویژوال بیسیک کد شده است.

ویژوال بیسیک ، ظاهر برنامه نویسی تحت ویندوز را با حذف عملیات اضافی برای نوشتن کدهای لازم جهت طراحی بخش رابط کاربر (UI) ، تغییر داده است . در این راستا ،  زمانیکه بخش رابط کاربر ، ترسیم می گردد ، برنامه نویس می تواند کدهای لازم بمنظور انجام عکس العمل مناسب در رابطه با رویداد ها را به آن اضافه نماید.

زمانیکه ماکروسافت نسخه شماره سه ویژوال بیسیک را ارائه نمود ، مجددا” دنیای برنامه نویسی با تغییر مهمی مواجه گردید. در این راستا امکانات مناسبی برای نوشتن برنامه های مبتنی بر بانک های  اطلاعاتی ، در اختیار برنامه نویسان قرار گرفت. ماکروسافت بدین منظور محصول جدیدی با نام( DAO )Data Access Objects را ارائه نمود.

برنامه نویسان با استفاده از DAO ، امکان انجام عملیات متفاوت در رابطه با داده ها را ، بدست آوردند . نسخه های شماره چهار و پنج ، قابلیت های نسخه سه را افزایش و این امکان را  برای  پیاده کنندگان نرم افزار فراهم نمود  تا برنامه های خود را جهت اجراء در محیط ویندوز ۹۵ ، طراحی و پیاده سازی نمایند.

به این پست رای بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
خرید فایل
خرید فایل
وب‌سایت خرید فایل از سال 1395 شروع به فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان گرامی کرده است. البته فایل‌هایی که در این وب‌سایت به فروش می‌رسد، صرفاً به عنوان منبعی برای استفاده دانشجویان در تحقیق خود است و هرگونه سوءاستفاده از آنها، به عهده خود فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.