تعداد صفحات: ۱۳۰ | قابل ویرایش
فهرست مطالب
عنوان صفحه |
مقدمه……………………………………………………۱ |
فصل یکم-معرفی کنترل های وب و نحوه استفاده از آنها در ASP………..2 |
۱-۱- انتخاب Layout …………………………………………2 |
۱-۱-۱- Grid Layout………………………………… ……….2 |
۱-۱-۲- Flow Layout ………………………………………….2 |
۱-۲- انتخاب کنترل صحیح……………………………………..۳ |
۱-۳- کار با متن……………………………………………۶ |
۱-۴- کار با جداول و لیست ها………………………………..۷ |
۱-۵- اضافه کردن آیتم ها به یک لیست یا جدول در زمان طراحی………۸ |
۱-۶- اضافه کردن آیتم ها به لیست یا جداول در زمان اجرای برنامه…۱۰ |
۱-۷- دریافت آیتم انتخاب شده از یک لیست……………………..۱۲ |
۱-۸- نحوهData Binding ساده در کنترل لیست ها ……………………….۱۲ |
۱-۹- اضافه کردن آیتم ها به DataGrid,DataList , Repeater Control………….15 |
۱-۱۰- انجام دستوات………………………………………..۲۲ |
۱-۱۱- دریافت مقادیر از کاربر………………………………۲۴ |
۱-۱۲- نمایش گرافیک و تبلیغات……………………………….۲۷ |
۱-۱۳- کنترل های گروهی …………………………………….۳۱ |
۱-۱۴- کار با تاریخ……………………………………….۳۲ |
فصل دوم بررسی و تعیین اعتبار داده های وارد شده از طرف کاربر…..۳۳ |
۲-۱- ارزیابی داده های ورودی کاربر………………………….۳۳ |
۲-۲- ترکیب کنترل های تعیین اعتبار…………………………..۳۶ |
۲-۳- Cansel کردن تعیین اعتبار داده…………………………………….۴۱ |
۲-۴- تعیین اعتبار سفارشی………………………………….۴۴ |
۲-۵- موارد تکمیلی کنترل های وب …………………………….۴۶ |
۲-۵-۱- طریقه حرکت بین صفحات مختلف در ASP.NET…………………46 |
۲-۵-۲- استفاده از HyperLink و Redirection………………………..47. |
۲-۵-۳- استفاده از متد Transfer………………………………..47 |
۲-۵-۴- استفاده از متد Execute ……………………………….49 |
۲-۶- نمایش در یک صفحه مرورگر جدید…………………………..۴۹ |
فصل سوم – توضیحات پروژه…………………………………..۵۱ |
۳-۱- معرفی معماری سه لایه………………………………….۵۱ |
۳-۲- ایجاد متدهای insert, update, delete به صورت سفارشی…………………۵۵ |
۳-۲-۱- افزودن پروسیژر به DataSet و ایجاد TableAdapter………………..60 |
۳-۲-۲- استفاده از TeacherCourseTableAdapter ………………………62 |
۳-۳- طراحی لایه ی ارائه……………………………………۶۴ |
۳-۳-۱- صفحه اصلی ………………………………………..۶۴ |
۳-۳-۲- صفحه ثبت استاد جدید ……………………………….۶۶ |
۳-۳-۳- صفحه نمایش لیست اساتید ……………………………..۶۸ |
۳-۳-۴- صفحه ثبت درس جدید………………………………….۶۹ |
۳-۳-۵- صفحه ثبت دانشجو در کلاس……………………………..۷۱ |
۳-۳-۶- صفحه لیست انشجویان هر کلاس…………………………..۷۴ |
۳-۳-۷- صفحه ثبت آزمون جدید………………………………..۷۶ |
۳-۳-۸- صفحه آرشیو سوالات…………………………………..۷۸ |
۳-۳-۹- صفحه تنظیم سولات آزمون………………………………۷۹ |
۳-۳-۱۰- صفحه ثبت نمرات نهایی دانشجو………………………….۸۰ |
۳-۳-۱۱- صفحه کارنامه دانشجو ………………………………۸۱ |
۳-۳-۱۲- صفحه ثبت اعتراض توسط دانشجو…………………………۸۵ |
۳-۳-۱۳- صفحه مشاهده اعتراض دانشجویان………………………..۸۷ |
۳-۳-۱۴- صفحه لیست اعتراضات…………………………………۸۸ |
۳-۳-۱۵- صفحه ارزیابی ملکرد استاد…………………………..۸۹ |
۳-۳-۱۶- صفحه نتایج نظرسنجی………………………………..۹۱ |
۳-۳-۱۷- صفحه آپلود مقالات………………………………….۹۲ |
۳-۳-۱۸- صفحه ورود مسئول آموزش……………………………..۹۶ |
۳-۳-۱۹- تغییر رمز عبور Admin……………………………….97 |
۳-۴- DATA BASE……………………………………………98 |
۴-۱- فصل چهارم-نتیجه گیری………………………………..۱۰۲ |
منابع………………………………………………….۱۰۳ |
چکیده طراحی و پیاده سازی وب سایت آزمون آنلاین
با گسترده شدن فناوری اطلاعات و نفوذ وسایل ارتباط از راه دور به عمق جامعه، ابزار ها و روش های آموزش نیز دچار تحول شدند. تحول این ابزار ها و روش ها در جهتی است که هر فرد در هر زمان و هر مکان بتواند با امکانات خودش و در بازه زمانی که خودش مشخص می کند مشغول یادگیری شود.
با پیشرفت تکنولوژی و از همه مهمتر ارزان تر شدن هزینه استفاده از تکنولوژی، استفاده از ابزار های جدید تر برای انتقال دانش مطرح شد. با به وجود آمدن و گسترش اینترنت این پدیده جدی تر دنبال شد و ابزار ها و روش ها و استاندارد هایی برای آموزش الکترونیک مطرح شد و هر روز اصلاحات جدیدتری در این زمینه انجام می شود. در واقع می شود گفت آموزش الکترونیکی استفاده از ابزار های انتقال اطلاعات به صورت الکترونیکی است.
هدف از انجام این پروژه ایجاد یک وب سایت آزمون آن لاین با قابلیت ارزیابی اساتید و سایر امکانات دیگر می باشد.
مقدمه
امروزه بسیاری از موسسات آموزشی که به صورت مجازی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی می کنند علاوه بر ارائه مطالب در هنگام استفاده کاربران ، برای آن ها آزمون های میان دوره ای و آزمایشاتی را نیز قرار می دهند. تهیه و ساخت آزمون ها و امتحانات تحت وب به کمک زبان های برنامه نویسی وب و توسط برنامه نویسان حرفه ای صورت می گیرد.
ایجاد سوالات چند گزینه ای ، پاسخگویی تشریحی ، تست های چند جوابی و … از مواردی می باشند که در این گونه امتحانات مجازی مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از افرادی که قصد برگزاری این گونه دوره ها را به هر دلیلی ، دارند و نمی خواهند هزینه های زیادی را صرف کنند. مدیریت سیستم با استفاده از سوالات موجود در بانک سوالات و یا با درج سوالات جدید تعدادی سوال را برای پاسخگویی گروه خاصی از شرکت کنندگان انتخاب می کند.
معرفی کنترلهای وب و نحوه استفاده از آنها در صفحات ASP.NET
۱-۱-انتخاب Layout
هنگامی که شما کنترلی را بر روی فرم قرار میدهید دو گزینه پیش رو خواهید داشت:
Gird Layout -1-1-1
در این حالت مکان کنترلها مطلق میباشند و بیشتر شبیه به طراحی ظاهر برنامههای ویندوز میباشد که با مقدار زیادی متن مخلوط نیستند.
Flow Layout -2-1-1
در این حالت کنترلها نسبت به یکدیگر روی صفحه قرار میگیرند. برای مثال اگر شما کنترلی را در زمان اجرا به برنامه اضافه کنید کنترلهای بعد از آن به سمت پایین حرکت خواهند کرد. از این حالت بیشتر برای مواردی که مخلوطی از متنها و کنترلها نیاز است استفاده میگردد.
برای تنظیم این موارد در پنجرهی خواص که در سمت راست صفحه قرار دارد شی Document را انتخاب کنید و سپس خاصیت Page Layout آن را تغییر دهید.
اضافه کردن آیتمها به لیست یا جداول در زمان اجرای برنامه
با استفاده از متد Add میتوان به کلکسیون Items آنها عضو اضافه کرد.
بحث در مورد کنترل Table کمی مفصلتر میباشد. این کنترل تنها دادههایی را برای سلولهای جدولی ذخیره میکند که در زمان طراحی ایجاد شدهاند. برای ایجاد سلولها و ردیفهای بیشتر در زمان اجرا، باید دوباره جدول را با استفاده از دادههای ذخیره شده در تغییر حالت، ساخت. در این زمینه باید به یک مثال کامل توجه کرد. (شکل ۱-۴).
مثال اولمطابق شکل ۱-۴ یک دکمه، DropDownList، TextBox و Table روی فرم قرار دهید و نام آنها را به ترتیب به btnClick، ddlItems، txtAdd و tblEx01 تغییر دهید. برای طولانی نشدن فصل به راحتی میتوانید به سورس همراه مراجعه کنید. در این مثال متنی که در TextBox نوشته میشود پس از کلیک شدن بر روی دکمه Add به DropDownList و Table اضافه میشود (مفهوم دوباره بازسازی کردن جدول در کد پیاده شده است).
منابع
- ای بوک آموزشی ASP وحید نصیری.
- ای بوک آموزشی C# وحید هاشمیان.
- شاهسمندی، پرستو «دادهکاوی در مدیریت ارتباط با مشتری» (۱۳۸۴)، مجله تدبیر شماره ۱۵۶.